Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 6:33 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:35 am
Berichten: 33
jody schreef:
Inderdaad heel triest. Het is schijnbaar allemaal de schuld van Wouter Bos en de DNB, zo is veelal de huidige tendens op dit forum. Helaas kennen en aanvaarden mensen hun eigen verantwoordelijkheid, en de consequenties van hun eigen beslissingen, niet meer. Het is heel goedkoop en gemakkelijk om dan alleen maar naar anderen te wijzen en hen de schuld van je eigen (helaas foute, triest genoeg) beslissing te geven.



Er zou "niets" aan de hand zijn als IJsland het spel volgens de door het land zelf geaccepteerde spelregels (die ze nu met voeten treden) zou spelen. Of wijs ik dan ook ten onrechte met de beschuldigende vinger naar IJsland? Had jij een dergelijk gedrag van een beschaafd en democratisch Europees land verwacht?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:00 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 5:52 pm
Berichten: 10
[quote="Gerrit Zalm"]L"""L, aan zulke verhalen hebben we wat, met zulke mensen winnen we een oorlog, bedankt.
Achteraf weet iedereen wat het beste is.[/quote]

was niet verwijtend bedoeld, want ik steun de IceSavers. Ik geef alleen aan dat mensen ALTIJD onderzoek moeten doen voordat ze ergens in duiken.
Misschien win je wel de oorlog door doordacht te zijn en niet lukraak ergens in te duiken.

En hoe noem jij de mensen die in Golden Sun met minimaal 50.000 euro zijn ingestapt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
foetsie schreef:
jody schreef:
Inderdaad heel triest. Het is schijnbaar allemaal de schuld van Wouter Bos en de DNB, zo is veelal de huidige tendens op dit forum. Helaas kennen en aanvaarden mensen hun eigen verantwoordelijkheid, en de consequenties van hun eigen beslissingen, niet meer. Het is heel goedkoop en gemakkelijk om dan alleen maar naar anderen te wijzen en hen de schuld van je eigen (helaas foute, triest genoeg) beslissing te geven.



Er zou "niets" aan de hand zijn als IJsland het spel volgens de door het land zelf geaccepteerde spelregels (die ze nu met voeten treden) zou spelen. Of wijs ik dan ook ten onrechte met de beschuldigende vinger naar IJsland? Had jij een dergelijk gedrag van een beschaafd en democratisch Europees land verwacht?


Nee, ik had dit gedrag van IJsland zeker niet verwacht! Dat vind ik dan ook meer dan schandalig. Maar ik lees regelmatig op dit forum dat Vadertje Staat de spaarders van te voren had moeten waarschuwen. Of dat de verantwoordelijkheid voor de gehele situatie bij de Staat en DNB ligt. En dan vind ik dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid van een beslissing bij jezelf ligt. Dat neemt dus helemaal niet weg dat ik deze situatie uitermate triest vind, en ik vind ook dat de Staat en DNB er alles aan moeten doen om IJsland aan zijn garantieafspraken te houden.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:11 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
jody schreef:
Nee, ik had dit gedrag van IJsland zeker niet verwacht! Dat vind ik dan ook meer dan schandalig. Maar ik lees regelmatig op dit forum dat Vadertje Staat de spaarders van te voren had moeten waarschuwen. Of dat de verantwoordelijkheid voor de gehele situatie bij de Staat en DNB ligt. En dan vind ik dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid van een beslissing bij jezelf ligt. Dat neemt dus helemaal niet weg dat ik deze situatie uitermate triest vind, en ik vind ook dat de Staat en DNB er alles aan moeten doen om IJsland aan zijn garantieafspraken te houden.


Volledig mee eens. Je dient je eerst te verdiepen en niet klakkeloos een verbintenis aan te gaan. Op dit forum zijn de nadelen van icesave al, bij eerste verschijning, uitvoerig besproken. Ook het moment dat de rating drastisch naar beneden ging is hier gemeld. Uiteraard hoop ik wel dat de zaak snel geregeld wordt en iedereen zijn spaargeld volledig terugkrijgt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:24 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 12:42 pm
Berichten: 3
Ik heb me er voor mijn doen juist heel erg in verdiept. Ik heb extra goed gekeken naar de garanties, en ik dacht dat de Ijslandse regeling hetzelfde was als de Nederlandse, zij het dat de Ijslandse regering over de eerste 20.887E gingen en de Nederlandse over de 2e. Als je vertrouwen hebt in de Nederlandse overheid, waarom dan niet in de Ijslandse?

Ik heb ook de credit-ratings van Ice-Save in de gaten gehouden en die zijn pas een week geleden naar beneden gegaan. Niemand kon voorspellen dat die bank binnen een week failliet zou gaan, de Ijslandse toezichthouders niet en de nederlandse spaarder dus al helemaal niet. Ik wilde geen paniek, geen bank-runs en heb mijn geld gewoon laten staan. Dat Ijsland nu niet wil betalen is schandalig en dat kon niemand voorzien.

Iedereen die nu tegen de spaarders zegt: "eigen schuld, dikke bult" is wel erg kortzichtig, en al degenen die vinden dat DNB in had moeten grijpen ook. Jíj zet je geld weg, jíj wil informatie, toch?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO