Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
foetsie schreef:
Dit was mijn eerste (en enige) internetspaarrekening. Handig als verlengstuk van de betaalrekening, zo dacht ik tenminste. Er staat op dit moment een bedrag van ongeveer 200 Euro op die betaalrekening.

Daar word ik even heel stil van... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:52 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
Apollo schreef:
transatlanticism schreef:
Volgens de bewindsman mag de belastingbetaler niet opdraaien voor het falen in IJsland.

Dat dreigt nu wel te gebeuren. Althans, ik denk dat veruit de meeste van die 120.000 IceSave-spaarders wel belastingbetalers zijn.



JUIST. En we betalen zelfs ZIJN salaris ook nog ..... ! En dat van de rest van dat stel in Den Haag..... kom op nou :P

Ik vind dat we alvast een paar fregatten die kant op moeten sturen. Brown heeft ze vast ook aan de Falklands herinnerd ;-)
Trouwens, 'we' geven wel miljarden uit aan de 'wederopbouw' van een zandbak in Verweggistan maar hardwerkende Nederlanders kunnen we niet helpen? Toe nou toch !!??

Trek de kosten maar van onze belastingopgave 2020 af 8)

_________________
Francois A. 'Navman' Dumas
Publisher

... and the man's Blog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:56 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Francois schreef:
Brown heeft ze vast ook aan de Falklands herinnerd ;-)

Had hij er wel even een kleine uitleg bij moeten geven. Ik kreeg van de IJslandse premier tot voor kort niet het idee dat hij fundamentele zaken goed op een rijtje had staan. Dus dat hij niet weet wat Falklands zijn, daar kijk ik niet vreemd van op. Het woord 'garantieregeling' bleek hij ook al niet te kennen. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
Citaat:
AMSTERDAM - Minister Bos (Financiën) vindt dat spaarders beter moeten opletten. "Spaarders hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Hoge rentes kunnen ook hoge risico’s met zich meebrengen."


Dit is wel een beetje een lullige opmerking van hem. Net alsof de gemiddelde spaarder dit risico zou verwachten. Sterker nog, waarom heeft hij(zijn ministerie) of DNB nooit gewaarschuwd??
DNB moet toezicht houden, geeft toestemming op de spaarmarkt (waar je toch enige zekerheid mag verwachten) en geeft zelf extra vertrouwen door aan te geven dat het (voor het 2e deel) onder de nederlandse deposito garantie valt en voor het eerste onder de ijslandse. Dat klinkt voor de meesten toch behoorlijk betrouwbaar in de oren.
Vraag me af of meneer Bos zelf wel op heeft zitten letten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
drdutchy schreef:
Vraag me af of meneer Bos zelf wel op heeft zitten letten :mrgreen:

Vergeet niet dat dit voor hen ook zeer intensieve weken zijn. Ik heb er veel bewondering voor en zou op dit moment niet graag in zijn schoenen staan.

Neemt niet weg dat ik wel een mening heb over die opmerkingen: Beetje dom...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:11 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Inderdaad geweldige stuurman aan wal. Dinsdag toen icesafe in feite al failliet was stond hij volgens de dnb nog als een veilige bank. Waarom dan nu zeggen dat mensen risicos namen. Als Bos het zo goed wist, waarom niet icesave eerder uit de dnb trappen zodat hij iedereen met meer dan 20000 euro ook niets hoefte te betalen.

Fortis had helemaal geen hoge rentes, het is dat wij als belastingbetalers dat redden anders waren die mensen ook hun spaargeld kwijt. Waarom zei bos niet dat je bij een bank die zo'n slecht voetbalteam sponsort een risico neemt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:17 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
jdenbrok schreef:
Waarom zei bos niet dat je bij een bank die zo'n slecht voetbalteam sponsort een risico neemt.

Volgens mij zijn a.s. zaterdag de IJslanders in de Kuip. Zou dat er iets mee te maken hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Hele ploeg ontvoeren en ruilen voor onze 1,7 miljard.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:36 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 2:38 pm
Berichten: 4
minister Bos,

als de nederlandse staat opdraait voor het verlies, dan kost het de staat 1,7 miljard. dit geld blijft echter wel in nederland en komt langzaam weer terug via de belasting op onze uitgaven.
als de nederlandse staat dit niet doet dan kost het de staat eveneens 1,7 miljard aan spaargeld.

Dan nog iets anders.
Begrijpt u ook dat de spaartegoeden vaak bestaan uit bijv. de overwaarde van een huis (mensen die dus nog een huis willen kopen) of een bouwdepot (dit geleende geld moet van de belasting op een rentegevende rekening staan)

de huizenmarkt staat er al erg slecht voor. dit zou de eerste dominosteen kunnen zijn die ervoor zorgt dat de huizenmarkt instort.

dit begrijpt u zelf toch ook wel!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO