Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:36 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Op 2 Oktober heb ik via de Postbank een eerste overboeking gedaan naar mijn pas geopende rekening bij Icesave.
Ik kon vandaag weer op de site en bemerkte na het inloggen dat de eerste overboeking nog steeds als niet ontvangen wordt aangemerkt !
Toch is op de Postbank het bedrag op 2 oktober afgeboekt.
heb ik geluk of heb ik pech ?
Waar is mijn geld nu ? Weet iemand hoe dit zit ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:20 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
perdido schreef:
dat de eerste overboeking nog steeds als niet ontvangen wordt aangemerkt


Ik neem aan dat je bedoelt dat het er niet op staat?
Ik zou sowieso ff bij de postbank langs gaan, misschien dat het bedrag is gebounched (als dat kan).

Maar wacht de brief van de DNB rustig af, kijken wat ze zeggen.
Zeker niet druk maken.
Straks gewoon invullen welk bedrag je denkt dat er staat, en een copy
van je postbank afschrift erbij. Moet helemaal goed komen lijkt me.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:27 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
@Perdido

Controleer ook bij de Postbank afboeking of je het juiste (IceSave) rekeningnummer had ingevuld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:27 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
IK heb het ook wel eens gehad, dat overgemaakt geld niet aankwam op de betreffende bank.(wat ik voor ogen had)
Wat bleek... Zodra ik het eerste 1 of 2 nummers van de rekeningnummer in getoetst had,de rest van de nummers er automatich bij geplaatst worden.(omdat ze in het geheugen van mijn comp.staan) Maarrr... dat hoeft, of is niet het nummer van wat het moet zijn.
Want na veel speur werk, kwam ik er achter dat het op de AK bank stond i.p.v. op de Credit Europe bank. Of net anders om Ze beginnen alle twee met de nummers 78 !!! Ik had inmiddels wel de (foute)rekening nummer maar wat voor bank het was, en op wiens naam stond het. :shock:
Ik schrok me dood :shock: Het ging toch op 80 k
Dus in vervolg controleer ik altijd het juiste rekeningnummer.!! En alles kwam toch goed :) Het lijkt wel een sprookje. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:18 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
ger schreef:
na veel speur werk, kwam ik er achter dat het op de AK bank stond i.p.v. op de Credit Europe bank


:D :D :D

Zal ik je mijn rekening nummer ook ff geven..... :mrgreen:

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:35 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Nee dank je :D Aan mijn geefklier ben ik jaren geleden al geholpen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:13 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 11:48 pm
Berichten: 2
Ook overboekingen die u heeft gedaan terwijl de tegoeden waren bevroren, zijn eveneens bekend. De afgeschreven bedragen staan op dit moment (indien ze niet bij IceSave of op uw tegenrekening staan) op een soort tussenrekening bij de bank van waar u de overboeking heeft gedaan. Het geld is dus niet zomaar “verdwenen”, maar gewoon door De Nederlandsche Bank traceerbaar. U dient op het formulier dat wordt toegezonden te vermelden dat u een overboeking heeft gedaan. Daarbij dient u bewijs toe te voegen in de vorm van bijvoorbeeld een afschrift van uw tegenrekening.

bron http://www.spaarderszaken.nl/?page_id=154

Volgens mij moet het dus helemaal goedkomen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:55 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Dus als ik die post van "jezz" goed lees heeft de Postbank de centjes, speelt daar wat mee (anders staat het maar op de tussenrekening) en geeft het dan over 3 maanden terug...

:shock:

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 1:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Nee, dat kan niet kloppen. Of de Postbank heeft het geld meteen naar rekening van de opdrachtgever teruggestort indien het niet meer bij Icesave terecht kon. Of het staat bij Icesave.Het is niet teruggeboekt, dus het zweeft het ergens bij Icesave. De Postbank laat het zeker niet ergens op een tussenrekening ronddobberen. Hoe dan ook aan te tonen via afschriften bij DNB. Geen reden tot zorg dus!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 12:25 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
De afgeschreven bedragen staan op dit moment (indien ze niet bij IceSave of op uw tegenrekening staan) op een soort tussenrekening bij de bank van waar u de overboeking heeft gedaan

Het staat er toch echt.
Mgoe..het is een beetje zoeken allemaal.
Als er een bedrag van je rekening afgeschreven is, staat dat op een afschrift, en is dus aan te tonen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 1:33 am 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Bij mij is er 6 oktober nog afgeschreven van de postbank en bijgeschreven dus 2 oktober lijkt me helemaal geen probleem en als er wat mis is dan kan het ook aan de postbank liggen, die in dit geval wel heel makkelijk kan zwarte pieten natuurlijk.
Ik heb dus ook een rekening bij de postbank en vertrouw die bank eigenlijk voor geen meter. Los nog van de absurd lage rente en rentepuntenonzin doen ze vaak langer over afschrijvingen, ook via internet. DIt ligt niet aan de ontvangende bank maar aan de postbank die het geld gewoon langer vasthoudt. Ook heb ik dit jaar alweer 2 keer een foutieve afschrijving gehad door schuld van de postbank en heb ik in moeten grijpen.

Ik vind het echt een flutbank, die uitblinkt en al zijn tijd en energie lijkt te besteden aan het bedenken en uitvoeren van rare acties en zo essentiele bankzaken laat liggen of denkt zich daar niet bezig mee te hoeven houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2008 5:46 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Vandaag per email een brief ontvangen van Icesave dat het zwevende bedrag niet kan worden teruggestort, maar wordt geboekt op mijn geopende rekening bij Icesave.
Ik moet om dit te kunnen bewerkstelligen een kopie van de rekening met de afboeking mailen plus een mail bijvoegen waarop mijn adres staat, als bevestiging dat ik degene ben met een rekening op dat adres.
En dat voor uiterlijk 7 november. Anders heb ik een probleem.
Maar gelukkig zit er nu wat beweging in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2008 5:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Klinkt als: Wij hebben écht geen flauw idee waar het bedrag gebleven is.
Maar wij willen u momenteel niet (extra) duperen.

Succes met de afwikkeling.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 3:26 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Gisteravond de benodigde gegevens doorgemaild en - het is ongelofelijk - vandaag al reactie !
Hier de reactie:

Geachte heer....
Wij hebben uw ingezonden documenten in goede orde ontvangen. Op basis van de ingezonden informatie zal uw storting binnenkort worden bijgeschreven op uw Icesave Spaarrekening met als rentedatum de datum waarop wij uw overboeking hebben ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Het Icesave Nederland Team

Als het geld via NDB net zo snel terugkomt......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 5:13 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Kennelijk heeft DNB inzake Isesave niet voldoende toezicht gehouden ...:

--------
Betalingsverkeer - Veilig en betrouwbaar

Een stabiel financieel stelsel is sterk afhankelijk van een veilig en betrouwbaar betalingsverkeer. Iedereen moet probleemloos kunnen betalen met munten en bankbiljetten, maar ook met zijn chipknip, pinpas en creditcard, of via het internet. En de miljoenen transacties die banken dagelijks uitvoeren, moeten veilig en zonder storingen verlopen.
Toezicht op het betalingsverkeer

De Nederlandsche Bank (DNB) ziet toe op een veilig en betrouwbaar betalingsverkeer. Er zijn twee soorten geld:

* Chartaal geld is tastbaar en bestaat uit bankbiljetten en munten
* Giraal geld is niet tastbaar, denk bijvoorbeeld aan een banksaldo


Chartaal betalingsverkeer

Bankbiljetten die goed beveiligd zijn tegen namaak en regelmatig worden gecontroleerd, zijn essentieel voor het vertrouwen in ons geld. Samen met de ECB en centrale banken uit de eurolanden werkt DNB aan de ontwikkeling van veilige biljetten. Ook zorgt DNB voor de uitgifte van nieuwe biljetten en de geldcirculatie. Hiertoe worden dagelijks zo´n 5 à 6 miljoen bankbiljetten op echtheid en kwaliteit gecontroleerd. Kapotte en vuile biljetten gaan in de versnipperaar en worden vervangen door nieuwe.
Giraal betalingsverkeer

DNB onderhoudt het betaalsysteem waarmee banken en effecteninstellingen hun onderlinge geldtransacties uitvoeren. Nieuwe betaalmogelijkheden (zoals betalen via internet) worden eerst aan een onderzoek onderworpen. Want betaalsystemen die niet goed werken of waarmee fraude mogelijk is, kunnen de financiële stabiliteit ondermijnen.

Bron: http://www.dnb.nl/over-dnb/taken/betali ... /index.jsp


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO