Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012 10:18 pm 
Knaak

BillGates schreef:
......
Wilt u nog veiliger zijn, dan adviseren wij u een professionele brandvrije kluis te kopen en deze in de kruipruimte van uw huis te plaatsen en te verankeren. Koop van uw spaargeld dan goud en doe deze in uw kluis. Helaas kunnen wij u in dat geval geen rente aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Lijkt mij nog veiliger dan euro biljetten in een kluis te stoppen. Mocht de euro "crashen" dan is je goud in ieder geval wat waard terwijl je met euro's straks alleen oud papier hebt...?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012 10:23 pm 
Knaak

juanj schreef:
Ik ben graag zeker van mijn zaken, dus als ik ergens rook zie, ga ik niet afwachten tot het gaat branden...

Dus je kijkt alleen naar kleine lokale bank brandjes of heb je ook rekening gehouden dat er diverse brandjes in de euro-zone momenteel woekeren en Brussel deze brand probeert te blussen met benzine?
Het probleem van de EU is als volgt: banken lenen geld uit, de investeringen zijn echter niet rendabel of zelfs weggegooid geld. Hierdoor kwamen banken en landen in gevaar. De EU kwam ze redden door ze nog meer geld te geven. En wat gebeurde er? De brand word alleen maar nog groter.

Zelfde principe als:

Ik heb een schuld, laat ik bij een andere bank wat geld lenen dan betaal ik mijn schuld bij bank A een beetje af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 10:55 am 
Vijfje

huh??.... oawhhhh... schrok ff wakker vanwege een gequote post van een week geleden.. ;-)

Als ik op een andere manier de invloed van alle ellende voor mijzelf kan afwenden doe ik dat zeker...

Als ik ontslag krijg, neem jij dan mijn hypotheek over? ;-).... denk het niet toch..
Zo werkt het eenmaal, en de een is er op tijd bij, en de ander niet

Griekenland is een bodemloze put, en er moet gereorganiseerd of gesaneerd worden.
Dus de slechte stukken eruit snijden, of hervormen. Hervormen willen ze denk ik niet, dan maar afstoten...

Zo doen ze dat in het bedrijfsleven ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 2:52 pm 
Knaak

De EU is niet het bedrijfsleven. De EU is een prehistorisch groot en log dictatoriaal instrument. Kijk hoe lang ze zitten te kibbelen voordat ze maatregelen treffen. Deze maatregelen zorgen heel even voor een opluchting en dan gaat de paniek vrolijk door. En elke maatregel moet steeds groter zijn. Griekenland lapt de regels keer op keer naar zijn laars.
In het bedrijfsleven zou Griekenland allang eruit getrapt zijn. Echter de EU houd halsstarrig vast aan zijn doelstelling. Dit gaat ervoor zorgen dat de problemen alleen maar groter en erger worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 6:40 pm 
Vijfje

Volgens mij is/komt er nu een zaken kabinet in Griekenland, hopen dat dit wel werkt

De EU is geen bedrijf nee, en ze moeten altijd 15 jaar lullen, over een te vervangen stoeptegel, dat is politiek ;-)

Als dat niet meer zou gebeuren, kunnen ze de helft van de politici buiten gooien, en krijg je een nog hogere werkloosheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 6:59 pm 
Gulden

juanj schreef:
Volgens mij is/komt er nu een zaken kabinet in Griekenland, hopen dat dit wel werkt

Dat is in Italië gebeurd door de EU en werkt daar niet.
De EU heeft in Griekenland een staastsgreep gepleegd door de gekozen ministerpresident te vervangen door een niet gekozen EU getrouwe ex goldman sacs medewerker. Dat heeft ook niet gewerkt.

Het enige dat gebeurt is dat onze hard bevochten democratie er aan gaat.

De laatste 35 jaar heeft Griekenland gemiddeld 7% begrotingstekort gehad. het heeft in 35 jaar geen begrotingsoverschot gehad en wellicht niet sinds de bestaansgeschiedenis. en dan rekenen we de boekhoudfraudes nog niet eens mee want anders zijn de cijfers nog rampzaliger. De reders hoeven in Griekenland nog steeds geen belasting te betalen omdat ze vrijgesteld zijn en verder is belastingcontrole een doodzonde en steekpenningen zijn normaal. Daar kan je niet mee uit één portemonnee leven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 7:31 pm 
Gulden

juanj schreef:
Als dat niet meer zou gebeuren, kunnen ze de helft van de politici buiten gooien, en krijg je een nog hogere werkloosheid.

...dan vergeten we voor het gemak even dat de lonen en regelingen betaald worden uit belastingopbrengsten en niet uit bedrijfswinst 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012 12:26 am 
Knaak

Wat wordt er dan wel uit de bedrijfswinst betaald ?
De bonussen.
Worden we daar wijzer van, dan ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012 12:35 pm 
Vijfje

piet_pecunia schreef:
...dan vergeten we voor het gemak even dat de lonen en regelingen betaald worden uit belastingopbrengsten en niet uit bedrijfswinst 8)

Daar heb je gelijk in ja...dat zou ook wel wat minder mogen.
De gewone man zou wat meer mogen ontvangen, en de top wat minder (nivelleren noemen ze dat toch?)
Uiteindelijk betalen wij ook de bonussen, omdat de banken staatsteun hebben gekregen, en die komt ook weer uit belastinggeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]