Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 7:26 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Wat ik mij afvraag;

Ik was netjes op tijd met het overhevelen van mijn geld van IceSave naar een andere bank, voordat de boel geblokkeerd werd en je niet meer bij je geld kon.
Geen enkel probleem dus.

Ik heb echter wel rente gevangen en zal dus volgend jaar netjes de aanslag in moeten vullen.
Normaliter krijg je hiervoor een jaaropgave, hetzij op papier, hetzij digitaal.

Is het nu zo dat doordat de stekker uit de activiteiten is getrokken, er ook geen jaaropgave gaat komen?
Of wordt deze toch nog digitaal of misschien zelfs op papier beschikbaar gesteld?

Zomaar een vraag waar ik al een paar weken mee rondloop en zo geen antwoord op wist...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 7:44 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 3:48 pm
Berichten: 17
Ontvangen rente opgeven?

Je geeft tegenwoordig toch alleen het begin en eind saldo op? Dat doe ik tenminste braaf :P

Aangezien Icesave pas medio 2008 begon is het begin en eindsaldo, in het geval dat je het hele saldo voor het debacle had teruggeboekt, nul, dus in dat geval geef je niets op.

Mocht ik mijn centen voor het 2009 terug zien dan is dat voor mij ook het geval, mocht ik het op 1/1/09 nog niet binnen hebben dan heb ik dus een 'fictief' saldo bij Icesave, maar goed, dat meld ik dan wel weer net als een nog actieve spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 8:51 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Moneymaker schreef:
Wat ik mij afvraag;


Ik heb echter wel rente gevangen en zal dus volgend jaar netjes de aanslag in moeten vullen.
.



Ontvangen rente hoef je al jaren niet meer op te geven aan de belastingdienst.
Wat je wel moet opgeven is het saldo aan het begin en het eind van het jaar.
Als de Nederlandsche Bank een beetje mee wil werken, dan is het voor de Icesaverekening simpel: 0-0

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 4:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Deze is al eerder langs gekomen. IceSave spaarders hebben een uitstaande vordering, en die moet je net als spaargeld opgeven in Box 3. Of de DNB dus voor of na 1 jan uitbetaalt maakt dus niks uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 7:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
reneva schreef:
Deze is al eerder langs gekomen. IceSave spaarders hebben een uitstaande vordering, en die moet je net als spaargeld opgeven in Box 3. Of de DNB dus voor of na 1 jan uitbetaalt maakt dus niks uit.


Dat maakt dus wel uit.

Als de Nederlandsche Bank voor 1 jan uitbetaalt is er geen vordering op Icesave, en dat hoef je dus niet op te geven.

Het saldo van de rekening waarop de DNB het geld heeft gestort moet dan wel worden opgegeven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 10:10 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Het eindresultaat is hetzelfde: of je moet in box 3 een vordering opgeven van x EURO, of een rekeningsaldo van x EURO. Het totale vermogen waarover de 1.2% gaat worden geheven is in beide gevallen gelijk. Daarom maakt het fiscaal niets uit of de DNB voor of na 1 januari uitkeert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 8:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ja, kan wel uitmaken: als je je geld vóór 1 januari terug krijgt, kan je het nog laten rollen om de economie te helpen, en is je redementsheffing lager 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2008 2:05 pm 

Geregistreerd: di 18 nov 2008 12:43 pm
Berichten: 3
De laatste berichten hebben jammer genoeg niets met het onderwerp te maken.

Hier het antwoord wat ik kreeg van ivm dit onderwerp.

Geachte heer/mevrouw Van Westen,

Icesave heeft toegezegd alle rekeninghouders een saldo overzicht te sturen. Wij als De Nederlandsche Bank weten niet wanneer dit zal gebeuren. Wij kunnen daar dus geen uitspraken over doen.

Als tussenoplossing verwijzen wij naar het antwoord dat in de vorige mail is gegeven: zie onder deze mail

DNB zal bij het beoordelen van aanvragen voor een uitkering uit hoofde van het depositogarantiestelsel de door aanvragers opgegeven saldi onder andere controleren aan de hand van de informatie die wij ontvangen van Landsbanki (de aanbieder van Icesave) zelf. Wanneer aanvragers een rekeningafschrift bij hun aanvraag kunnen voegen ter onderbouwing van het door hen opgegeven saldo, dan is dit voor DNB een extra controlemiddel ingeval van eventuele afwijkingen tussen het door de aanvrager opgegeven saldo en de informatie die DNB van Landsbanki ontvangt.

Sommige aanvragers kunnen (op dit moment) echter geen rekeningafschrift bij hun aanvraag voegen. Dat betekent niet dat zij geen aanvraag in kunnen dienen of dat DNB hun aanvraag niet in behandeling kan nemen. Geeft u dan wel aan waarom u geen rekeningafschrift kunt bijvoegen. Ook is het mogelijk dat aanvragers na het doen van een aanvraag alsnog een rekeningafschrift kunnen overleggen of een wijziging in hun saldo door willen voeren naar aanleiding van nieuwe informatie die hen ter beschikking is gesteld. Hiervoor heeft DNB een apart mailadres ingesteld: dgs-icesave@dnb.nl. Vermeld in het onderwerp van het bericht achtereenvolgens uw kenmerk (staat onderaan uw aanvraagformulier), naam, postcode en huisnummer. Dit mailadres is alleen bedoeld voor aanvragers die het door hen in de aanvraag opgegeven saldo willen wijzigen en dit ook kunnen staven met bewijsmateriaal. Zonder bewijsmateriaal gaat DNB uit van het in de aanvraag opgegeven saldo en controleert DNB dit aan de hand van de van Landsbanki ontvangen informatie.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via e-mail info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 0201068 (gratis nummer).

Met vriendelijke groeten,

Sander Stok
De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0800 - 020 1068 (gratis)
Faxnummer: 020 - 524 2228
E-mail adres: info@dnb.nl

Geachte heer/mevrouw Van Westen,

Dank voor uw mail.

Naar aanleiding van uw vraag over uw Icesave-saldo berichten wij u als volgt. DNB zal bij het beoordelen van aanvragen voor een uitkering uit hoofde van het depositogarantiestelsel de door aanvragers opgegeven saldi onder andere controleren aan de hand van de informatie die wij ontvangen van Landsbanki (de aanbieder van Icesave) zelf. Wanneer aanvragers een rekeningafschrift bij hun aanvraag kunnen voegen ter onderbouwing van het door hen opgegeven saldo, dan is dit voor DNB een extra controlemiddel in geval van eventuele afwijkingen tussen het door de aanvrager opgegeven saldo en de informatie die DNB van Landsbanki ontvangt.

Sommige aanvragers kunnen (op dit moment) echter geen rekeningafschrift bij hun aanvraag voegen. Dat betekent niet dat zij geen aanvraag in kunnen dienen of dat DNB hun aanvraag niet in behandeling kan nemen.Omdat u niet beschikt over een afschrift van de Icesave rekening, kunt u een saldoafschrift van de rekening waar het bedrag afkomstig is, de tegenrekening, meesturen. Op deze manier kunt u uw aanvraag compleet maken en indienen. Geeft u dan wel aan waarom u geen rekeningafschrift kunt bijvoegen. Ook is het mogelijk dat aanvragers na het doen van een aanvraag alsnog een rekeningafschrift kunnen overleggen of een wijziging in hun saldo door willen voeren naar aanleiding van nieuwe informatie die hen ter beschikking is gesteld. Hiervoor heeft DNB een apart mailadres ingesteld: dgs-icesave@dnb.nl. Vermeld in het onderwerp van het bericht achtereenvolgens uw kenmerk (staat onderaan uw aanvraagformulier), naam, postcode en huisnummer. Dit mailadres is alleen bedoeld voor aanvragers die het door hen in de aanvraag opgegeven saldo willen wijzigen en dit ook kunnen staven met bewijsmateriaal. Zonder bewijsmateriaal gaat DNB uit van het in de aanvraag opgegeven saldo en controleert DNB dit aan de hand van de van Landsbanki ontvangen informatie.

Met vriendelijke groeten,

Jorrit Kalff
De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0800 - 020 1068 (gratis)
Faxnummer: 020 - 524 2228
E-mail adres: info@dnb.nl

Hopelijk hebben sommige hier iets aan Groet Gerrit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 10:32 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 8:51 am
Berichten: 13
’Duitsers krijgen IJslandse tegoeden compleet terug’
Zie De Telegraaf van 23 nov. 08


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 6:21 pm 

Geregistreerd: vr 31 okt 2008 3:24 pm
Berichten: 4
Ik kan dus ook niet inloggen omdat ik geen pasje heb ontvangen, het lijkt mij gezien het bericht van manoah dan ook voor mij en de mensen in dezelfde situatie het handigst om nu gewoon de claim in te dienen op basis van afschriften van de tegenrekening. Nu wachten op de beloofde mail met rekeningoverzicht van Icesave lijkt niet veel uitzicht te bieden, en later kan je toch eventueel de claim wijzigen als inloggen mogelijk wordt. Dat zou het dan ook mogelijk maken om de opgebouwde rente te claimen (of natuurlijk de rente berekenen met "rentetrekker" en dat bij het startbedrag optellen).
In ieder geval even het e-mailadres voor de claimwijziging onthouden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO