Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 11:06 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
DNB ontkent rol bij Icesave
29 december 2008, 19:45 uur | FD.nl
Door: Vasco van der Boon
Toezichthouder de Nederlandsche Bank (DNB) stelt in een persbericht dat het ‘onjuist’ is dat zij de verkoop van Icesave heeft geblokkeerd. Afgelopen zaterdag berichtte deze krant uitvoerig over die blokkade.


DNB weigerde afgelopen maand vragen over Icesave te beantwoorden. Op een vorige week dinsdag toegezonden concept-publicatie over het blokkeren van de verkoop van Icesave wilde DNB niet reageren. Drie dagen na die publicatie, noemt de centrale bank het bericht over haar blokkerende rol opeens ‘onjuist’.


Persbericht DNB
Details persbericht Datum 29 december 2008

Berichten in de pers, naar aanleiding van artikelen in Het Financieele Dagblad van zaterdag 27 december 2008, dat De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) de verkoop van Icesave geblokkeerd zou hebben, zijn onjuist. Vooropgesteld zij dat DNB, als uitvoerder van het Nederlandse depositogarantiestelsel, geen wettelijke rol bij een zodanige (verkoop-)transactie vervult.

In een brief aan de bewindvoerders Pannevis en Sliedrecht van 10 december 2008 heeft DNB aangegeven dat het aan de rechtbank is om toestemming te verlenen. Vanzelfsprekend zou DNB bij een concrete transactie met een onder haar toezicht staande instelling serieus naar de haalbaarheid van zo’n transactie hebben gekeken.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 11:32 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
pecunia schreef:
Lijkt me een onterechte opmerking.....

:oops:
ergens gelezen vandaag schreef:
Pannevis wil niet reageren op het persbericht van DNB.

Wel een grote mond in de pers hebben, maar daarna op repercussie niet willen reageren. Natuurlijk gaat het over centjes. Dit zijn toch gewoon vieze spelletjes 8)

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 7:47 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Het zal mij benieuwen of de waarheid ooit aan het licht komt. Die zal waarschijnlijk wel in het midden liggen. :roll:

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 3:32 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 11:27 am
Berichten: 12
Citaat:
Persbericht DNB
Details persbericht Datum 29 december 2008
.................
Vanzelfsprekend zou DNB bij een concrete transactie met een onder haar toezicht staande instelling serieus naar de haalbaarheid van zo’n transactie hebben gekeken.

Vanuit spaarder perspectief, denk ik dat zo'n transactie inderdaad NIET haalbaar is.
DGS-proces is opgestart en ik vind het verstandig om het proces netjes af te sluiten conform de regelgeving. Doorstart of overname (na het opstraten van DGS-proces) brengt extra risico met zich mee, vooral voor de spaarder (bijna 2 maanden leef je onzeker en soms slecht slapen).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO