Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 7:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 12:32 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:14 am
Berichten: 28
afbeelding: http://en.jonpall.is/assets/Myndir/jps_stonelift.png?m380

deze meneer is er toch niet meer dus we kunnen met gerust hart onze tegoeden gaan halen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 2:32 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
IkSpaar schreef:
En dan moet je het laten staan, dan kan ik je nu vertelen dat je over 30 jaar bij een inleg van € 100.000 bij 3% rente een resultaat van € 170.779 maakt en bij 5% (de bank die 2% meer geeft) € 306.140 toch een verschil van € 135.361 zo drie keer zoveel opgebouwd (vermogensrendementsbelasting mee berekenen).



En met een inflatie van 2.2 zal je met 3% rente over 30 jaar nog maar een waarde van € 88.901 overhouden, tegenover € 159.365 met een rente van 5%.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 4:33 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 11:27 am
Berichten: 12
    Isave schreef:
    Het zou helemaal mooi zijn als we het gewoon via de icesave website op konden nemen, scheelt papierwerk, en werkt het snelste.

Dit is een slimme oplossing, helemaal in de strategie van IceSave: snel en transparant.
Ter afsluiting: gecontroleerde opname door DNB en afsluiting, allemaal Online voor geregistreerde gebruikers.
Email adres en tegenrekening van de kanten zijn bekend, dus nog kosten voordeliger afwikkelen kan het niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 4:47 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 11:27 am
Berichten: 12
    luutje schreef:
    Ik denk dat de regeling voor NL toch ongunstig kan uitvallen. Beter zou zijn als Icesave een doorstart zou maken. Nu neemt NLse overheid het deel van 20 k tot 100k voor zijn rekening.
    Mooi voor ons die nog geld hebben uitstaan, maar het kan toch niet zo zijn dat Landsbanki hiervan profiteert.

Dat klopt, dit is onbehoorlijk bestuur van Landsbanki en Ijlandse regering. Ik denk dat engelse oplossing o.a. bevriezen van Landsbanki tegoeden is een goede zet. Balans (vermogen) van Landsbanki is meer dan genoeg voor UK+NL spaarder. Anders moet Ijsland een stuk grond aan NL geven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 5:09 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Frans schreef:
    luutje schreef:
    Ik denk dat de regeling voor NL toch ongunstig kan uitvallen. Beter zou zijn als Icesave een doorstart zou maken. Nu neemt NLse overheid het deel van 20 k tot 100k voor zijn rekening.
    Mooi voor ons die nog geld hebben uitstaan, maar het kan toch niet zo zijn dat Landsbanki hiervan profiteert.

Dat klopt, dit is onbehoorlijk bestuur van Landsbanki en Ijlandse regering. Ik denk dat engelse oplossing o.a. bevriezen van Landsbanki tegoeden is een goede zet. Balans (vermogen) van Landsbanki is meer dan genoeg voor UK+NL spaarder. Anders moet Ijsland een stuk grond aan NL geven?


Een doorstart zal beteken dat iedereen toch nog zijn geld opeist.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 5:22 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
juanj schreef:
Dan kan ik het snel weer doorsluizen naar DSB (4,7%)... verder dan dat risico neem ik nooit meer... en hopelijk dat DSB nog iets omhoog gaat, om de verloren rente vanaf 6 october tot uitbetaling een beetje te compenseren..
Gewoon bij een van de andere banken die dezelfde rente als IceSave bieden en wél volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen. Momenteel Credit Europe Bank en NIBC Direct. Daar loop je niet meer risico dan bij DSB of eender welke "bekende" bank. Ook niet een beetje.

Frans schreef:
Beter zou zijn als Icesave een doorstart zou maken.
Waarom zouden ze in godsnaam een doorstart maken als ze dan gelijk al beginnen met 1.6 miljard tekort op de balans? Bovendien, hoeveel klanten denk je dat ze nog aantrekken na dit debacle? Ik denk dat ze liever met een schone lei opnieuw beginnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 5:47 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:40 pm
Berichten: 19
Ergens bevinden zich nog een deel (of alle?) van de tegoeden. Landsbanki is immers niet failliet en Icesave misschien ook nog niet.

Nu wordt er al gesproken dat het mogelijk 8 maanden duurt. Dit betekent dus dat je 8 maanden niet bij het geld kan. Een doorverkoop met een omzetting in een deposito zou voor de spaarders beter zijn. Als ze dus 8 maanden wachten met uitbetaling dan gaat de lening van 1,1 miljard gaat nu naar IJsland en de renteopbrengst naar firma Bos.

:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO