Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 5:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Hebben we massaal geld opgenomen bij Icesave?
Ja, alles 50%  50%  [ 56 ]
Ja, een fors gedeelte 10%  10%  [ 11 ]
Ja, een bescheiden deel 3%  3%  [ 3 ]
Nee, het lijkt me niet nodig. 37%  37%  [ 41 ]
Totaal aantal stemmen : 111
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jul 2008 2:55 pm
Berichten: 29
Bertje zit bij RABO en bij Icesave................en dat blijft ook zo!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:08 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Momenteel zegt 52% dat ze hun kapitaal volledig weghalen bij IceSave.
Als dit een maatstaf voor alle klanten van IceSave is, lijkt het mij nog slechts een kwestie van tijd eer de bank in serieuze problemen raakt.
De neerwaartse spiraal is ingezet.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
transatlanticism schreef:
Moneymaker schreef:
Houd rekening met de bankgarantie.

Wil je echt op safe dan is MoneYou een goede keuze denk ik.
Valt onder ABN-AMRO dus staatsbank, dus kan nu niet omvallen lijkt me..
Scheelt je 0,15% rente maar wel een beter gevoel nu denk ik.

Zou mij niet verbazen wanneer er ook in NL de komende weken meer banken echte problemen gaan krijgen. Hoe staat het op dit moment bijv. met DSB, NIBC, SNS Reaal etc..? Ik zeg niet DAT ze omvallen, maar begin me nu langzaamaan wel zorgen te maken en weet zelf ook wat we allemaal nog kunnen verwachten.
Een ding is zeker; de komende maanden gaan we nog veel effecten zien van deze credietcrisis, wo. omvallende bedrijven in de automobielindustrie, banken/hypothekensector, etc...


Vermoedelijk zal een DSB en SNS echt niet snel omvallen. Moneyou is idd een hele mooie optie, 5,1% rente en volledig resorterend onder minister Bos. Ik heb er alvast een rekening aangevraagd (net als bij Credit europe en NIBC) om geld van Icesave erop te zetten. Ik ga toch het meeste op moneyou zetten, daar is een kwartaaluitkering van de rente!


Daar zou ik nog niet helemaal zeker van zijn. Ik kom net van een ABN kantoor en heb ze gevraagd of Hypotheken Groep N.V. nu ook onder de staat valt. Antwoord: ''we weten het niet zeker maar we denken van wel''

Oke, dan maar even bellen met MoneYou, die zullen het wel weten, niet dus. De dame die ik aan de lijn kreeg deed alsof ze nog nooit van Fortis etc had gehoord maar na enig aandringen van mijn kant ging ze het navragen. Haar antwoord: we zijn een zelfstandig opererende bank en vallen niet onder de staat. MoneYou lijkt een super oplossing, hoge rente / maximale veiligheid. Toch wil ik eerst even zeker weten of de toko ook onder Wouter Bos valt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:06 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
nibc schreef:
transatlanticism schreef:
Moneymaker schreef:
Houd rekening met de bankgarantie.

Wil je echt op safe dan is MoneYou een goede keuze denk ik.
Valt onder ABN-AMRO dus staatsbank, dus kan nu niet omvallen lijkt me..
Scheelt je 0,15% rente maar wel een beter gevoel nu denk ik.

Zou mij niet verbazen wanneer er ook in NL de komende weken meer banken echte problemen gaan krijgen. Hoe staat het op dit moment bijv. met DSB, NIBC, SNS Reaal etc..? Ik zeg niet DAT ze omvallen, maar begin me nu langzaamaan wel zorgen te maken en weet zelf ook wat we allemaal nog kunnen verwachten.
Een ding is zeker; de komende maanden gaan we nog veel effecten zien van deze credietcrisis, wo. omvallende bedrijven in de automobielindustrie, banken/hypothekensector, etc...


Vermoedelijk zal een DSB en SNS echt niet snel omvallen. Moneyou is idd een hele mooie optie, 5,1% rente en volledig resorterend onder minister Bos. Ik heb er alvast een rekening aangevraagd (net als bij Credit europe en NIBC) om geld van Icesave erop te zetten. Ik ga toch het meeste op moneyou zetten, daar is een kwartaaluitkering van de rente!


Daar zou ik nog niet helemaal zeker van zijn. Ik kom net van een ABN kantoor en heb ze gevraagd of Hypotheken Groep N.V. nu ook onder de staat valt. Antwoord: ''we weten het niet zeker maar we denken van wel''

Oke, dan maar even bellen met MoneYou, die zullen het wel weten, niet dus. De dame die ik aan de lijn kreeg deed alsof ze nog nooit van Fortis etc had gehoord maar na enig aandringen van mijn kant ging ze het navragen. Haar antwoord: we zijn een zelfstandig opererende bank en vallen niet onder de staat. MoneYou lijkt een super oplossing, hoge rente / maximale veiligheid. Toch wil ik eerst even zeker weten of de toko ook onder Wouter Bos valt.


Moneyou valt onder ABN Amro Hypotheken b.v. die resorteerd volledig onder ABN AMRO N.V.
---
Je spaarrekening bij MoneYou wordt aangehouden bij ABN AMRO Hypotheken Groep. Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB).
Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel.

Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.

Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlandsche Bank ( www.dnb.nl).
---

Als moneyou een 100% dochter van ABN AMRO is en ABN wordt overgenomen door de staat lijkt mij duidelijk dat Moneyou dan ook (ondanks dat zij een eigen bankvergunning heeft) in het pakket van de ABN valt dat aan de staat toebehoord.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:37 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Heb er zojuist alles vanaf gehaald op 0,13 euro na. Telt dat als 'alles'? :wink:


Laatst bijgewerkt door joliehuis op ma 06 okt 2008 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Ook zojuist alles weggehaald... iemand ervaring met de duur van over boeken van icesave -> rabobank?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:01 pm 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Waarschijnlijk staat het in de loop van morgenochtend of anders rond het middaguur wel op je Rabo-rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:06 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Uit de enquete bij het intervieuw van prof Heertje na het 6-uur journaal was af te leiden dat 90% van de nederlandse spaarders het hoofd koel hield en hun geld liet waar het was.
Jammer dat niet wat meer forum leden bij die 90% zitten.
Ik lees de laatste dagen veel emotie, veel massagedrag en een tekort aan feitenkennis.
Angst is en blijft een slechte raadgever.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Leuke van massa gedrag is dat je het maar beter kunt volgen. Als iedereen vandaag beslist om bij bank X weg te gaan en ik blijf daar in mijn eentje achter dan ben ik mooi de pineut.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:13 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Het is jammer dat Icesave nog geen deposito's heeft aangeboden, daarmee hadden ze het leegloop effect kunnen dempen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:15 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Blikoortje schreef:
een tekort aan feitenkennis


Feit is dat er vandaag niet meer gehandeld is in de grote IJslandse banken en dat ze volslagen boven hun macht en dat van hun land gewerkt hebben. Te risicovol op dit moment, dus geen geld daar stallen. Mocht dat tot gevolg hebben dat de situatie verslechtert, so be it. Ik voel me niet verantwoordelijk een dergelijke bank te 'redden'. 't Is het Rode Kruis niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
De grootste "fout" van IceSave is geweest dat ze niet onder het Nederlandse garantiestelsel vallen. Misschien hadden ze gewoon even een paar maandjes moeten wachten...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Blikoortje schreef:
Jammer dat niet wat meer forum leden bij die 90% zitten.
Ik lees de laatste dagen veel emotie, veel massagedrag en een tekort aan feitenkennis.

Ik vermoed dat het juist een groot deel van die 90% zijn die een tekort aan feitenkennis hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
obligataire schreef:
Blikoortje schreef:
Jammer dat niet wat meer forum leden bij die 90% zitten.
Ik lees de laatste dagen veel emotie, veel massagedrag en een tekort aan feitenkennis.

Ik vermoed dat het juist een groot deel van die 90% zijn die een tekort aan feitenkennis hebben.

Mee eens!
Al denk ik dat veel van die 90% geen icesave rekening hebben.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
joliehuis schreef:
Blikoortje schreef:
een tekort aan feitenkennis

Feit is dat er vandaag niet meer gehandeld is in de grote IJslandse banken en dat ze volslagen boven hun macht en dat van hun land gewerkt hebben. Te risicovol op dit moment, dus geen geld daar stallen.
Ander feit is dat IJsland financieel een alliantie vormt met de andere Scandinavische landen, die al eens eerder bijsprongen. Hun spanwijdte is dus 'iets' groter dan die kleine half miljoen inwoners.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO