Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 6:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zorgwekkend
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 1:13 pm 
Euro pa schreef:
Pierewiet schreef:
Ik vraag me af hoe dat zit bij de andere online banken.
Misschien goed om dit eens te testen.


Volgens mij heeft dat weinig met de beveiliging van de bank te maken, maar meer met je browser.
Een nieuw scherm openen wil nog niet zeggen dat het vorige is afgesloten.


Correct, dit is bij je gmail ook.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Zorgwekkend
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 4:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
rente up schreef:
Euro pa schreef:
Pierewiet schreef:
Ik vraag me af hoe dat zit bij de andere online banken.
Misschien goed om dit eens te testen.
Volgens mij heeft dat weinig met de beveiliging van de bank te maken, maar meer met je browser.
Een nieuw scherm openen wil nog niet zeggen dat het vorige is afgesloten.
Correct, dit is bij je gmail ook.


Allebei bedankt :)

Dan had ik het verkeerd begrepen.
Maar Thijs' waarschuwing is toch iets om rekening mee te houden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 9:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Heeft te maken met sessies en/of cookies en is heel normaal.
Wanneer je je browser afsluit en opnieuw opstart, of je tijdelijke internetbestanden verwijdert, zal je zien dat je wel opnieuw moet inloggen ;-).

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 10:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Als ik in mijn site zit van de Postbank of rabobank of ATB en ik klik naar een andere pagina zonder uit te loggen...en ik ga terug naar de vorige pagina...is deze verlopen. Ga ik dan naar de homepage van deze banken moet ik mij opnieuw aanmelden. Lijkt me logisch. Alleen bij Icesave is dit niet het geval. Bij opnieuw op inloggen te klikken via de homepage kom je direct in je betalingsoverzicht zonder opnieuw je inloggegevens in te voeren.

Nou kan dit computertechnisch 100 redenen hebben maar ik heb een gewone computer met Windows XP en ik internet via HetNet.

Omdat ik denk dat meer mensen dit hebben (die ook niet technisch zijn onderlegd) leek het mij nuttig eerder verstuurde ervaring te melden. Blijkt het een storm in een glas water te zijn gelieve dit bericht als niet verzonden te beschouwen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 9:38 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Hallo Thijs,

Snap ik, maar vandaar ook even mijn reactie.

Er zijn diverse manieren om een verbinding te beveiligen en er zeker van te zijn dat er geen mensen mee kunnen kijken.

Het belangrijkste hierin is dat je altijd oplet dat je inderdaad de juiste site bezoekt, dus echt die van je bank en geen e.o.a. nepsite.

Verder ERG belangrijk om te kijken of je het welbekende slotje ziet. Hiermee, maar ook door te kijken naar het webadres (moet beginnen met https) weet je dat je verbinding beveiligd is en mensen van buitenaf niet zomaar mee kunnen kijken.

Overige zaken zijn eigenlijk allemaal dingen aan jouw kant:

- zorg ervoor dat er geen adware, spyware etc.... op je computer staat, oftewel zorg voor een goede virusscanner en firewall. Installeer daarom ook niet zomaar allerlei programma's, verzeker je ervan dat de herkomst vertrouwd is, scan programma's voortijdig op virussen etc..
- zorg ervoor dat je wachtwoorden e.d. niet overal (op je pc) hebt rondslingeren
- zorg ervoor dat cookies en andere tijdelijke internetbestanden worden verwijderd wanneer je de browser afsluit
- wanneer je aan het telebankieren bent; doe dit bij voorkeur zonder andere tabs in je browser open te hebben staan, andere programma's op de achtergrond te hebben draaien etc.... Zeker wanneer je gebruikt maakt van Windows, zou ik bij voorkeur de pc opstarten, dan gaan telebankieren en wanneer je klaar bent pas met de andere zaken aan de slag gaan. Op deze manier weet je zeker dat er zo weinig mogelijk ongewenste services op de achtergrond draaien.
Ik ben hierin misschien een beetje paranoia, voor mij ook de reden om met OpenBSD te werken als operatingsystem ipv windows ;-)

Verder ben ik helemaal met je eens dat ze eigenlijk zouden moeten signaleren wanneer je een tab afsluit, oftewel een sessie beeindigt, en zou het later weer terugkomen op de pagina moeten resulteren in een loginscherm. Dus technisch snap ik hoe het komt en is het goed uit te leggen, maar voor een pagina met privacy gevoelige informatie zou ik e.e.a. op een andere manier hebben ingericht....

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO