Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2012 6:26 pm 
Knaak

obligataire schreef:
Opmerkelijk dat hij in zijn tijd al 21e eeuws Engels sprak. Dus het is wél mogelijk? :wink:

Eigenlijk zei hij het als volgt:

Citaat:
那些有知識的人,也無法預測。誰預測的,沒有知識。

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2012 6:36 pm 
Knaak

Citaat:
Those who have knowledge, don't predict. Those who predict, don't have knowledge.

Wijze woorden zijn het zeker, ze staan alleen wat ongelukkig gerangschikt.
Rare Chinees, komt niet bijster verstandig over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2012 7:20 pm 
Knaak

@corne_mo
Ik weet dat het fraude is, maar vele mensen zullen het geld thuis houden als je bijna geen rente krijgt bij de bank.
Ik raad het af, maar iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wil doen. Zelf hou ik altijd wat spaargeld aan een deel in deposito's en ga ik voornamelijk beleggen. Contact geld is dus een no no gezien beleggen meer winst oplevert.

Aan de andere kant fraudeert de overheid/banken ook (legaal): de rentes op spaarrekeningen zijn verlaagt en rentes op hypotheken en leningen zijn verhoogt. Dit noemt men ook wel witteboordencriminaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 7:33 pm 

blijven maar 3 deposito's over, de nibc, rabo en centraal beheer vanaf 10 jaar vast, 4% of ietsje meer. Tot ze die ook gaan verlagen.....en dat verwacht ik wel binnenkort. Dan wordt het zeuren. Je kunt wel besluiten te stoppen met sparen en het uitgeven, maar daar wordt je helemáál arm van.
Ook al krijg je geen rente, je vermogen groeit wel door te sparen, maar je betaalt afhankelijk van je vermogen de VRH van 1,2%, eigenlijk 0,9% rekening houdend met de vrijstellingen. Of alternatieve investeringen zoeken, maar wat????? goud? zilver? staan al skyhigh, dus geen optie meer. Verwacht wel dat de vrh op termijn aangepast gaat worden, want dit is niet meer te verkopen, 4% rendement? zou naar 2,5 moeten. Het wachten is op nieuwe buitenlandse banken die zich in Nederland vestigen en onder het dgs vallen. Ooit waren de Turkse banken een optie, nu allang niet meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 8:39 pm 
Knaak

duitje schreef:
Verwacht wel dat de vrh op termijn aangepast gaat worden, want dit is niet meer te verkopen, 4% rendement?

Reken daar maar niet te hard op. Griekenland heeft heel veel geld nodig.

In het verkiezingsprogramma van de VVD stond dat ze de vrijstelling wilden verhogen nar 35000.
Zelfs dat hebben ze niet binnengehaald. Nee belastingverlaging komt niet voor in het vocabulaire van de Nederlandse republikeinen.
Dan zeggen ze: Ja maar aandelen zijn 10% gestegen en obligaties 12%. Had je daar maar in moeten beleggen. Onze overheid dwingt de burgers om te gaan gokken met hun zuurverdiende geld. Gokken of afgeven aan de staat, dat is de keuze die u heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 8:44 pm 
Gulden

duitje schreef:
maar je betaalt afhankelijk van je vermogen de VRH van 1,2%, eigenlijk 0,9% rekening houdend met de vrijstellingen.

o,9% !? Dat moet je mij eens uitleggen.

Piggy schreef:
Ik weet dat het fraude is, maar vele mensen

Wat heet. De overheid berooft zijn burgers ... in mijn geval 20 maanden AOW en 20 maanden verplicht langer premie betalen, dus.... bij jou gaat het in elk geval over je eigen geld !

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 10:03 pm 

klein afrondingsfoutje, het is geen 0,9 maar 1,01% over je hele vermogen, als je dat hebt natuurlijk, de meeste mensen 80% zitten beneden de vrijstellingen.
Je moet dus eigenlijk, als je vermogend bent, van je depositorente 1,01% aftrekken , dan heb je je nettorente en dan de inflatie nog..................., maar dat is ook heel betrekkelijk, inflatie, want niet iedereen geeft geld uit aan zaken die de inflatie bepalen. Als kleding 3% duurder wordt en je geeft veel geld uit aan kleding, ja dan geldt de inflatie voor jou, maar als je niet veel kleding koopt en ook nog in de aanbieding, dan heb je weinig met inflatie te maken.
Snap je het?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:02 pm 
Knaak

0,9% of 1.01% is natuurlijk volledig afhankelijk van de hoogte van je vermogen en de verhouding van vermogen tov vrijstelling.
Een miljardair betaalt wel degelijk 1,199999999999% of daaromtrent.
En iemand met 1 euro boven de vrijstelling 0,0%.

Iemand met 132000 ca 1,01%, ben jij dat duitje?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:08 pm 
Gulden

@duitje Snap je het?

Ik wel.
Ik betaal 1,2% (30% over 4% fictief rendement) over mijn volledige vermogen boven de drempel van €42.278 voor 2013 (2 x €21.139).
Dus nee, ik snap niet waar die 1,01% vandaan komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:35 pm 

laten we het maar op 1,2% houden dan, daaldertje, lijkt me beter. Was het maar waar! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:36 pm 

waar zit jij op daaldertje? een tonnetje of 4 a 5?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013 8:16 am 
Vijfje

corne_mo schreef:
Piggy schreef:
... De belastingdienst pist er dan mooi naast.

Ik heb dit in dit topic al vaker zien staan, en zoals door anderen ook al gezegd, ook kasgeld is geld en telt dus bij je vermogen. Als je de belastingdienst ernaast wilt laten pissen, zul je fraude moeten plegen.

piet_pecunia schreef:
Piggy schreef:
Ik weet dat het fraude is, maar vele mensen

Wat heet. De overheid berooft zijn burgers ... in mijn geval 20 maanden AOW en 20 maanden verplicht langer premie betalen, dus.... bij jou gaat het in elk geval over je eigen geld !

Ik zelf denk niet dat de belasingdient, de mankracht heeft om bij iedereen thuis of bij de bank, in kluisjes te gaan kijken.
Tevens is het bij cash, never nooit aan te tonen hoeveel men op een bepaald moment in kas had. Omdat cash mutaties gewoon niet geregistreerd worden (iig bij privé)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 8:22 pm 
Vijfje

De obligatie rente is op dit moment weer aan het stijgen.. zegt wellicht niets, maar toch

http://www.bloomberg.com/quote/GNTH10YR:IND/chart

Deze rente trekt ook de spaarrente's omlaag, 10 jaars word ook weer voor hypotheken gebruikt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 8:45 pm 
Kwartje

Eens zal de spaarrente weer gaan stijgen. Geduld zal beloond worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 11:09 pm 

ErikVries schreef:
Eens zal de spaarrente weer gaan stijgen. Geduld zal beloond worden.

dat dachten/denken ze in Japan nu ook al zo'n 20 jaar!!! dream on. intussen gaan we gestaag naar de 0% of lager. dan gaan we betalen voor spaargeld. Hoop dat ik het mis ga hebben, maar ik vrees het ergste. Kort vastzetten heeft geen enkele zin, want de vrij opneembare rekeningen bieden net zo veel. Alleen lang vastzetten is nog een optie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]