Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 12:32 am 
Gulden

dubbeltje schreef:
@DagobertDuck: Waarom reageer je zo?
Waarom reageer jij zo?
Jij bent degene die zo naar een ander reageerde met niet onderbouwbare harde stellingen dus ga je gang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 8:17 am 
Knaak

dubbeltje schreef:
@Piggy: Het nieuws niet gevolgd rond de nationalisatie?

Half, heb alleen gehoord en een klein beetje gelezen dat de SNS failliet was gegaan en de overheid de SNS overnam. SNS aandeelhouders werden onteigent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 8:43 am 
Kwartje

Had je deze tekst (pdf) al gelezen? Daar staat heel wat achtergrondinformatie in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 10:17 pm 
2 Kwartjes

DagobertDuck schreef:
Waarom reageer jij zo?
Jij bent degene die zo naar een ander reageerde met niet onderbouwbare harde stellingen dus ga je gang.
Het begrijp niet waarom je zo reageert. Ik vermoed dat je met 'een ander' feitelijk jezelf bedoelt?
Blijkbaar werd je erg door mijn stukje geraakt, terwijl het helemaal geen reaktie op één van jouw bijdragen was. Ben je zelf door die onteigening getroffen? Ik zie in mijn stukje geen 'niet onderbouwbare harde stellingen' staan. Feitelijk was het een combinatie van een mening en een enigzins confronterende vraag (aan mmm). Wil je jouw 'harde stelling' toelichten? Ik neem aan dat je deze kunt onderbouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 2:57 am 
Gulden

dubbeltje schreef:
DagobertDuck schreef:
Waarom reageer jij zo?
Het begrijp niet waarom je zo reageert. Ik vermoed dat je met 'een ander' feitelijk jezelf bedoelt?
Blijkbaar werd je erg door mijn stukje geraakt, terwijl het helemaal geen reaktie op één van jouw bijdragen was. Ben je zelf door die onteigening getroffen? Ik zie in mijn stukje geen 'niet onderbouwbare harde stellingen' staan. Feitelijk was het een combinatie van een mening en een enigzins confronterende vraag (aan mmm). Wil je jouw 'harde stelling' toelichten? Ik neem aan dat je deze kunt onderbouwen.

jij dicht negatieve gevolgen toe aan een SNS faillissement die volgens jou allemaal "opgelost" zijn door de huidige handelswijze. Dat is een volstrekt niet onderbouwbare stelling dat zo het publiek belang gediend is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 9:03 am 
Kwartje

DagobertDuck schreef:
Welk publiek belang? Failliet laten gaan is goedkoper voor de maatschappij.
Geloof jij alles wat een bank en een overheid roepen? Geloof je ook in sinterklaas of trek je toch wel ergens de grens?

Nogmaals: waarom is failliet laten gaan goedkoper? Een failliet SNS zou mogelijk een lawine van betalingsachterstanden en faillissementen van derden tot gevolg hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 10:34 am 
Knaak

Een (systeem)bank is niet hetzelfde als een bouwonderneming of een bakkerij. Die kunnen probleemloos failliet gaan.
Een (systeem)bank is een grote dominosteen. Als die omvalt, vallen alle andere stenen die er (dagelijks) van afhankelijk zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]