Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 nov 2011 7:35 pm 
Dubbeltje

Bij ABN-AMRO kun je een adresboek aanmaken, dus hoef je die omschrijving maar 1 keer in te geven, want de volgende keer dat je geld overboekt selecteer je ATB uit je adresboek en dan komt die omschrijving ook mee als je die hebt opgeslagen. Ik snap niet dat mensen er uberhaubt zo'n punt van maken. Ik irriteer me bijvoorbeeld veel meer aan die primitieve website van Centraal Beheer en de vele klikken die nodig zijn om bij je rekening te komen. Maar goed, daar hebben anderen misschien weer geen moeite mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 nov 2011 7:43 pm 
Kwartje

juanj schreef:
Bij LPB is een omschrijving ook verplicht..

Niet dat ik weet, nog nooit gedaan en altijd probleemloos bijgeschreven bij LpB, ik geef vaak wel een omschrijving maar dat is voor mijn eigen controle, de datum en tijd zodat ik de overboek snelheid in de gaten kan houden

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 nov 2011 8:58 pm 
Vijfje

Op het moment dat ik iets van LPB over wil boeken, moet ik perse een omschrijving geven..

Bij het niet invullen van een omschrijving de volgende foutmelding

Status Messages
Ongeldige mededeling

Bovenin het scherm

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011 12:26 am 
Moderator

Zullen we het weer over de euribor gaan hebben i.p.v. de voor- en nadelen en gebruikersgemak van allerlei banken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011 7:16 pm 
Dubbeltje

Maar... als de euroibor zo zakt is het dan ook zo dat de rentes de komende tijd naar beneden zakken? In dit geval is een deposito misschien nog raadzaam nu te nemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011 7:36 pm 
2 Kwartjes

Dat is exact de reden geweest waarom ik op het laatste moment toch nog een 3.75% deposito bij LPB heb genomen, de kans dat de rente het komende jaar daarboven komt is waarschijnlijk nihil.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011 8:46 pm 
Vijfje

Tenzij de euribor zich een beetje hersteld, vrees ik dat er 'zei het lichte' dalingen zullen komen.

En als de euribor zich hersteld, is er een kans dat we blijven op dit niveau,
en alleen een mogelijke 3,1% bij een andere bank mislopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2011 1:22 pm 
Daalder

We schrijven vandaag 14 nov.2011 En zien dat er toch duidelijk een afvlakking is gekomen in de daling van de euribor. Het zou kunnen, dat de 1 maand euribor, zijn bodem tussen de 1.19 en 1.21 heeft gevonden. We wachten maar af wat er de komende maand gaat gebeuren. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2011 6:16 pm 
Vijfje

Laten we het hopen, moneyou heeft al laten zien, dat er ook bij een dalende euribor een verhoging mogelijk is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 8:40 am 
2 Kwartjes

Wellicht heeft MY nog wat geld nodig in de buffer en zagen ze weinig toestroom met de lagere rente? Dus is het wellicht niet mogelijk, maar noodzakelijk (en nemen ze dus genoegen met een lagere marge).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 6:12 pm 
Vijfje

Wel fijn dat ik op deze manier nog enkele alternatieven heb...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 nov 2011 2:36 am 
Gulden

De euribor is niet meer zo interessant. Er is nu zoveel onrust en de euribor wordt gemanipuleerd dus moeten we ook naar andere dignen kijken. In een tijd dat de rente op staatsleningen hoger is dan hetgeen we bij een bank kunnen krijgen dat kan alleen als er gemanipuleerd wordt met de euribor. Diverse economen hebben daar al artikelen over geschreven en de spanningen die dat in het financieel systeem geeft zijn enorm. Alsof er niet al genoeg spanning is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 nov 2011 7:54 am 
Vijfje

Daar zijn inderdaad wat speculaties over, en men wil(de) een onderzoek hiernaar, maar of dit nu al afgerond is, of naar buiten gebracht word, weet ik niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2011 7:06 pm 
Vijfje

Morgen dag van de waarheid, gaat LPB mee in een extra opslag verhoging, of raken ze al het vrij opneembaar saldo kwijt.

2,78% effectief stand vandaag, dat word een knal naar beneden..

Staatslening loopt wel weer op, van 2,2% naar 2,73% nu, is weer goed voor de pensioenfondsen
http://homefinance.nl/algemeen/informat ... trente.asp

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2011 11:22 pm 
2 Kwartjes

Het interesseer me eigenlijk niet zoveel meer, ik laat me geld tot ik het moet over gaan boeken naar de visa card van DKB toch op LPB staan, want voor zo'n korte periode naar een andere spaarbank boeken verlies ik minstens 2 rente dagen mee.

Als LPB toch hun opslag 1 maand eerder verhoogt dan vind ik dat mooi mee genomen, maar ik ga er vanuit dat ze het in januari sowieso zullen verhogen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]