Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 6:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Hebben we massaal geld opgenomen bij Icesave?
Ja, alles 50%  50%  [ 56 ]
Ja, een fors gedeelte 10%  10%  [ 11 ]
Ja, een bescheiden deel 3%  3%  [ 3 ]
Nee, het lijkt me niet nodig. 37%  37%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 111
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 8:18 pm 
Vijfje

Ton10 schreef:
.........Volgens mij heeft het op dit ogenblik geen enkele zin om geld te verplaatsen tot je een beetje weet wat er aan de hand is.........

Die onzekerheid kan ook reden zijn om juist wel geld te verplaatsen.

Er zijn zekere banken en minder zekere banken.
Er zijn DGS gegarandeerde banken en niet-DGS gegarandeerde banken.
Er zijn Staatsbanken( :wink: ) en particuliere banken.

Kortom smaken genoeg voor een goed risico-management.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:49 pm 
Dubbeltje

Ik heb alles opgenomen en op een andere rekening geplaatst die voor 100% onder het Nederlandse garantiestelsel valt. Het lijkt me op dit moment verstandiger om mijn geld ergens anders onder te brengen tot de situatie in de financiele wereld weer verbeterd is. Mijn rekening bij icesave houd ik wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:57 pm 
Gulden

Als Bos de komende dagen dezelfde "algemene garantie" gaat aankondigen als Merkel in Duitsland heeft gedaan (=100% garantie van alle spaartegoeden), zou IceSave daar dan ook onder vallen?

Als dat zo zou zijn, vind ik dat wij hier op het forum meteen alle teruggehaalde bedragen weer moeten terugstorten!! :lol:

Profiel  

Berichttitel: nee
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 10:05 pm 
Knaak

Ik denk het niet. Als de grens van 20.000 verhoogd wordt, blijft de rest gewoon hetzelfde.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 10:21 pm 
Vijfje

Sterker nog.......

Als de maximale uitkeringen verhoogd worden, zullen eerder de selectiecriteria om als bank toe te mogen treden, strenger worden!

(Ze zijn wel goed maar niet gek in Den Haag).

Ofwel het wordt heel erg moeilijk om nog een vergunning te krijgen, als je die nog niet hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:20 am 

Ook ik heb mijn geld maar weggehaald bij Isave.
Jammer want ik was verder erg tevreden...Toch maar weer terug naar ABN/Amro?? Of heeft iemand een andere tip.

Tomm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:36 am 
Kwartje

Houd rekening met de bankgarantie.

Wil je echt op safe dan is MoneYou een goede keuze denk ik.
Valt onder ABN-AMRO dus staatsbank, dus kan nu niet omvallen lijkt me..
Scheelt je 0,15% rente maar wel een beter gevoel nu denk ik.

Zou mij niet verbazen wanneer er ook in NL de komende weken meer banken echte problemen gaan krijgen. Hoe staat het op dit moment bijv. met DSB, NIBC, SNS Reaal etc..? Ik zeg niet DAT ze omvallen, maar begin me nu langzaamaan wel zorgen te maken en weet zelf ook wat we allemaal nog kunnen verwachten.
Een ding is zeker; de komende maanden gaan we nog veel effecten zien van deze credietcrisis, wo. omvallende bedrijven in de automobielindustrie, banken/hypothekensector, etc...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:55 am 
Kwartje

Tommd schreef:
Ook ik heb mijn geld maar weggehaald bij Isave.
Jammer want ik was verder erg tevreden...Toch maar weer terug naar ABN/Amro?? Of heeft iemand een andere tip.

Tomm

Het meest 'veilige' advies op dit moment is waarschijnlijk Rabobank. Er zijn echter redenen om deze bank te vermijden. Wellicht is Moneyou een aardig alternatief.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 3:11 pm 
Vijfje

Pecunia schreef:
[Het meest 'veilige' advies op dit moment is waarschijnlijk Rabobank. Er zijn echter redenen om deze bank te vermijden. Wellicht is Moneyou een aardig alternatief.

Waarom ga je voorbij aan Fortis NL of ABN Amro?
Heeft dat een specifieke reden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:00 pm 
Kwartje

obligataire schreef:
Pecunia schreef:
[Het meest 'veilige' advies op dit moment is waarschijnlijk Rabobank. Er zijn echter redenen om deze bank te vermijden. Wellicht is Moneyou een aardig alternatief.

Nadelen van spaarprodukten van Fortis en ABN Amro zijn dat ze, net als bij de Rabobank, vrijwel altijd een betaalrekening bij dezelfde bank vereisen en dat ze niet bepaald tot de beste aanbieders behoren als het gaat om rentevergoeding. Dat is bij Moneyou anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:01 pm 

Ook ik heb mijn euro's weggehaald. Had de rekening nog niet zo lang. Ik wacht nu even de ontwikkelingen af en ga maar weer even terug naar DSB helaas maar 4% maar volgens mij wel veilig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:04 pm 

Money schreef:
Ik heb alles opgenomen en op een andere rekening geplaatst die voor 100% onder het Nederlandse garantiestelsel valt. Het lijkt me op dit moment verstandiger om mijn geld ergens anders onder te brengen tot de situatie in de financiele wereld weer verbeterd is. Mijn rekening bij icesave houd ik wel.

Sluit ik me bij aan, ik heb het beetje dat ik er had staan ook weggesluisd.

Zie ook http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33370.z24 (Handel in bank-aandelen in IJsland stilgezet).

Dat hele eiland kan wel omvallen. En wie voert die garantie dan uit? Dan moet ik een claim indienen bij de centrale bank aldaar. Alsof zo'n bank dan nog wat heeft.
Een pond kabeljauw kan ik nog krijgen, denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:50 pm 
Vijfje

Pecunia schreef:
obligataire schreef:
Pecunia schreef:

Nadelen van spaarprodukten van Fortis en ABN Amro zijn dat ze, net als bij de Rabobank, vrijwel altijd een betaalrekening bij dezelfde bank vereisen en dat ze niet bepaald tot de beste aanbieders behoren als het gaat om rentevergoeding. Dat is bij Moneyou anders.

Als je dat aspect erbij betrekt dan is dat inderdaad een juiste afweging.
Alhoewel je voor een deposito bij Fortis ook niet eens meer een Fortis betaalrekening hoeft te hebben.

Als je het puur vanuit de veiligheid benadert is een simpele betaalrekening bij ABN of Fortis al voldoende om het geld tijdelijk te stallen om de storm uit te zitten.
Hopelijk komt dat scenario nooit in beeld..........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:06 pm 
Daalder

Citaat:
Ik wacht nu even de ontwikkelingen af en ga maar weer even terug naar DSB

Ja da's wel veilig... (grinnik...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:21 pm 

Moneymaker schreef:
Houd rekening met de bankgarantie.

Wil je echt op safe dan is MoneYou een goede keuze denk ik.
Valt onder ABN-AMRO dus staatsbank, dus kan nu niet omvallen lijkt me..
Scheelt je 0,15% rente maar wel een beter gevoel nu denk ik.

Zou mij niet verbazen wanneer er ook in NL de komende weken meer banken echte problemen gaan krijgen. Hoe staat het op dit moment bijv. met DSB, NIBC, SNS Reaal etc..? Ik zeg niet DAT ze omvallen, maar begin me nu langzaamaan wel zorgen te maken en weet zelf ook wat we allemaal nog kunnen verwachten.
Een ding is zeker; de komende maanden gaan we nog veel effecten zien van deze credietcrisis, wo. omvallende bedrijven in de automobielindustrie, banken/hypothekensector, etc...

Vermoedelijk zal een DSB en SNS echt niet snel omvallen. Moneyou is idd een hele mooie optie, 5,1% rente en volledig resorterend onder minister Bos. Ik heb er alvast een rekening aangevraagd (net als bij Credit europe en NIBC) om geld van Icesave erop te zetten. Ik ga toch het meeste op moneyou zetten, daar is een kwartaaluitkering van de rente!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]