Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2011 9:28 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Gezien de aanpassing in het originele bericht.

Het betreffende berichtje staat nu in de Telegraaf: Nederlander spaart 216 euro per maand

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2011 4:04 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
En bij deze een link naar het oorspronkelijke persbericht op ing.nl.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2011 10:12 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Er zijn hier ook leden die geen zin hebben in sparen. Rente loont de moeite niet! :wink:

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2011 8:01 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Nee, uitgeven loont.............mwah :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 7:04 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
spiritus schreef:
Vind ik ook weinig. Wij zijn tweeverdieners op HBO niveau. (niet op te pochen) maar wij sparen gem Eur 3500,- per maand incl rente opbrengst. Met als doel fin onafhankelijkheid. Daar zijn we dan ook bijna. :wink:

En ik ben alleen verdiener op MBO niveau met maar standaard minimum loon en ik spaar gemiddeld elke maand € 1000 en dat met een gewoon standaard minimum loon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 7:42 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
YipMan schreef:
En ik ben alleen verdiener op MBO niveau met maar standaard minimum loon en ik spaar gemiddeld elke maand € 1000 en dat met een gewoon standaard minimum loon.


Gezien het feit dat het minimumloon in 2011 € 1.424,40 per maand bruto bedraagt, vind ik dit een ongelooflijke prestatie. :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 7:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als je nog thuiswoont, en geen (of weinig) kostgeld betaald.. dan gaat dat vast en zeker... :oops:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 8:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hadjememaar schreef:
Gezien het feit dat het minimumloon in 2011 € 1.424,40 per maand bruto bedraagt, vind ik dit een ongelooflijke prestatie. :P

Ja daar gaat ook nog meer dan 244 euro aan af aan belastingen en pensioen premie ( En is maar de vraag of ik een goed pensioen krijg, of dat het verdampt ).

Maar ik neem klein gedeelte van mijn spaargeld op voor vakantie in Azië, maar algemeen spaar ik ongeveer 1000 euro per maand, maar ik heb me zelf discipline op gelegd om feitelijk alleen te betalen wat echt nodig is, en rest sparen en enige luxe die ik me gun is mijn HTC Desire HD, en daar betaal ik KPN dan € 22,50 per maand voor en als dat contract eindelijk afloopt dan gaat die kosten pot ook weg.

Ik ben 23 en ik heb me sinds ongeveer 1,5 jaar deze discipline opgelegd om zo voor mijn toekomst te sparen.

@ juanj ja ik woon thuis en betaal kostgeld en das € 200, maar ik heb in December mijn zorgverzekering in een keer betaal en de goedkoopste met hoogste eigen risico genomen en ik doe mee aan spaarloon regeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 10:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Dat klinkt herkenbaar. Maar wat ga je dan doen als je een ton gespaard hebt en het huis uit gaat? Huren of kopen? Daarvoor lenen of een deel van je gespaarde geld erin stoppen? Ik huur en spaar nog steeds door, want ik woon nu veel mooier dan dat ik voor dat geld zou kunnen kopen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 12:06 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nou ik denk dat ik net als iedere Nederlander een hypotheek zou pakken of huren, maar geld is puur bedoeld voor toekomst om later met een vrouw samen te gaan wonen en tot die tijd ontneem ik mij luxe, ookal zien sommige mensen dat als niet van leven genieten, maar ik vermaak me prima zonder veel geld te spenderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 mei 2011 1:22 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
YipMan schreef:
...en tot die tijd ontneem ik mij luxe, ookal zien sommige mensen dat als niet van leven genieten, maar ik vermaak me prima zonder veel geld te spenderen.

Het is wel duidelijk dat jij geen Griek bent :D
Ik ook niet trouwens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2011 5:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
En wat valt er allemaal onder het sparen?

Wij hebben een hypotheek en sparen elke maand voor de aflossing (tel ik niet mee)
Wij nemen deel aan de levensloopregeling (tel ik ook niet als sparen)

Met een hypotheek en 2 jonge kinderen en af en toe wel iets van luxe genieten (wij mogen graag een keer naar het theater gaan), komt er van sparen tegenwoordig niet heel veel meer terecht dan vast voor de studie van de kinderen.

Overdreven sparen voor de toekomst vind ik ook niet nodig.
We hebben een mooi buffertje en in de toekomst lopen de hypotheekverplichtingen af.
Dus waarom nu alles aan de kant zetten en je zelf van alle luxe ontzien, als dat helemaal niet nodig is.

Mijn motto is: Geniet nu, maar zorg dat je dat in de toekomst ook nog kunt doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2011 6:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
En wat als je wilt immigreren? Volgens mij kun je dan niet hard genoeg sparen of je moet willen wachten tot je met pensioen gaat, mijn doel is dus ook voor immigreren of samen leven in Nederland met mijn buitenlands vriendin in Nederland, maar beide heb je veel geld voor nodig, maar bij laatste komt er tenminste nog naar binnen. zodra je immigreert niet of je moet universitair opgeleid zijn dan vindt ik je wel een baan in buitenland.

Vandaar dus dat ik nu zoveel mogelijk opzij zet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2011 7:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
@Yipman: Ik neem aan dat je Emigreren bedoelt????;-)
Over welk buitenland hebben we het hier??? Ik kan je zeggen (uit eigen ervaring) dat je van goeie huize komen moet als je werk wilt vinden als buitenlander zijnde in Azie. Iets anders is het natuurlijk als je zou gaan werken voor een NL of Europese Multinational...maar dat gaat lastig worden vrees ik met je MBO nivo. (is niet denigrerend bedoeld). Zelfs om HBO-ers staan ze niet te springen...maw je zal min een universitaire opleiding moeten hebben die tevens gericht is op het bedrijfsleven dus met een studie Sociologie of Nederlands (met alle respect) zal je niet ver komen.

Toch petje af als je 1000 euro per mnd kunt sparen van een min. loon!!! Vraag me wel af of je nog wel van je leven geniet....het is erg kort namelijk.

succes

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2011 8:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Mijn grootste hobby kost juist weinig geld dus enige wat ik me ontneem is te kopen omdat kopen leuk is, kijk je kunt wel een ssd kopen omdat snellere is maar als je nodig heb is een tweede ( En menig persoon kijkt tegen mij op als ik vertel waar ik al in Azie ben geweest en toch ook goed kan sparen ).

Das echt niet denigrerend wat je zegt, als MBO zitten ze echt niet op je te wachten in landen zoals in China en daarom probeer ik gewoon een klein vermogen bij elkaar te sparen en dan is het aan mijn vriendin om te kiezen waar ze wilt leven en dan werk ik als het in Nederland is en zij als het in haar land is.

Maar hoe dan ook ik streef wel mijn doel na en dat doel is gewoon klein vermogen voor de toekomst.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO