Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Live: Bos over Icesave
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:09 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 8
Ik volg al een aantal uur http://www.nos.nl/politiek24/, maar minister Bos gaat nu meer uitleg geven rondom Icesave


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:16 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:37 am
Berichten: 7
Ik kan op mn werk geen streams kijken, dus ik hoor graag van iemand wat er allemaal gezegt wordt! Thanks!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 12:02 pm
Berichten: 38
Veel wijzer zijn we nog niet geworden :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:18 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 8
Bos: 'Wij zijn alleen verantwoordelijk vanaf 40.000 euro.'

Minister Bos zegt dat er nog geen zekerheid is. Alle diplomatieke kanalen worden aangewend om helderheid te krijgen. De Nederlandse Bank helpt de spaarders op dit moment met informatie en de minister gaat ervan uit dat het mogelijk moet zijn om IJsland te bewegen haar verantwoordelijkheid te nemen. IJsland doet dat voor de binnenlandse spaarder, dus zou het ook voor de internationale spaarder moeten doen.

Bos zegt dat hij nu geen voorstander is van totale garantie, maar houdt alles in de gaten...


Kortom: nog steeds geen duidelijkheid. Het wordt moeilijk denk ik...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:21 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 8
Bos: eerste 20.000 voor IJsland. Nederland staat garant voor de volgende 80.000 euro...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:21 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 1:34 pm
Berichten: 3
thnx voor de tip 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:24 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Dit is geen goed nieuws, het lijkt erop dat iedereen bij icesave zijn geld tot 20000 kwijt is. Waarom? Nederland laat het duidelijk aan ijsland over, maar die hebben eerder vandaag al richting de britten gezegd dat ze hun verplichtingen voor het grarantiefonds niet zullen nakomen, waarom zouden ze dat wel voor nederland doen? Het lijkt erop dat ik 18K(ruim) dus kwijt ben...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:25 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 8
Bos: overname van Engelse spaarrekeningen door ING-Direct is ook voor ons nieuws. we kijken of dat mogelijkheden biedt voor de Nederlandse spaarder. We informeren zodra we meer weten.


Gezonde banken dragen bij in de lasten van ongezonde banken. als dat onredelijk is, komt het bij de overheid terecht. Bos rekent op goede afspraken met andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:27 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:32 pm
Berichten: 8
transatlanticism schreef:
Dit is geen goed nieuws, het lijkt erop dat iedereen bij icesave zijn geld tot 20000 kwijt is. Waarom? Nederland laat het duidelijk aan ijsland over, maar die hebben eerder vandaag al richting de britten gezegd dat ze hun verplichtingen voor het grarantiefonds niet zullen nakomen, waarom zouden ze dat wel voor nederland doen? Het lijkt erop dat ik 18K(ruim) dus kwijt ben...



Bos is inderdaad erg terughoudend wat betreft de garantie. het kan toch niet dat we ons spaargeld (tot 20k dan..) kwijt zijn :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:29 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:37 am
Berichten: 7
Vincent74: Thanks voor je updates!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:31 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Zoals ik begreep staat de minister erg open voor alle mogelijkheden. De voet van 20k geeft hij duidelijk aan dat de verantwoordelijk bij IJsland ligt. Althans vanuit de afspraken. Duidelijk mag zijn uit zijn antwoorden dat DNB en het Ministerie erg veel verantwoordelijkheid voelt voor "wij" spaarders. Ik verwacht dat ze wel blijven ingrijpen om ons 100% terug te geven.

Dat is mijn indruk ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:33 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 3:48 pm
Berichten: 17
transatlanticism schreef:
Dit is geen goed nieuws, het lijkt erop dat iedereen bij icesave zijn geld tot 20000 kwijt is. Waarom? Nederland laat het duidelijk aan ijsland over, maar die hebben eerder vandaag al richting de britten gezegd dat ze hun verplichtingen voor het grarantiefonds niet zullen nakomen, waarom zouden ze dat wel voor nederland doen? Het lijkt erop dat ik 18K(ruim) dus kwijt ben...


Dat is het slechts mogelijke scenario, mocht IJsland inderdaad inzake de Nederlandse Icesave spaarrekeningen besluiten om hun verplichtingen (de eerste 20.887) niet na te komen dan heb ik wel de verwachting dat de Nederlandse staat alsnog naar andere oplossingen gaat zoeken.

Bos geeft inderdaad weinig concrete informatie maar in mijn belevenis is hij/het kabinet wel degelijk bereid om, afhankelijk van hoe de situatie zich ontwikkeld, verdere stappen te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@jordy5

Ik help het je hopen. Ik krijg die indruk (althans voorlopig) nog niet. Denk dat het toch wel eens een tamelijk lang lopende affaire kan worden. Echter .... hoop doet leven!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:34 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Bos heeft zelf zijn geld duidelijk bij Fortis ondergebarcht en niet bij Icesave.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 4:36 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Icevrees schreef:
Bos heeft zelf zijn geld duidelijk bij Fortis ondergebarcht en niet bij Icesave.


Misschien wel grappig, maar volstrekt irrelevant!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO