Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014 11:00 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2014 10:17 am
Berichten: 19
groentje schreef:
Typisch China toch, gereguleerd pc verkeer :wink:
Hopelijk laten veel potentiele klanten om die reden de bank links liggen. Als ze klanten willen, moet het eerst maar echt gebruiksvriendelijk gemaakt worden.


Adpatatje schreef:
Klopt, je moet inderdaad een invoegtoepassing installeren en men wil ook dat je de e-banking assistant installeert als je internet bankiert. Ik vindt het zeer begrijpelijk dat je dat niet zomaar doet. ICBC zou hierover veel beter moeten communiceren naar zijn (toekomstige) klanten toe. Beter (klantvriendelijker) zou het zijn om de invoegtoepassingen te laten vervallen en alleen voor de betaalrekening een soort "Random Reader" te gebruiken zoals andere banken dit doen.


sou schreef:
Spaarzaam schreef:
Nu het voor (nieuwe, :wink: ) klanten mogelijk is on-line een spaarrekening te openen, dacht ik: dat probeer ik maar eens. Er wordt echter gevraagd om een invoegtoepassing van de bank te installeren (zo te zien voor het wachtwoord van de inlog, etc.). Is zoiets te vertrouwen???

Het is in ieder geval (voor mij) een reden om geen rekening bij ICBC te nemen. Hun rente is nou niet zo spectaculair veel hoger om dit de moeite en evt. problemen waard te maken (stel je voor, straks heeft elke bank zijn eigen plugin).


Spaarzaam schreef:
Nu het voor (nieuwe, :wink: ) klanten mogelijk is on-line een spaarrekening te openen, dacht ik: dat probeer ik maar eens. Er wordt echter gevraagd om een invoegtoepassing van de bank te installeren (zo te zien voor het wachtwoord van de inlog, etc.). Is zoiets te vertrouwen???


Geachte Spaarzaam, sou, Adpatatje en groentje,

Wij begrijpen dat het downloaden van software en invoegtoepassingen voor het Internet Bankieren niet gebruikelijk is in de Nederlandse markt. Helaas is dit niet iets wat naar verwachting snel zal komen te vervallen. Wel maken we van deze software melding in onze product informatie. Daarin staat o.a. wat de toegevoegde waarde is (het kan automatisch bepaalde settings aanpassen waardoor uw PC/Browsers volledig compatible wordt met het Internet Bankiersysteem en u vervelende gebruikerservaringen voorkomt).

Of het te vertrouwen is? Heel veel klanten (in China) maken gebruik van dezelfde toepassing. Ik denk ook niet dat een bank het zich kan permiteren onveilige toepassingen te lanceren. Het verschil tussen u en hun is dat zijn ICBC als bank hebben voor hun betaalrekening en u waarschijnlijk spaarrekeningen heeft bij verschillende banken.

Zojuist heb ik in de reactie naar ElBertus de ICBC Mobile Banking app genoemd. Dit is wellicht voor u een gebruikersvriendelijk alternatief (mits u de aanvraagprocedure heeft afgerond)?

Wat betreft de opmerking van de random-reader wil ik u erop wijzen dat dit los staat van de software. De software heeft tot doel een veilige stabiele internet bankieromgeving te creeren. De readers zijn er om de authenticiteit van de opdrachtgever vast te stellen. Klanten met het Internet Spaarpakket kunnen met hun wachtwoord opdrachten autoriseren, en naar de tegenrekening overboeken. Klanten met de MultiValutaRekening en Internet Bankieren beschikken over de Dynamic Code Card. Een kraskaart met codes welke vergelijkbaar zijn met de tan-codes. Deze Dynamic Code Card wordt vanwege veiligheidsredenen dan ook alleen persoonlijk bij ons kantoor verstrekt. Dit wellicht ten overvloede.

_________________
Met vriendelijke groet,

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl


Laatst bijgewerkt door ICBC Amsterdam op do 04 sep 2014 11:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014 11:10 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2014 10:17 am
Berichten: 19
sou schreef:
Spaarzaam schreef:
Nu het voor (nieuwe, :wink: ) klanten mogelijk is on-line een spaarrekening te openen, dacht ik: dat probeer ik maar eens. Er wordt echter gevraagd om een invoegtoepassing van de bank te installeren (zo te zien voor het wachtwoord van de inlog, etc.). Is zoiets te vertrouwen???

Zou de rente dermate veel beter zijn (@ICBC: hint hint), dan zou ik nog wel de moeite nemen een aparte VM voor ICBC bankzaken te maken zodat de evt. plugin problemen beperkt zouden blijven tot die ene VM. Maar voor de huidige rente si me dat te veel moeite.


obligataire schreef:
groentje schreef:
Als ze klanten willen, moet het eerst maar echt gebruiksvriendelijk gemaakt worden.

Inderdaad. Maar ook een betere rente bieden dan ze nu doen. Ze mogen dan nummer twee staan in de lijst maar de verschillen zijn uiterst minimaal.
Er zijn nog steeds genoeg banken waar je met minimale inspanning bijna exact dezelfde rente kunt ontvangen.


Geachte sou en obligataire,

Enige tijd geleden, eigenlijk nadat ICBC is opgenomen in de overzichten van spaarinformatie, werd onze bank in bepaalde media geassocieerd met stunt rentes. ICBC wil niet geassocieerd worden met stunt rentes en heeft daarvoor een passend rente beleid (zoals elke bank) en zal indien nodig reageren op onder andere de marktomstandigheden.

Ondanks dat ICBC Amsterdam niet de ambitie heeft een prijsvechter te zijn gunnen we onze klanten wel een zo goed mogelijke rente en houden we ook met enige regelmaat aantrekkelijke promoties en bonus-acties.

_________________
Met vriendelijke groet,

ICBC Amsterdam
Johannes Vermeerstraat 7
1071 DK Amsterdam

Geopend maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur - 17:30 uur.

Banking@nl.icbc.com.cn
0031-20-5706666
www.icbc.co.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO