Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 7:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:47 pm 
Dubbeltje

ghost schreef:
hun belangrijkste economische sector (banken staan voor 38% van BBP meen ik gehoord te hebben)

Geloof zelfs in de 60%, de rest is vis en energie :?

Maar hij zal zijn poot stijf houden om idd de verhandelingspositie niet te verzwakken. De Britten zijn handelspartner nummer 1, die hebben sowieso een sterke uitgangspositie op dat punt. NL niet dus daar is te snel toegeven niet goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:48 pm 
Dubbeltje

Op een of andere manier zou de NL staat toch ook nog wel ergens wat verschuldigd zijn aan IJsland?

Of zit er niets voor hen in onze staatsschuld. Z0 ja, dat bedrag uitsmeren over de 120.000 rekeningen van Icesave.

Zo nee, voorschieten en zelf dat geld daar opeisen. Als land kun je meer druk zetten dan als 120.000 individuen. Zie GB, voorschieten en zelf geld halen daar. Zo niet? Geen handel meer met de EU en klaar is IJsland, finito, basta.

Mooi eiland om op te kopen als EU voor vergaderruimte, congresgebouwen en een paar vakantieparekn, zijn we ook van die ouwe meuk in Brussel af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:56 pm 
Dubbeltje

Icevrees schreef:
Mooi eiland om op te kopen als EU voor vergaderruimte, congresgebouwen en een paar vakantieparekn, zijn we ook van die ouwe meuk in Brussel af.

Dat vind ik nou een leuke creatieve oplossing. Hele EU feest naar IJsland verhuizen, en dan wachten op het smelten van de kappen.. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:57 pm 
2 Kwartjes

djmoa schreef:
Jawel, we mogen ook mee betalen aan alle faciliteiten wanneer Williem Alexander en Maxima hun vakantiehuisje kopen in Mozambique. Daar helpen ze, zoals hij zelf zei, de locale bevolking mee. Ik dacht dat de slavernij al was afgeschaft in Afrika.
En als ik er zo over nadenk, wij betalen dat vakantiehuis ook! Misschien kan ik een weekje boeken als ik me geld van icesave ooit terug krijg. 8)

Zou het voor dit (niet onbemiddelde) stel geen idee zijn om een resort op IJsland te beginnen (is dichterbij dan Afrika). Kan de plaatselijke bevolking ook geholpen worden, en hoeven wij niet op zoek naar een IJslands hotel wanneer we daarheen moeten om onze belangen te behartigen. Zou een goed gebaar zijn van onze overheid in de richting van de gedupeerden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:58 pm 

Janssen schreef:
Icevrees schreef:

Dat vind ik nou een leuke creatieve oplossing. Hele EU feest naar IJsland verhuizen, en dan wachten op het smelten van de kappen.. :mrgreen:

Of met zn allen een lening af gaan sluiten in IJsland, en dan vervolgens weigeren om terug te betalen. Ze kunnen je niets maken, dat is immers precies hetzelfde als wat ze nu zelf doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:50 pm 

Kunnen we de spelers van het IJslandse voetbalelftal niet gijzelen zaterdag? :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:52 pm 

djmoa schreef:
Kunnen we de spelers van het IJslandse voetbalelftal niet gijzelen zaterdag? :twisted:
Goed idee!! Weet jij in welk hotel ze zitten :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:00 pm 

djmoa schreef:

IJslandse voetballers? Die brengen toch niets op! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:02 pm 
Kwartje

foetsie schreef:
djmoa schreef:

Wat een interessante discussie! Dat levert nog eens wat op. Daar hebben we allemaal wat aan onder de gegeven omstandigheden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:04 pm 
Stuiver

jody schreef:
Wat een interessante discussie! Dat levert nog eens wat op. Daar hebben we allemaal wat aan onder de gegeven omstandigheden.

:mrgreen: achja, beetje humor is tegenwoordig wel gezond ook al is de situatie niet om vrolijk over te zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:06 pm 
2 Kwartjes

foetsie schreef:

Wellicht dat ze die 1.700.000.000 gaan gebruiken om een paar Nederlandse spelers te kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:31 pm 
Stuiver

Bos: Spaarder moet beter opletten
Citaat:
AMSTERDAM - Minister Bos (Financiën) vindt dat spaarders beter moeten opletten. "Spaarders hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Hoge rentes kunnen ook hoge risico’s met zich meebrengen."

Foto: ANP Hij zei vandaag in een overleg met de Tweede Kamer dat spaarders er goed op moeten letten wie de hoge stuntpercentages aanbiedt.

Hoewel hij zegt er alles aan te doen om spaarders te helpen hun geld terug te krijgen. Daarbij sluit hij juridische procedures zelfs niet uit. Hij voelt er echter weinig voor om als Nederlandse Staat garant te staan voor de eerste 20.000 euro van Icesave-spaarders. "Er moet heel wat gebeuren voordat ik de belastingbetaler laat opdraaien voor het falen van een IJslandse bank", aldus de PvdA'er.

bron

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:41 pm 

Wellicht bedoelt hij te zeggen dat spaarders bij andere buitenlandse banken nu extra goed op de voorwaarden moeten letten.
of hij bedoelt: haal direct je geld van die banken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:42 pm 
Stuiver

transatlanticism schreef:
Volgens de bewindsman mag de belastingbetaler niet opdraaien voor het falen in IJsland.

Dat dreigt nu wel te gebeuren. Althans, ik denk dat veruit de meeste van die 120.000 IceSave-spaarders wel belastingbetalers zijn.

Laatst bijgewerkt door Apollo op do 09 okt 2008 2:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:42 pm 

jody schreef:
foetsie schreef:
djmoa schreef:

Al mijn spaargeld stond bij Icesave, en het was niet eens veel... Ik ben wat je noemt een kleine spaarder. Sparen voor "de toekomst" kan ik gezien mijn financiele situatie niet. Daar kom ik gewoon niet aan toe. Nu niet, en waarschijnlijk nooit.

Dit was mijn eerste (en enige) internetspaarrekening. Handig als verlengstuk van de betaalrekening, zo dacht ik tenminste. Er staat op dit moment een bedrag van ongeveer 200 Euro op die betaalrekening.

Mag ik in deze situatie misschien een grapje maken?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]