Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 05 mei 2024 9:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011 9:24 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
di 05 apr 2011, 16:41
CDA: banken moeten spaarzin jeugd stimuleren.

Het CDA roept banken op om het sparen bij de jeugd meer te stimuleren door bijvoorbeeld de Zilvervloot nieuw leven in te blazen.
Volgens Tweede Kamerlid Eddy van Hijum van de regeringspartij moeten banken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen door meer aantrekkelijke spaarrekeningen aan te bieden voor jongeren.

Verder: http://www.telegraaf.nl/overgeld/sparen ... n=overgeld

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 7:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Tot anderhalf jaar geleden was er in Nederland nog een bank die de spaarzin bij de jeugd stimuleerde middels genoemde zilvervlootrekening. Nog altijd bizar dat die bank niet meer verder mocht bestaan. Met dank aan Tros Radar, Wouter Bos, DNB, Pieter Lakeman en veelal onwetende/domme mensen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op za 09 apr 2011 11:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2011 7:41 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
ErikVries schreef:
Tot anderhalf jaar geleden was er in Nederland nog een bank die de spaarzin bij de jeugd stimuleerde middels genoemde zilvervlootrekening. Nog altijd bizar dat die bank niet meer verder mocht bestaan. Met dank aan veelal Tros Radar, Wouter Bos, DNB, Pieter Lakeman en veelal domme mensen.


Mede omdat die er nu weer mee komen, zou ik er toch nog één met name willen toevoegen aan jouw lijst: het CDA.
Verder: Inderdaad bizar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 12:17 am 

Geregistreerd: do 18 jun 2009 8:00 pm
Berichten: 27
Hadjememaar schreef:
ErikVries schreef:
Tot anderhalf jaar geleden was er in Nederland nog een bank die de spaarzin bij de jeugd stimuleerde middels genoemde zilvervlootrekening. Nog altijd bizar dat die bank niet meer verder mocht bestaan. Met dank aan veelal Tros Radar, Wouter Bos, DNB, Pieter Lakeman en veelal domme mensen.


Mede omdat die er nu weer mee komen, zou ik er toch nog één met name willen toevoegen aan jouw lijst: het CDA.
Verder: Inderdaad bizar.


Mag ik vragen wat het CDA met de val van DSB heeft te maken want die link snap ik niet helemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 12:23 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Rendement schreef:

Mag ik vragen wat het CDA met de val van DSB heeft te maken want die link snap ik niet helemaal.


Dat mag je gerust vragen.
Zoals we allemaal weten neemt een minister in Nederland niet op eigen houtje beslissingen, hebben we te maken met een ministerraad en een kabinet.

Als Wouter Bos (als minister) in het rijtje staat, waarom dan niet het CDA (als grootste kabinetsfractie) ?
(Daar komt, zoals gemeld, bij dat het nu juist het CDA is, die aandringt op herinvoering van iets dat met DSB verwoest is)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 9:16 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Als ze deze spaarzin d.m.v. de Zilvervloot voor de jeugd willen stimuleren, oké.
Laat ze dan ook maar een nog verdere stimulans geven aan de spaarzin van werknemers:
Door het herinvoeren van de afgeschafte bedrijfsspaarregeling, de premiespaarrekening !
Tevens de spaarloon regeling weer jaarlijks indexeren, zodat je per saldo ieder jaar ietsje meer kunt inleggen.
Ook het fiscale voordeel voor groen sparen (en voor de aangewezen groenfondsen en sociaal-ethische en cultuur fondsen) zou ik graag behouden zien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 5:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
schuiver schreef:
Laat ze dan ook maar een nog verdere stimulans geven aan de spaarzin van werknemers:
Door het herinvoeren van de afgeschafte bedrijfsspaarregeling, de premiespaarrekening !


Ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar de overheid staat aan de vooravond van bezuinigen/minderen. Ga maar eens na:
UWV 10.000 man eruit, defensie 6.000 man eruit+alle tanks+duikboten, gemeentes moeten bezuinigen, pensioen leeftijd gaat omhoog, etc., etc.

En dit is nog maar het begin. De overheid zal in de loop der jaren steeds meer gaan bezuinigen, verder korter, belastingen verhogen en diensten verminderen of stop zetten. Waarom? Ga maar eens googlen zoek naar cbs en bevolkingspiramide.
In 1950 hadden we een normale bevolkingspiramide, maar deze begon toen scheef te groeien. Zo rond 2040 krijgen we de grootste klappen van de vergrijzing (lees bezuinigingen) te voelen. Ik betwijfel het of het verhogen naar 67 voldoende is, ik sta er niet gek van te kijken als dit 70 word. Verder denk ik dat de overheid meer zal gaan bezuinigen, dus sparen motiveren zal er niet in zitten. Uitkering zullen ook verlaagt worden. Mensen die dus alleen van een AOW moeten leven zullen dus straks op een houtje moeten bijten.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 5:42 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Oké , dat weet ik inmiddels wel (en het is datgene waar altijd op gehamerd wordt, namelijk het bezuinigen).
Wel kun je discussiëren over de manier hoe er bezuinigd dient te worden en waarop en hoeveel.
Het is ook goed om bepaalde dingen te stimuleren in plaats van te ontmoedigen.
De cijfers van het CBS zeggen veel, maar niet alles.
Voorspellingen die zij en het CPB doen, komen soms wel uit, maar vaak ook niet.
Ikzelf ben het niet eens met veel voornemens, maar dat bekijk ik natuurlijk vanuit mijn eigen visies.
Net zo goed als dat anderen dat vanuit hun eigen visie bekijken.
Iets dat altijd zal blijven.
Vaak wordt er ook overdreven, zeker naar de toekomst toe.
Meestal in negatieve zin, zelden in positieve zin.


Laatst bijgewerkt door schuiver op ma 11 apr 2011 5:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 9:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Citaat:
Verder denk ik dat de overheid meer zal gaan bezuinigen, dus sparen motiveren zal er niet in zitten


Juist wel. Zodat diegenen die nu beginnen te sparen in ieder geval de eerste tijd een potje hebben wat ze eerst moeten gaan 'opeten' voordat ze in aanmerking komen voor een eventuele uitkering!
Dat is nu in een aantal gevallen al zo. Voor de WW maakt het nog niet uit of je spaargeld / eigen huis hebt of niet.
Maar zodra mensen terug moeten vallen op de Sociale Uitkeringen mogen ze nog maar een bedrag hebben van rond de € 5500 aan eigen geld. Alles daarboven zul je eerst zelf moeten 'opeten'

Als je dus nu mensen flink laat sparen zal dat de overheid in een later stadium geld gaan schelen.

<maar ik weet niet of de overheid al zo ver nadenkt wat dit betreft>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 3:29 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Consumenten verwachten hogere belastingen in de komende vijf jaar. Dat blijkt uit de ING Vraag van Vandaag.
Lees meer op: http://www.ing.nl/particulier/economisc ... et_Actueel

of op: http://www.ing.nl/Images/ING_Weekoverzi ... -84084.pdf

Bron: ING Economisch Bureau


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 5:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
schuiver schreef:
Consumenten verwachten hogere belastingen in de komende vijf jaar.


Kortom De Politiek vist naar Politiek DRAAGVLAK?

Misschien dat dit onderzoek behoorlijk gekleurde vragen bevatten om tot die conclusie te kunnen komen?
De Consument verwacht het immers al.

:evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 6:06 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
De politiek gooit m.i. altijd visjes uit, om te kijken hoe de reacties zijn. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 6:11 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
UrbanSolitude schreef:

Kortom De Politiek vist naar Politiek DRAAGVLAK?

Misschien dat dit onderzoek behoorlijk gekleurde vragen bevatten om tot die conclusie te kunnen komen?
De Consument verwacht het immers al.


Nu gaat het hier niet om een onderzoek door de politiek maar om een onderzoek door ING.
Je kunt je wel weer afvragen in hoeverre de belangen van de politiek en van de ING uiteen lopen.

Ik denk dat je hier een vrij helder doorkijkje geeft over het hoe en waarom van dit soort "onderzoeken".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 10:10 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Als het CDA de spaarzin wil stimuleren, dan zouden ze om te beginnen ook de vrijstelling per kind wat omhoog moeten doen.
( is geloof ik iets van € 500,00)
Het kost je als ouder dan weer geld als je kinderen spaarzaam zijn, want over alles boven die vrijsteliing mag je dan weer betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011 8:59 am 

Geregistreerd: do 19 nov 2009 11:30 pm
Berichten: 31
Ja, klopt Jet. Het is erg laag. Maar je kind moet ook gewoon belastig betalen dus die laat je gewoon zelf die 1,2% over zijn vermogen betalen aan jou of direct aan vadertje Staat en dan is dat probleem weer opgelost. Kinderen moeten ook snel leren dat sparen en spaarzaam zijn gestraft worden in dit land. Ik weet niet waarom de politiek vindt dat banken de spaarzin moeten stimuleren. Kennen ze hun eigen beleid niet aangaande spaargeld en meer uitgeven dan dat er binnen komt? Rare mensen daar.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO