Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 4:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 2:45 pm 

Geregistreerd: do 18 jun 2009 8:00 pm
Berichten: 27
TopGear schreef:
Jammer alleen dat de inflatie ook meestijgt 8)


klopt, echter is de inflatie per product verschillend.

Voor woningen bijvoorbeeld is nog sprake van deflatie, hetzelfde geld al jaren voor de meeste consumenten elektronica.
Voedsel en brandstof worden daar in tegen hebben een hogere inflatie dan gemiddeld.

Aangezien mensen niet allemaal precies dezelfde spullen kopen verschilt de persoonlijke inflatie. Wat verder weinig af doet aan je constatering omdat het inflatie cijfer een gemiddelde is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011 5:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Inderdaad, er is inflatie en deflatie, helaas van dat laatste te weinig om dat eerste te vlakken of serieus te beinvloeden.

Voorbeelden uit het dagelijks leven:

1) Benzine per liter.....pffff je weet al genoeg, binnen 2 jaar van ca. 1,15 naar ca. 1,65
2)Koffie, per pak 500 gram. Ik drink K&G, in december 2010 betaalde ik in de C1000 € 2,15, nu 3,29 !!
(een prijsstijging van 53% !!!!)
3)Pattatekes, aardappelproducten, 10-15 % duurder
4)Energiekosten, stijgend
5)Belastingdruk, stijgend

Maar goed, ik ben uitgehuild, ik ga weer eens zo'n heerlijk overpriced kopje K&G koffie drinken.....
Prettige zondag verder heren!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 7:27 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Rond 3 maart deed Trichet voor het eerst een uitspraak over een mogelijke verhoging van het ECB-rentetarief.
Meteen begon de Euribor te stijgen. Na een "keldering", vlak na de eerste en voorlopig zwaarste aardbeving in Japan, "hervond" de Euribor de weg omhoog.

Op 7 april verhoogt de ECB de rente daadwerkelijk met 0,25%.

Op 11 april stond de 1-maands-Euribor op 1,116%. Toevallig, of niet toevallig, precies 0,25% hoger dan op 1 maart (0,867%, take or leave 0.001%)

Resultaten uit het verleden geven geen garantie.................
Parallellen uit het verleden ook niet ................


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 9:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
viewtopic.php?f=62&t=5335&p=48681#p48681

Het moet haast wel dat de rentes stijgen. De inflatie stijgt immers ook fors.
Het begrip reële rente is rente-/- inflatie. Of die reële rente ook stijgt? Tot nu toe daalt die.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 5:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Inderdaad, de renten stijgen.

Kijk alleen maar naar het rijtje rentestijgingen op deze site, er zitten sommige banken bij die hun producten
met 0,50% of meer hebben verhoogd, dat is een goed begin, maar nog niet waar we zijn moeten.
En alweer een mooie stijging van de Euribor-tarieven. De LPB-spaarders onder ons krijgen in mei en juni in elk geval -tenzij de 1-maands Euribor flinkt zou kelderen- een mooie rentevergoeding of liever gezegd, een iets minder slechte, want de trend mag dan gezet zijn, het is moeilijk om geduldig te blijven totdat er weer een gezonde én renderende gemiddelde rentevergoeding gegeven wordt, of dit nu in de vorm van een vrij-opneembare spaarrekening is of een deposito, dat laat ik even in het midden, dat is de keuze die je voor jezelf maakt tenslotte.

Overigens, leuk stukje proza op de "Over Geld" pagina van de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/bertbongers/9520080/__Je_reinste_kolderbox__.html?p=40,1

Vooral die zin dat je in feite over je spaargeld -wat in feite alleen maar beloond zou moeten worden- al diverse malen belastingen hebt betaald!!!
Niet dat we dat niet al wisten, maar het geeft wel aan hoe krom die VRH is en hoe zwaar de belastingdruk is in Nederland, wellicht niet de hoogste van Europa, maar naar mijn smaak VEEL te hoog.
Afschaffen dus, die VRH!

En als je dat afzet tegen het argeloze gedrag van de inwoners van de PIIGS landen, tja, dan worden de spaargelddruiven wel heul errug zuur. Met pensioen op je 55e of zelfs nog eerder, regeringen die zeggen, we kappen ermee (Portugal) en zoek het maar uit met je EU!

Maar goed, nogmaals, de renten stijgen en daar gaat het om. De 3,00% vrij-opneembaar komt in zicht, althans, bij de LPB-klanten onder ons.

Prettige dag en groeten van de Moneymaker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 5:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Hadjememaar schreef:
Rond 3 maart deed Trichet voor het eerst een uitspraak over een mogelijke verhoging van het ECB-rentetarief.
Meteen begon de Euribor te stijgen. Na een "keldering", vlak na de eerste en voorlopig zwaarste aardbeving in Japan, "hervond" de Euribor de weg omhoog.
Op 7 april verhoogt de ECB de rente daadwerkelijk met 0,25%.
Op 11 april stond de 1-maands-Euribor op 1,116%. Toevallig, of niet toevallig, precies 0,25% hoger dan op 1 maart (0,867%, take or leave 0.001%)
Resultaten uit het verleden geven geen garantie.................
Parallellen uit het verleden ook niet ................


Beste HJMM,

Ik ben ook dagelijkse Euribor-gluurder en natuurlijk had ik de stijging van de tarieven met groot genoegen gezien, maar dit is inderdaad een leuke vondst van je!

Vandaag, woensdag 13 april 2011 is de 1-maands Euribor 1,15 (afgerond van 1,1490).
Tel dat eens op bij de LPB-opslag en je komt voor de maand mei uit op 2,90% nominaal (2,94 effectief) en we hebben nog tot en met donderdag 28 april te gaan.
Nu maar hopen dat de 1-maands (en uiteraard de hele staffel) omhoog blijft kruipen, zijwaarts beweegt, maar in elk geval niet gaat dalen.

Groeten van de Moneymaker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 6:53 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Moneymakert schreef:
Inderdaad, de renten stijgen.

Kijk alleen maar naar het rijtje rentestijgingen op deze site, er zitten sommige banken bij die hun producten
met 0,50% of meer hebben verhoogd, dat is een goed begin, maar nog niet waar we zijn moeten.


Het allerlaatste ben ik uiteraard meteen met je eens.
Maar ja, het eerste deel lees ik letterlijk (zo ben ik nu eenmaal) en dat klopt niet. "Sommige banken" is een meervoud en toch zie ik maar één renteverhoging van 0,50% en meer dan 0,50% zie ik al helemaal niet. Zie ik iets over het hoofd ?
Komt bij dat die bank met die 0,50% verhoging gerust een stevige achterblijver genoemd mocht worden. Met 2,50% nu is het trouwens nog steeds een achterblijver, want het is geen rekening zonder voorwaarden.

Ik zie vooral verhogingen van 0,10% - 0,20%. Hoe je het ook wendt of keert; dat is minder dan de verhogingen door de ECB en van de Euribor. (Alleen de LPB-spaarders kunnen ervan uitgaan dat ze de stijging van de Euribor werkelijk krijgen)
En dan heb ik het nog niet eens over dat onnoemelijk aantal spaarrekeningen, dat niet in die lijst staat omdat die nu eenmaal de rente helemaal niet gewijzigd hebben.


Moneymakert schreef:
Overigens, leuk stukje proza op de "Over Geld" pagina van de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/bertbongers/9520080/__Je_reinste_kolderbox__.html?p=40,1

Vooral die zin dat je in feite over je spaargeld -wat in feite alleen maar beloond zou moeten worden- al diverse malen belastingen hebt betaald!!!
Niet dat we dat niet al wisten, maar het geeft wel aan hoe krom die VRH is en hoe zwaar de belastingdruk is in Nederland, wellicht niet de hoogste van Europa, maar naar mijn smaak VEEL te hoog.
Afschaffen dus, die VRH!

Inderdaad, een leuk stukje, maar niet veel meer dan dat.
Voor de duidelijkheid: VRH staat voor VermogensRendementsHeffing. Het Vermogen mag dan al belast zijn, het Rendement was dat niet en daar gaat het nu juist over.
Smaken verschillen. Gelukkig hebben we in dit land de democratie, die constant op zoek is om aan de smaken van zoveel mogelijk Nederlanders zoveel mogelijk tegemoet te komen.
Om dan zomaar te roepen "Afschaffen dus, die VRH!" klinkt wel leuk, maar zou toch eigenlijk vergezeld moeten gaan van een aanwijzing waar het ontbrekende bedrag dan vandaan moet komen. Of op zijn minst welk (leger-)onderdeel in ruil daarvoor afgeschaft kan worden.


Moneymakert schreef:
Maar goed, nogmaals, de renten stijgen en daar gaat het om. De 3,00% vrij-opneembaar komt in zicht, althans, bij de LPB-klanten onder ons.

Ik geloof gerust dat het daarom gaat, althans in jouw ogen.
Zolang de inflatie sneller stijgt dan de Euribor en de Euribor sneller stijgt dan de spaarrentes raak je alleen maar verder van huis. En dat is dan weer "in mijn ogen".

Maar "hopen", dat doe ik met je mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 9:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Beste HJMM,

M.b.t. die stijging van het Credit Europe deposito van 0,50%, dat was zo snel een voorbeeld, het 5-jarige is zelfs met 0,75% !! verhoogd. Het doel van die opmerking was om de stijgende trend aan te geven.
Ik heb verder niet in detail ELKE stijging nagekeken, er komen er elke dag weer bij en derhalve is het dan toch weer achterhaald. De ene stijging hobbelt een dag later weer over de vorige heen, dus tja....
Kortom, een beetje mieren-puntje puntjerig, maar goed, zoals je zelf al aangaf, zo ben je niks mis mee.
Maar het gaat om de kern van het verhaal, de stijgende trend......ok?

Verder kun je het mij als LPB-spaarder niet aanrekenen dat ik vanuit die positie de vrij-opneembare rente hanteer en benoem. Maar aangezien deze rekening -momenteel althans- niet meer te openen is, is dat
misschien dan niet de juiste graadmeter. Echter wél vanuit mijn positie....punt!
De naderende concurrentie zit nu op 2,60%, echter dat is BOS, die valt NIET onder het Nederlandse Deposito Garantiestelsel, dus tja, niet echt mijn favoriet. Daarna krijg je het rijtje 2,50% met NIBC, CBA, WestlandUtrecht enz.

En dat de spaarrenten niet zo hard stijgen als de Euribor-staffel, welnu, ik geef je als voorbeeld een verhoging van 0,75% (5-jarig Credit Europe deposito)! Dat is vrij hard, of vind jij van niet???
In elk geval denk ik dat je ook niet zo star moet zijn en ook de stijgende trend even moet afwachten.
Hoe hoger die Euribor-tarieven worden, hoe hoger de vergoedingen op de spaargelden gaan worden, in vrij-opneembare vorm of in de vorm van een deposito.

De VRH is een HEFFING over een FICTIEF rendement. Het vermogen is al tig keer belast en die VRH suggereert dat ik een rendement heb behaald van 4% op dat vermogen, minus de vrijstelling.
Ik kan AANTONEN!!!!! dat ik die 4% bij lange na NIET behaald heb op mijn vermogen, jouw toverwoord, de "inflatie" vreet al 2% op (niet zeuren over tienden van procenten meer of minder aub, je weet zelf hoe moeilijk die inflatie in het dagelijks leven is in te schalen!!!)
En dus vind ik het een kromme belasting, dubbele punt!!
Mensen die onverantwoord geld uitgeven en in de schuldsanering komen krijgen vrijstelling na vrijstelling, terwijl ik WEL verantwoord met geld om kan gaan en daarvoor niet beloond, maar bestrafd word!
Nogmaals, driedubbele punt krom!!!
Jij neemt dan ineens woorden als "democratie" en bezuinigen op defensie in de mond -"afschaffen van (leger) onderdelen in de mond"- en ik moet ineens gaan aangeven waar dan het ontbrekende bedrag vandaan moet komen???? Huh?
Een erg vreemde reactie moet ik eerlijk toegeven.....schoenmaker blijft U alstublieft bij de leest, als we het over de VRH hebben, gaan we het niet over de politiek hebben en diens bezuinigingen, want de VRH is NIET door het huidige kabinet in het leven geroepen.....dat was een linkse PVDA-rakker, weet je nog?

Inflatie komt in elk land, in elke economie voor. In tijden van crises een gevaarlijk fenomeen dat ik absoluut niet onderken. Maar ik ben een spaarder, geen belegger, het gaat mij om reserves op te bouwen en te behouden, vooral in deze barre tijd. Dus in 2011 zal ik in het meest gunstige geval quitte spelen, qua inflatie en VRH.

Een ieder op dit forum heeft hetzelfde doel voor ogen, zo veel mogelijk rendement uit zijn/haar spaarcentjes halen. Hoe diegene dat ook doet, dat is zijn/haar keuze....ik ga daar geen woord als democratie voor gebruiken, dat is off-topic en erg overdreven.

No offence verder.....en een prettige avond!

Gegroet,
Moneymaker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 10:35 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Moneymakert schreef:
Beste HJMM,

M.b.t. die stijging van het Credit Europe deposito van 0,50%, dat was zo snel een voorbeeld, het 5-jarige is zelfs met 0,75% !! verhoogd. Het doel van die opmerking was om de stijgende trend aan te geven.
Ik heb verder niet in detail ELKE stijging nagekeken, er komen er elke dag weer bij en derhalve is het dan toch weer achterhaald. De ene stijging hobbelt een dag later weer over de vorige heen, dus tja....
Kortom, een beetje mieren-puntje puntjerig, maar goed, zoals je zelf al aangaf, zo ben je niks mis mee.
Maar het gaat om de kern van het verhaal, de stijgende trend......ok?


Die stijgende trend ontken ik toch niet ? Sterker nog, die valt niet te ontkennen. Wijs alsjeblieft aan waar ik dat ontken...!
Ik moet bekennen dat ik niet verder heb gekeken dan de wijzigingen in de spaarrekeningen, naar de deposito's heb ik niet gekeken. Als je vindt dat ook de deposito's betrokken zouden moeten worden, dan heb jij gelijk. Er is dan zeker sprake van meerdere renteverhogingen van 0,5%, zelfs van een verhoging van meer dan 0,5%.

Ik heb er geen moeite mee om het woord mierenneuken te gebruiken, wel heb ik er moeite mee als je "letterlijk lezen" daaraan gelijkstelt. Ook heb ik er geen moeite mee als je mij een mierenneuker noemt. Hoe ik over jou denk laat ik maar onbesproken, de lichtgeraaktheid van sommige deelnemers hier kennende.

Terwijl jij nogal gefocust bent op deposito's blijf je maar hameren op het feit dat 4% rendement niet haalbaar zou zijn, terwijl dat juist met deposito's met het grootste gemak haalbaar is. Neem mij dus niet kwalijk dat ik je woorden al gauw vertaal naar enkel de vrij opneembare spaarrekeningen.

"De ene stijging hobbelt over de andere heen" klinkt wel leuk, maar slaat feitelijk nergens op. De ene bank volgt gewoon de andere. Het is jouw probleem dat je daar zo euforisch van wordt. Als morgenochtend de Shell de benzineprijzen met een cent verhoogt, morgenmiddag de Esso en morgenavond Total spreek je toch ook niet van een sneeuwbaleffect ?


Moneymakert schreef:
Verder kun je het mij als LPB-spaarder niet aanrekenen dat ik vanuit die positie de vrij-opneembare rente hanteer en benoem. Maar aangezien deze rekening -momenteel althans- niet meer te openen is, is dat
misschien dan niet de juiste graadmeter. Echter wél vanuit mijn positie....punt!


Wat doet dat ".....punt" daar ? Denk je daarmee mij de mond te snoeren, of zo. Dan heb ik een teleurstellende mededeling voor je.
Want waar geef ik ook maar op een enkele wijze aan dat jij niet zou mogen redeneren uit het oogpunt van een LPB-spaarder ? Dat je daarmee een aantal spaarders schoffeert, die zelf die spaarrekening niet hebben is voor jouw rekening, tot nu toe heb ik daar niets over geschreven.

Moneymakert schreef:
En dat de spaarrenten niet zo hard stijgen als de Euribor-staffel, welnu, ik geef je als voorbeeld een verhoging van 0,75% (5-jarig Credit Europe deposito)! Dat is vrij hard, of vind jij van niet???
In elk geval denk ik dat je ook niet zo star moet zijn en ook de stijgende trend even moet afwachten.
Hoe hoger die Euribor-tarieven worden, hoe hoger de vergoedingen op de spaargelden gaan worden, in vrij-opneembare vorm of in de vorm van een deposito.


Moet ik nu nog een keer gaan uitleggen dat Euribor maar voor een heel klein deel van invloed is op deposito's, dat de invloed van Euribor op deposito's hooguit reikt tot ongeveer twee jaar ? Dat deposito-rente veel meer afhankelijk is van kapitaalmarktrente ?

Moneymakert schreef:
De VRH is een HEFFING over een FICTIEF rendement. Het vermogen is al tig keer belast en die VRH suggereert dat ik een rendement heb behaald van 4% op dat vermogen, minus de vrijstelling.
Ik kan AANTONEN!!!!! dat ik die 4% bij lange na NIET behaald heb op mijn vermogen, jouw toverwoord, de "inflatie" vreet al 2% op (niet zeuren over tienden van procenten meer of minder aub, je weet zelf hoe moeilijk die inflatie in het dagelijks leven is in te schalen!!!)
En dus vind ik het een kromme belasting, dubbele punt!!

Een "dubbele punt" maakt ongeveer half zoveel indruk, en het was al zo weinig.
Net zomin als dat het indruk maakt dat je vermogen al tig keer ( meer dan één of twee keer is trouwens schromelijk overdreven, laat staan -tig ) belast is, VRH gaat niet over het vermogen, maar over het rendement..........

Moneymakert schreef:
Jij neemt dan ineens woorden als "democratie" en bezuinigen op defensie in de mond -"afschaffen van (leger) onderdelen in de mond"- en ik moet ineens gaan aangeven waar dan het ontbrekende bedrag vandaan moet komen???? Huh?

De VRH kan gewoon "weggedacht" worden volgens jou ? Afschaffing daarvan zou niet leiden tot een gat in de begroting ? Dat is iets waar jij niet aan hoeft te denken ?


Moneymakert schreef:
Een erg vreemde reactie moet ik eerlijk toegeven.....schoenmaker blijft U alstublieft bij de leest, als we het over de VRH hebben, gaan we het niet over de politiek hebben en diens bezuinigingen, want de VRH is NIET door het huidige kabinet in het leven geroepen.....dat was een linkse PVDA-rakker, weet je nog?

Het was wel diezelfde linkse PvdA-rakker die tegelijkertijd de Vermogensbelasting afschafte.
De Vermogensbelasting die bepaalde dat je belasting moest betalen over alles dat je meer aan rente ontving dan 1000 gulden (454 euro). Maar dat wil jij vast niet meer weten.


Moneymakert schreef:
Een ieder op dit forum heeft hetzelfde doel voor ogen, zo veel mogelijk rendement uit zijn/haar spaarcentjes halen. Hoe diegene dat ook doet, dat is zijn/haar keuze....ik ga daar geen woord als democratie voor gebruiken, dat is off-topic en erg overdreven.

Maar je wilt wel even eenzijdig de regering opdragen een bestaande wet op te heffen. Met een extreem-rechtse regering mag elke rechtse bal nu gewoon de opdracht geven om een wet die ingevoerd is door een linkse rakker af te schaffen. Met wantrouwen bezie ik jouw democratisch gehalte.
Off-topic, overdreven of niet; dat is niet aan jou, dat maken we met z'n allen wel uit.

Moneymakert schreef:
No offence verder.....en een prettige avond!

Maak je over mij maar niet bezorgd. Ik maak me hooguit zorgen over jouw bloeddruk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Ik ben een lezer,
maar dit moet mij van het hart,
HJMM is dit forum aardig aan het verzieken.
Het forum wordt er niet prettig leesbaar doordat elk woord en opmerking door hem wordt uitgespit.
Jammer.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:26 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Intrest schreef:
Ik ben een lezer,
maar dit moet mij van het hart,
HJMM is dit forum aardig aan het verzieken.
Het forum wordt er niet prettig leesbaar doordat elk woord en opmerking door hem wordt uitgespit.
Jammer.


Dan moet je maar komen naar het forum van ons kantklosclubje. Daar kun je mijn andere kant leren kennen.
Het is daar gezelluuuuuuuuuuuuug !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:37 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Mijn beste HJMM,

Ik ben uitgepraat met U.

Punt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:40 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Moneymakert schreef:
Mijn beste HJMM,

Ik ben uitgepraat met U.

Punt.


Het verwondert me niets dat U niets meer te zeggen hebt.
En alleen maat "punt". Niet eens "slotje" ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Intrest schreef:
Ik ben een lezer,
maar dit moet mij van het hart,
HJMM is dit forum aardig aan het verzieken.
Het forum wordt er niet prettig leesbaar doordat elk woord en opmerking door hem wordt uitgespit.
Jammer.


Ik ben het helemaal met U eens, heer Interest.

Het 4-5-6-7-8 maal quoten is op zich al een manier van elk woord uitpluizen en bekritiseren dan wel dusdanig draaien zodat HJMM het laatste woord heeft.
Ik zal dan ook geen seconde meer aan dit heerschap verspillen, ik besteed mijn tijd en aandacht dan maar op een ander vlak of zal liever discussieren met een fatsoenlijk en enigszins terughoudend persoon die niet persé zijn (linkse!) politieke mening erin wil drammen, dat is een nare eigenschap, dat superioriteitsgevoel van mensen ozoals mijnheer HJMM.
Enfin, laten we er geen woord meer aan vuil maken.

Ik wens heer Intrest een fijne avond en een goede nachtrust toe.
De groeten van Moneymaker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 11:53 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
En ik wens u beiden een fijne nachtrust toe. Hou het veilig !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO