Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 6:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Paul209 schreef:
Ik meen gehoord te hebben over een door de BD vooraf ingevuld 'aangifteformulier' binnenkort op proef.


Gevonden:
http://www.regering.nl/Actueel/Pers_en_ ... _vooraf_in

Belastingdienst vult aangifte vooraf in.
Nieuwsbericht | 14-07-2008

In 2009 kunnen alle particuliere belastingplichtigen die digitaal aangifte doen, gedeeltelijk vooraf ingevulde aangiftes downloaden. Het gaat om een proef.
Dat schrijft staatssecretaris De Jager (Financiën) in een brief aan de Tweede Kamer.
Vooraf invullen moet ook de kans op fouten tijdens de aangifte en de verwerking verkleinen.
Afhankelijk van de beschikbare informatie, vult de Belastingdienst onder meer naam, adres, burgerservicenummer, loon, WOZ-gegevens, enkele heffingskortingen en het bedrag van de Voorlopige Teruggaaf in. Vervolgens kan de belastingplichtige de gegevens controleren en aanvullen.
Naar schatting 1,5 miljoen mensen kunnen een aangifte downloaden die helemaal is ingevuld.
De Belastingdienst streeft ernaar om op termijn de aangifte voor alle particulieren zo volledig mogelijk in te vullen. Uiteindelijk komt de voorlopige aanslag te vervallen en wordt meteen een definitieve aanslag verstuurd.
Een proef onder duizenden medewerkers van de Belastingdienst en UWV is succesvol verlopen. De proef wordt daarom uitgebreid naar alle particulieren die digitaal aangifte doen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 7:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Er is een groot aantal mensen bij wie dit zinvol kan zijn.
Mensen die, jaar in jaar uit, aangiften inleveren die uitsluitend bestaan uit de gegevens die bij de Fiscus sowieso al bekend zijn.

Maar ik zou er toch heel kritisch naar kijken en zonodig deskundige hulp inschakelen.
Als men bijzondere aftrekposten heeft dan worden die niet vooringevuld. En bij geen enkel mens blijven de omstandigheden altijd gelijk.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 7:45 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Ben toch wel heel nieuwsgierig naar de reden waarom zoveel spaarders van Icesave nog geen beroep hebben gedaan op de garantieregeling.


di 30 dec 2008 Telegraaf

DNB wacht nog op duizenden Icesave-spaarders

AMSTERDAM (AFN) - Ongeveer 17.000 gedupeerde klanten van de omgevallen IJslandse spaarbank Icesave hebben nog geen beroep gedaan op de garantieregeling van De Nederlandsche Bank (DNB). Nog eens 5500 mensen hebben hun aanvraag nog niet per post ingediend en bij 3500 spaarders ontbreken gegevens op het formulier.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 9:23 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Paul209 schreef:
Uiteindelijk komt de voorlopige aanslag te vervallen en wordt meteen een definitieve aanslag verstuurd.
Een proef onder duizenden medewerkers van de Belastingdienst en UWV is succesvol verlopen. De proef wordt daarom uitgebreid naar alle particulieren die digitaal aangifte doen.
[/i]


Jippie, moet je weer bezwaar gaan aantekenen als ze daar bij de BD weer iets verkloot hebben. Er zal altijd wel iets niet kloppen.

Ben nu nog aan het ruziemaken over de huurtoeslag 2006... :evil:

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 10:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik ben er zo eentje, ik heb een tegoed van 3 euro's. Die mogen ze houden :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 12:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Dyna18 schreef:
Waarom de discussie over zwart geld plaats vind snap ik dus niet.
Zijn er echt nog mensen die denken dat je geld ongemerkt op een internetrekening kan stallen?
Dat wordt elk jaar (of vaker?) geheel automatisch doorgegeven aan de BD.

Beetje onlogisch eigenlijk dat ik het nog elk jaar zelf moet opgeven. De BD heeft mijn saldo toch al lang.... :mrgreen:


Het is niet zo logisch als het lijkt. het gaat er niet om dat het opgegeven wordt bij de BD...maar het gaat erom WAT er bij de BD mee gedaan wordt;-)Ik hoef je niet uit te leggen dat het de laatste jaren bij de BD een zooitje was?? AAngiftes fout verstuurd...te laat....verkeerd berekend of in het geheel niet verstuurd en noem maar op. Zelf heb ik een keer meegemasakt (een paar jaar geleden) dat een papieren aangifte van mij compleet zoek geraakt was bij de BD..! gevolg ik moet het hele ding nog een keer opsturen en een enorme vertraging in mijn teruggaaf. Dankuwel Belastingdienst!!
verder is het zo dat het NIET zo hoeft te zijn dat jouw aangifte daadwerkelijk gecontroleerd wordt. maw je HOEFT niks op te geven. Problemen ontstaan er pas NADAT de BD jouw aangifte gecontroleerd heeft. En dat gebeurd in zeer weinig gevallen...zeker bij gewone "mensjes"die normaal in loondienst werken en waar weinig vermogen is. De meeste mensen willen echter geen risiko lopen en geven alles netjes op.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.


En ja...je kunt zwart geld stallen op een internetrekening. Ik hoef daar niet over uit te wijden....daar zijn andere fora voor. EWr zijn LEGIO constructies te bedenken om zwart geld WIT te maken om het vervolgens te stallen om zo'n rekening...ja OOK in NL....;-)

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2008 5:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
johandevri schreef:
Er zijn LEGIO constructies te bedenken om zwart geld WIT te maken om het vervolgens te stallen om zo'n rekening......

OK maar dan is het geen zwart geld meer wat je op de internetrekening zet.
Als je geld nog zwart is, moet je het zeker niet op een internetrekening zetten, op geen enkele bankrekening trouwens waarvan bekend is dat er gerenseigneerd wordt naar de Nederlandse Fiscus.
En dat zijn er een heleboel binnen de Europese Unie.

Een reden die ik zou kunnen bedenken is dat men dacht dat een IJslandse bank, zonder NL bankvergunning, zich wellicht zou kunnen onttrekken aan het zicht van de Nederlandse Fiscus.
Maar misschien geldt deze plicht ook wel voor banken uit de E.E.R.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 12:45 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Klopt....de mensen met veel zwart geld (en ik praat dan niet over die klusser die 1-2 maal per week een paar uurtjes zwart erbij doet of zo) gaan dan ook BUITEN Europa hun zwarte centjes beleggen of parkeren.
Panama,Costa Rica,De Bahama's enz....zijn favouriete bestemmingen. Er zijn misschien in Azie ook nog wel landen waar dat kan...Afrika zou ik persoonlijk te instabiel achten.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 1:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Nee costa rica is lekker betrouwbaar.... het amste ( en vaak dan ook het meest corrupte) land van het westelijke halfrond. :?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2009 1:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Zuid-Afrika zou nog het overwegen waard zijn.......

Maar in principe is geen enkel land te vertrouwen, ook niet Zwitserland, Luxemburg of Liechtenstein.
Ook daar lopen mensen met kleverige vingers of mensen die CD Rommetjes maken van de klantenbestanden :wink:
Gaat er iets mis dan sta je helemaal alleen......je kan geen aangifte doen bij de politie.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO