De laatste berichten hebben jammer genoeg niets met het onderwerp te maken.
Hier het antwoord wat ik kreeg van ivm dit onderwerp.
Geachte heer/mevrouw Van Westen,
Icesave heeft toegezegd alle rekeninghouders een saldo overzicht te sturen. Wij als De Nederlandsche Bank weten niet wanneer dit zal gebeuren. Wij kunnen daar dus geen uitspraken over doen.
Als tussenoplossing verwijzen wij naar het antwoord dat in de
vorige mail is gegeven: zie onder deze mailDNB zal bij het beoordelen van aanvragen voor een uitkering uit hoofde van het depositogarantiestelsel de door aanvragers opgegeven saldi onder andere controleren aan de hand van de informatie die wij ontvangen van Landsbanki (de aanbieder van Icesave) zelf. Wanneer aanvragers een rekeningafschrift bij hun aanvraag kunnen voegen ter onderbouwing van het door hen opgegeven saldo, dan is dit voor DNB een extra controlemiddel ingeval van eventuele afwijkingen tussen het door de aanvrager opgegeven saldo en de informatie die DNB van Landsbanki ontvangt.
Sommige aanvragers kunnen (op dit moment) echter geen rekeningafschrift bij hun aanvraag voegen. Dat betekent niet dat zij geen aanvraag in kunnen dienen of dat DNB hun aanvraag niet in behandeling kan nemen. Geeft u dan wel aan waarom u geen rekeningafschrift kunt bijvoegen. Ook is het mogelijk dat aanvragers na het doen van een aanvraag alsnog een rekeningafschrift kunnen overleggen of een wijziging in hun saldo door willen voeren naar aanleiding van nieuwe informatie die hen ter beschikking is gesteld. Hiervoor heeft DNB een apart mailadres ingesteld:
dgs-icesave@dnb.nl. Vermeld in het onderwerp van het bericht achtereenvolgens uw kenmerk (staat onderaan uw aanvraagformulier), naam, postcode en huisnummer. Dit mailadres is alleen bedoeld voor aanvragers die het door hen in de aanvraag opgegeven saldo willen wijzigen en dit ook kunnen staven met bewijsmateriaal. Zonder bewijsmateriaal gaat DNB uit van het in de aanvraag opgegeven saldo en controleert DNB dit aan de hand van de van Landsbanki ontvangen informatie.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via e-mail
info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 0201068 (gratis nummer).
Met vriendelijke groeten,
Sander Stok
De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0800 - 020 1068 (gratis)
Faxnummer: 020 - 524 2228
E-mail adres:
info@dnb.nlGeachte heer/mevrouw Van Westen,
Dank voor uw mail.
Naar aanleiding van uw vraag over uw Icesave-saldo berichten wij u als volgt. DNB zal bij het beoordelen van aanvragen voor een uitkering uit hoofde van het depositogarantiestelsel de door aanvragers opgegeven saldi onder andere controleren aan de hand van de informatie die wij ontvangen van Landsbanki (de aanbieder van Icesave) zelf. Wanneer aanvragers een rekeningafschrift bij hun aanvraag kunnen voegen ter onderbouwing van het door hen opgegeven saldo, dan is dit voor DNB een extra controlemiddel in geval van eventuele afwijkingen tussen het door de aanvrager opgegeven saldo en de informatie die DNB van Landsbanki ontvangt.
Sommige aanvragers kunnen (op dit moment) echter geen rekeningafschrift bij hun aanvraag voegen. Dat betekent niet dat zij geen aanvraag in kunnen dienen of dat DNB hun aanvraag niet in behandeling kan nemen.Omdat u niet beschikt over een afschrift van de Icesave rekening, kunt u een saldoafschrift van de rekening waar het bedrag afkomstig is, de tegenrekening, meesturen. Op deze manier kunt u uw aanvraag compleet maken en indienen. Geeft u dan wel aan waarom u geen rekeningafschrift kunt bijvoegen. Ook is het mogelijk dat aanvragers na het doen van een aanvraag alsnog een rekeningafschrift kunnen overleggen of een wijziging in hun saldo door willen voeren naar aanleiding van nieuwe informatie die hen ter beschikking is gesteld. Hiervoor heeft DNB een apart mailadres ingesteld:
dgs-icesave@dnb.nl. Vermeld in het onderwerp van het bericht achtereenvolgens uw kenmerk (staat onderaan uw aanvraagformulier), naam, postcode en huisnummer. Dit mailadres is alleen bedoeld voor aanvragers die het door hen in de aanvraag opgegeven saldo willen wijzigen en dit ook kunnen staven met bewijsmateriaal. Zonder bewijsmateriaal gaat DNB uit van het in de aanvraag opgegeven saldo en controleert DNB dit aan de hand van de van Landsbanki ontvangen informatie.
Met vriendelijke groeten,
Jorrit Kalff
De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0800 - 020 1068 (gratis)
Faxnummer: 020 - 524 2228
E-mail adres:
info@dnb.nlHopelijk hebben sommige hier iets aan Groet Gerrit.