Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 6:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 9:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Als Ijsland zijn verplichtingen niet na komt of niet wil nakomen mag het,het is vaker gezegd,nooit tot de EU toetreden.
Het is dan een Pariastaat die gemeden dient te worden.
Ik vind die petitie-websites goedkope stemmingmakerij,te absurd voor woorden dat er ook een nederlandse site voor is.
Afspraak is afspraak,je er niet aan houden is dom,laf en hypocriet!!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 11:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Tja, afspraak is afspraak....zou dat dogma dan ook niet moeten gelden voor degenen die in Legiolease stapten? En de kleine lettertjes niet lazen, waarvoor ze wél tekenden. Of zich een woekerpolis of een woekerhypotheek lieten aansmeren? En ook de kleine lettertjes niet lazen.
Waarom hoor ik dán die kreet zo weinig?
Soms is het niet dom, maar juist verstandig, niet laf, maar juist moedig en niet hypocriet maar confronterend om een eens gemaakte afspraak open te breken. Wél voor een nieuwe natuurlijk.....!

Behalve een verplichting niet na WILLEN komen, bestaat ook zoiets als een verplichting niet na KUNNEN komen.
Was dat ook niet de reden waarom veel DSB klanten in de knel kwamen met hun hypotheekverplichtingen?

Dat IJsland een gigantisch probleem heeft is wel duidelijk. Als ING hier in Nederland aan haar activiteiten in de VS ten onder was gegaan en wij vele, vele miljarden hadden moeten ophoesten om 'ze daar' te compenseren, had ik het enthousiasme in ons landje daarvoor wel eens willen zien. De bestuurders en de toezichthouder hier hebben gewoon een stuk meer geluk gehad dan hun IJslandse 'collegae', niks méér. En Nederland kon zich een flink aantal miljarden meer staatsschuld veroorloven.

Begrijp me goed, ik vind dat IJsland haar schuld behoort in te lossen. Maar langs een voor de IJslanders begaanbare weg. Zonder dat ze als volk aan de bedelstaf raken en zonder dat in hun eigen land nergens nog geld voor is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 1:22 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
@ blikoortje:

Ik zou niet graag een reputatie opbouwen als iemand die maar steeds de mening van een ander toejuicht, zonder enig eigen nadenken.
Ik heb je bijdrage dan ook gelezen, herlezen en nog eens herlezen, op zoek naar waar ik er nog iets op aan te merken heb. En ik heb het gevonden; "Land", dus ook "IJsland" is onzijdig, dus IJsland behoort zijn schulden in te lossen. Verder is er geen speld tussen te krijgen.

Kortom, wat mij betreft kunnen we jouw bijdrage als uitgangspunt gebruiken hoe in de nabije toekomst aan te kijken tegen de gebeurtenissen in IJsland.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 11:16 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Blikoortje
Alles leuk en aardig maar waarom heeft de IJslandse bevolking al die inzet die ze nu plegen niet eerder gedaan?
Je maakt mij niet wijs dat niemand de huidige problemen niet aan zag komen.
Waren ze toen maar zo dapper geweest de regering en de bank(en) te bestoken met protesten. :roll:
@Hadjememaar
En ik altijd maar denken dat alleen onze Koningin in haar eentje in de 'wij'-vorm mag spreken en schrijven.
Daarnaast heb ik er een hekel aan als een gemaakte afspraak niet nagekomen wordt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 1:33 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
President IJsland schiet Icesavedeal af


05-01-2010 Z24.nl

President Ólafur Ragnar Grímsson zet zijn handtekening niet onder de wet die het mogelijk maakt dat IJsland de verschuldigde Icesavegelden aan Nederland en Engeland terugbetaalt. Een referendum moet nu uitkomst bieden.

Dat liet de president van IJsland dinsdag op een persconferentie in Reykjavik weten.

Lees verder: http://www.z24.nl/bedrijven/artikel_113176.z24/President_IJsland_schiet_Icesavedeal_af.html

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 9:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Lagere waardering voor IJsland.

Uitgegeven: 5 januari 2010 20:00
Laatst gewijzigd: 5 januari 2010 20:00

REYKJAVIK - Kredietbeoordelaar Fitch heeft IJsland dinsdag een lagere waardering voor zijn langetermijnschulden gegeven.
De lagere beoordeling kwam nadat IJslands president Olafur Ragnar Grimsson weigerde zijn handtekening te zetten onder het akkoord om Nederland en Groot-Brittannië Icesaveleningen terug te betalen.

...

Bron.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 12:09 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Hoe zou Thatcher gereageerd hebben als ze nog aan de macht was in Engeland?
"I want my money back!" en de Royal Navy er op af sturen vermoed ik....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 11:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Nederland doet er wijs aan denk ik dit bedrag gewoon af te schrijven c.q. het te verrekenen met het budget op ontwikkelingshulp.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 11:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Als ze ons nu eens een groot stuk land daarvoor terug geven. Misschien vinden we er nog wel olie of zo.
Land waar ze niets mee doen hebben ze toch genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 1:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
obligataire schreef:
Nederland doet er wijs aan denk ik dit bedrag gewoon af te schrijven c.q. het te verrekenen met het budget op ontwikkelingshulp.

Dat laatste vind ik een oplossing waar ik me wel in kan vinden.
Dan komt het in ieder geval niet extra voor onze rekening.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 1:49 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Karel Spaargraag schreef:
Dat laatste vind ik een oplossing waar ik me wel in kan vinden.
Dan komt het in ieder geval niet extra voor onze rekening.

Een echte filantroop! Probleem verschuiven naar mensen die t minste te verteren hebben!
Dan lijkt t me toch wel wat menselijker om de schuld maar gewoon zelf te dragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 11:57 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dat heeft niets met die mensen te maken. Eerder met het feit dat ik m'n bedenkingen heb over de manier waarop ons ontwikkelingsgeld wordt gebruikt.
Als jij die schuld wil dragen heb ik daar ook geen probleem mee.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 12:57 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Je hebt bedenkingen over de manier waarop ons (laat Paul het maar niet lezen) ontwikkelingsgeld wordt gebruikt.
Ik heb daar helemaal geen moeite mee.
Spreken we (jij en ik) toch gewoon af, dat mijn belastinggeld gaat naar ontwikkelingssamenwerking en het jouwe naar hypotheekrenteaftrek, of enig ander goed doel dat jij graag steunt ?

Maar volgens mij dwalen we af ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 1:33 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Bijna al het ontwikkelingsgeld wat Nederland geeft is storten in een bodemloze put,weggegooid geld.
Ik zie meer in microkredieten,afgestemd op de behoefte van een ondernemend individu en ook controleerbaar,zeker in de 3e wereld zeer noodzakelijk.
Verder noodhulp bij rampen natuurlijk.

On Topic;Als er 1 volk is wat maar op de pof heeft geleefd de laatste jaren is het wel het ijslandse volk.
Potverteren en alles op krediet kopen tot de laatste snik(toen het sprookje van de Ijslandse banken over was)
Ze hadden het allemaal kunnen weten dat de zeepbel eens zou klappen en op het laatst hebben de ijslandse banken met goedkeuring van hun regering met name engelse
en nederlandse spaarders op misdadige wijze in hun valkuil meegesleurd.

Zij hadden ook beter moeten weten maar zij vertrouwden op het depositostelsel van Ijsland wat door hun overheid en parlement is aangenomen.
En dan ineens medelijden moeten krijgen met zo`n land wat z`n verplichtingen niet wil nakomen na jaren er zwaar van geprofiteerd( van dat bankklimaat) te hebben gaat er voor 100% niet in!

En om ze op de knieen te krijgen ,alle mogelijke sancties toepassen samen met Engeland ,en dan praten we daarna wel weer eens verder!!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 2:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Als ze ons nu eens een groot stuk land daarvoor terug geven. Misschien vinden we er nog wel olie of zo.
Land waar ze niets mee doen hebben ze toch genoeg.

Heb ik ook aan zitten denken maar dan krijgen we vast een stuk kale rots en moeten we nog IJslandse OZB betalen ook.......... :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO