Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 9:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2014 12:26 pm 
3 Kwartjes

Door het internet is het wel transparanter geworden, waardoor je keuze minder snel automatisch bij één van de grootbanken uitkomt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 aug 2014 2:15 pm 
Knaak

JandeV schreef:
Misschien helpen een paar harde cijfers.
Waarom zou ik hier naar kijken? Jij keek ook niet naar een link die ik een tijd terug had gepost i.v.m. variabele hypotheekrente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2014 2:08 am 
Knaak

zessen schreef:
Door het internet is het wel transparanter geworden, waardoor je keuze minder snel automatisch bij één van de grootbanken uitkomt.

Transparanter? Misschien. Overzichtelijker zeker!
Even vlug geteld staan er hier op SI nu 143 spaarrekeningen vermeld. ING had kort na de samenvoeging met Postbank in zijn eentje al meer dan 70 verschillende spaarrekeningen, nu nog een stuk of 20. Dat heeft ook wel bijgedragen.
En verder is het op alle manieren duidelijk dat de Nederlander gewoon niet verder kijkt dan zijn neus lang is, nog steeds sparen de meesten bij de "grootbanken". Internet en Spaarinformatie maken het mogelijk, maar gevolgen heeft het nauwelijks gehad.
Nederland is domweg te klein geworden, een paar bankdirecteuren prikken gezamenlijk een vorkje en een paar kleine banken zitten met hun rente nog een paar tienden boven de grootbanken.
Meer concurrentie is dringend gewenst, SEPA maakt dit binnen Europa in ieder geval mogelijk. Een betaalrekening kost in Nederland vrijwel altijd geld, terwijl een betaalrekening in de ons omringende landen gewoon gratis kan zijn, inclusief rentevergoeding op een positief saldo en inclusief een gratis creditcard.
Rentevergoedingen op spaargeld zijn overal in Europa laag, gewoonlijk nog lager dan in Nederland. Het is te hopen dat meer banken het voorbeeld van ICBC volgen. In het geval van de Turkse banken was de eerste (Garantibank volgens mij) ook niet meteen bijster interessant. Dit veranderde met de komst van Finansbank. Ik wacht gespannen op de volgende Chinese bank, of nog liever: een Indiase, een Zuid-Afrikaanse, een Zuid-Amerikaanse... Laat de Nigerianen maar komen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2014 3:21 am 
Knaak

Piggy schreef:
JandeV schreef:
Misschien helpen een paar harde cijfers.
Waarom zou ik hier naar kijken? Jij keek ook niet naar een link die ik een tijd terug had gepost i.v.m. variabele hypotheekrente.

Het is ook niet de bedoeling dat je ernaar kijkt, je moet het lezen! Beter nog: de informatie tot je laten doordringen.
De reactie vind je in het desbetreffende onderwerp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014 8:39 pm 

Het blijkt nu mogelijk om bij ICBC via internet te bankieren. Helaas alleen voor NIEUWE klanten.
Dit laatste is toch wel merkwaardig.

Persbericht

Geachte relatie,

Hierbij informeert ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch u over onze nieuwe online dienstverlening: Online sparen met een vaste tegenrekening.

Bij ICBC Amsterdam kunt u nu online uw internet spaarrekening openen zonder persoonlijk langs te komen bij ons kantoor. Deze rekening biedt dezelfde mogelijkheden als onze multi valuta rekening, behalve dat het overboeken van en naar derden is beperkt tot overboekingen van en naar uw vaste tegenrekening.

Let op: alleen nieuwe klanten die in Nederland woonachtig zijn en die een bankrekening aanhouden bij een in Nederland gevestigde bank kunnen het Internet Spaarpakket aanvragen (bestaande en voormalige klanten kunnen geen Internet Spaarpakket aanvragen).

Voor meer informatie over ons Internet Spaarpakket, verwijzen wij u naar de website www.icbc.co.nl.

Indien u het Internet Spaarpakket wilt aanvragen, klikt u op “Inloggen Online Diensten” op onze hoofdpagina.

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch

(2014-07-08)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 aug 2014 11:14 am 
3 Kwartjes

Weer een bank die Nederlanders in het buitenland uitsluit. Vraag mij af of dit wel conform de EU regels is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 2:56 pm 

Terbang schreef:
Het blijkt nu mogelijk om bij ICBC via internet te bankieren. Helaas alleen voor NIEUWE klanten.
Dit laatste is toch wel merkwaardig.

(2014-07-08)

Geachte Terbang,

Het is voor nieuwe klanten inderdaad mogelijk om online een spaarrekening (het Internet Spaarpakket) te openen.
De reden dat bestaande klanten (en ook ex-klanten) niet van dit onlineformulier gebruik kunnen maken is dat onze systemen er op zijn ingericht te voorkomen dat een klant meerdere keren in ons systeem voorkomt. Een aanpassing in dit systeem zou niet alleen ICBC Amsterdam raken maar ook andere branches, en is daardoor onbespreekbaar.

ICBC Amsterdam begrijpt wel dat niet iedere bestaande klant erop zit te wachten naar Amsterdam te komen, maar helaas hebben wij op dit moment nog geen andere oplossing. Dit heeft ook te maken met het feit dat deze rekeningen geen vaste tegenrekening hebben, en daardoor een Dynamic Code Card benodigd is om overboekingen te autoriseren in het Internet Bankiersysteem. Wij zijn vanwege veiligheidsoverwegingen van ons hoofdkantoor verplicht deze persoonlijk te overhandigen, en tevens dient de klant bij ons filiaal het eerste wachtwoord in te stellen. Ook hier speelt het gebruik van systemen die ook door branches in andere landen gebruikt worden weer een rol.

Enige tijd geleden hebben wij een mailing verstuurt naar klanten waarin o.a. "Easy Saving" en "Statement Agreement" onder de aandacht is gebracht. Deze functies zijn handig om een rekening zonder internet bankieren beter beheerbaar te maken.
Met Easy Saving kunt u een limiet instellen op uw IBAN nummer. Elk bedrag wat boven het limiet uitkomt wordt automatisch doorgeboekt naar de bijbehorende spaarrekening.
Met de Statement Agreement kunt u uw afschriften per e-mail laten versturen in een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse frequentie in plaats van de papieren verzending van uw maandelijkse bankafschrift. Op deze manier bent u vlotter op de hoogte van mutaties op uw rekening en hoeft u minder gebruik te maken van onze formulieren om een transactie te verrichten.

Indien klanten dit willen aanvragen dan kan men hiervoor het "retail producten toevoegen formulier" vinden op onze website www.icbc.co.nl onder "download".

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 3:08 pm 

krentenweger schreef:
Weer een bank die Nederlanders in het buitenland uitsluit. Vraag mij af of dit wel conform de EU regels is.

Geachte Krentenweger,

ICBC denkt na over een nieuw acceptatiebeleid voor "non-residents" maar een besluit in dezen is nog niet genomen.
Vooruitlopend hierop kunnen non-residents die een rekening bij ICBC willen openen hun aanvraag ter beoordeling voorleggen aan de bank. Hierin is op dit moment nog wel belangrijk dat de aanvrager een aantoonbare binding heeft met Nederland en/of China.

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014 11:09 pm 
Stuiver

Wat mij betreft is een nummer twee positie bij spaarinformatie.nl interessant genoeg om een rekening te openen. Het tot voor kort verplichte bezoek aan het filiaal in Amsterdam weerhield mij daarvan. Nu dat niet meer nodig is was voor mij de tijd rijp om een poging te wagen.
Echter, het inlog/registratiescherm werkt niet op mijn PC.

Mijn PC draait Linux (Ubuntu 14.04) en de browser die ik gebruik is Firefox 31.0.
Ik krijg de volgende melding in het inlog/registratie scherm:
Citaat:
You have not installed the control of Internet banking of Industrial and Commercial Bank of China. Please click download to complete installation and then restart the browser

Als ik de link aanklik, worden twee extensies geinstalleerd, maar na herstarten van Firefox is nog steeds dezelfde tekst zichtbaar en ik kan niet registreren.

Ik heb toevallig nog toegang tot een Windows 7 PC met ook Firefox 31.0, en daar werken de extensies na het installeren en herstarten wel. Echter, uitwijken naar en Windows PC om bij de bank te kunnen inloggen is niet acceptabel voor mij. Ik heb op dit moment bij meer dan 15 andere banken rekeningen en bij al die rekeningen kan ik probleemloos via mijn Linux PC inloggen. ICBC maakt wat dat betreft bij mij een slechte beurt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014 12:38 pm 
Dubbeltje

Nu het voor (nieuwe, :wink: ) klanten mogelijk is on-line een spaarrekening te openen, dacht ik: dat probeer ik maar eens. Er wordt echter gevraagd om een invoegtoepassing van de bank te installeren (zo te zien voor het wachtwoord van de inlog, etc.). Is zoiets te vertrouwen???

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014 1:33 pm 

Spaarzaam schreef:
Nu het voor (nieuwe, :wink: ) klanten mogelijk is on-line een spaarrekening te openen, dacht ik: dat probeer ik maar eens. Er wordt echter gevraagd om een invoegtoepassing van de bank te installeren (zo te zien voor het wachtwoord van de inlog, etc.). Is zoiets te vertrouwen???

Het is in ieder geval (voor mij) een reden om geen rekening bij ICBC te nemen. Hun rente is nou niet zo spectaculair veel hoger om dit de moeite en evt. problemen waard te maken (stel je voor, straks heeft elke bank zijn eigen plugin).

Zou de rente dermate veel beter zijn (@ICBC: hint hint), dan zou ik nog wel de moeite nemen een aparte VM voor ICBC bankzaken te maken zodat de evt. plugin problemen beperkt zouden blijven tot die ene VM. Maar voor de huidige rente si me dat te veel moeite.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014 6:01 pm 
Dubbeltje

Klopt, je moet inderdaad een invoegtoepassing installeren en men wil ook dat je de e-banking assistant installeert als je internet bankiert. Ik vindt het zeer begrijpelijk dat je dat niet zomaar doet. ICBC zou hierover veel beter moeten communiceren naar zijn (toekomstige) klanten toe. Beter (klantvriendelijker) zou het zijn om de invoegtoepassingen te laten vervallen en alleen voor de betaalrekening een soort "Random Reader" te gebruiken zoals andere banken dit doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 2:24 pm 
Daalder

Typisch China toch, gereguleerd pc verkeer :wink:
Hopelijk laten veel potentiele klanten om die reden de bank links liggen. Als ze klanten willen, moet het eerst maar echt gebruiksvriendelijk gemaakt worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 11:03 pm 
Vijfje

groentje schreef:
Als ze klanten willen, moet het eerst maar echt gebruiksvriendelijk gemaakt worden.

Inderdaad. Maar ook een betere rente bieden dan ze nu doen. Ze mogen dan nummer twee staan in de lijst maar de verschillen zijn uiterst minimaal.
Er zijn nog steeds genoeg banken waar je met minimale inspanning bijna exact dezelfde rente kunt ontvangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014 10:38 am 

ElBertus schreef:
Wat mij betreft is een nummer twee positie bij spaarinformatie.nl interessant genoeg om een rekening te openen. Het tot voor kort verplichte bezoek aan het filiaal in Amsterdam weerhield mij daarvan. Nu dat niet meer nodig is was voor mij de tijd rijp om een poging te wagen.
Echter, het inlog/registratiescherm werkt niet op mijn PC.

Mijn PC draait Linux (Ubuntu 14.04) en de browser die ik gebruik is Firefox 31.0.
Ik krijg de volgende melding in het inlog/registratie scherm:
Citaat:
You have not installed the control of Internet banking of Industrial and Commercial Bank of China. Please click download to complete installation and then restart the browser

Als ik de link aanklik, worden twee extensies geinstalleerd, maar na herstarten van Firefox is nog steeds dezelfde tekst zichtbaar en ik kan niet registreren.

Ik heb toevallig nog toegang tot een Windows 7 PC met ook Firefox 31.0, en daar werken de extensies na het installeren en herstarten wel. Echter, uitwijken naar en Windows PC om bij de bank te kunnen inloggen is niet acceptabel voor mij. Ik heb op dit moment bij meer dan 15 andere banken rekeningen en bij al die rekeningen kan ik probleemloos via mijn Linux PC inloggen. ICBC maakt wat dat betreft bij mij een slechte beurt.

Geachte ElBertus,

Ons Internet Bankiesysteem is momenteel nog niet compatible voor het Linux besturingsysteem (staat ook te lezen in onze productinformatie). Wij hebben wel dit verzoek enige tijd geleden ingediend bij de verantwoordelijke afdeling binnen ICBC maar er is nog geen exacte datum bekend.

Bent u in het bezit bent van een smartphone met android of apple besturingsysteem? In de app-store is sinds kort " ICBC Mobile banking" app beschikbaar. Deze app is nu nog vrij basic en zal later worden aangepast aan specifieke wensen van diverse overseas branches. Ook kunnen sommige meldingen nog wel een verbeterde versie qua vertaling gebruiken maar de functies die u nodig heeft werken wel. Naar onze bescheiden mening is de app gebruikersvriendelijker dan ons Internet Bankier system.

Om de app te kunnen gebruiken dient u wel eerst de online aanvraagprocedure af te ronden, en vervolgens kunt u na het downloaden van de app Amsterdam als branch selecteren en Engels als taal instellen. Daarna kunt u de voorwaarden accepteren en inloggen met dezelfde credentials als het Internet Bankierysteem.

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]