Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 11:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2014 4:50 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@juanji,
Al jaren post ik hier berichten over de kapitaal restricties die steeds stringenter worden. De banken willen contant geld uitbannen en de overheid werkt daar aan mee. Doel is dat de burger zijn geld niet meer van de bank kan halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2014 5:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ben ik ook bang voor...

Zo word schulden maken nog interessant... kunnen ze ook niet van je afpakken (mag wel!)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2014 9:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3719
DagobertDuck schreef:
@habbie
Het siert een mens als hij een fout kan toegeven. Of je hebt geen kennis hoe het werkt of je wilt het niet zien. Als rentes veranderen reageren financiële instellingen niet over een jaar of een week pas. Binnen een dag reageren ze en zetten ze belangrijke acties uit, maar dat geloof jij waarschijnlijk niet.

Theoretisch kan dat, echter we leven niet in Zwimbabwe of in Duitsland na de 1e wereldoorlog. De kans acht ik extreem klein. Wel zou het mogelijk zijn dat de rente hard kan stijgen binnen een aantal weken/maanden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2014 1:21 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@juanji,
Of schulden maken interessant is weet ik niet. Het oude spreekwoord is dat als je schulden hebt je overgeleverd bent aan de duvel.
Op schulden blijf je zitten, die nemen ze je helaas niet af. Als het grootste deel van de bevolking na de klap in de schulden zit zal er echter erg veel onrust komen.
Blijven het dan makke schaapjes of niet. Als iedereen zich braaf als schuld-slaaf blijft gedragen blijven de schulden gewoon staan. De vraag is of er iets geregeld wordt als een groot deel van de bevolking zijn schulden niet terug wil/kan betalen en er veel onrust komt. Dat kan je oplossen met en regeling of oproerpolitie (daar zijn al plannen voor geschreven, die mogen ook met scherp schieten). Belangen van bankiers worden goed bewaakt. Annexatie van bezit als je huis kan dan ook gebeuren.

@piggy
Het is iet theoretisch. Als de ECB en DNB hun rente met een paar procentpunten veranderen reageert de markt, dezelfde dag worden er analyses scenario's en plannen gemaakt.
Ook ik sluit net als jij niet uit dat in een paar weken/maanden tijd de rente behoorlijk kan stijgen. Dat is vaker gebeurd in het verleden dus waarom zou dat nu niet ook kunnen.

De vergelijking met Duitsland na de 1e wereld oorlog vindt ik een lastige. Het verschil is dat Nederland fascistischer geworden is en de overheid naar machtsmiddelen grijpt om te sturen, wat een klap ook weer kan verergeren. Iedere tijd is anders en iedere crisis is anders. We hadden geen crisis tot onze regering constant verkeerde besluiten nam toen banken in moeilijkheden kwamen. Het gaat belabberd en denk aan Cyprus en van de grote banken is alleen de Rabobank niet in staatshanden gekomen. Vermogen van banken moet nog gaan klimmen naar 3% en zelfs als ze na veel ploeteren op 3% zitten is gewoon ridicuul, dat is geen spaarrekening maar een risicovolle belegging bij een bank. We zitten straks met heel de euro zone in één bank schuitje dus als het dan weer klapt... Onze pensioenen worden uitgehold door onze regering door onverantwoorde rekenmethodes toe te passen, gesteund door een EU die zijn oog heeft laten vallen op onze pensioenpotten en daar graag zijn del van zou willen hebben. http://www.telegraaf.nl/tv/dft/22619067 ... en___.html

Als schaapjes worden we geschoren. Ik ben benieuwd wie er bij de europese verkiezingen tegen de burgers stemt en wie er tegen europa stemt.

pandbrieven van hypotheken zijn weer terug als belegging: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ing__.html
Onze regering roept maar wat, ECB: crisis is helemaal niet voorbij http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... bij__.html

Als schaapjes worden we geschoren. Ik ben benieuwd wie er bij de europese verkiezingen tegen de burgers stemt en wie er tegen europa stemt. Veel partijen zijn de komende weken euro-kritisch en ondertussen stemmen ze op de onderwerpen in europa altijd anders dan ze nu in de campagne beweren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO