Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 2:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:42 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Polly schreef:
Spaarders bij Icesave kunnen op een volgende week toegestuurd formulier van DNB invullen wat zij terug denken te moeten krijgen van Icesave. Da's heel mooi. Alleen vraag ik me af hoe ik precies te weten kom hoeveel ik terug denk te krijgen. Inzicht in de Icesave spaaraccount was namelijk alleen via de website en die bestaat niet meer. Hoe weet ik dan wat er precies opstond, in plaats van ongeveer?


Ik mag toch aannemen dat je een print van je mutaties hebt gemaakt? Lijkt me althans logisch!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:15 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Goedemiddag,

Is het zeker dat je ook het geld terug krijgt als je 20000 euro op een rekening
van icesave had staan?
Ik haal dit helemaal nergens uit.

Prettige dag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:22 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
@ coupe

Ja, ook de 1e 20.000 wordt nu door de DNB betaald.
Je krijgt een formulier toegestuurd door de DNB, en daarop vul je precies in wat je op je Icesave rekening had staan, en dan krijg je tot max. 100.000 via het garantiestelsel terug.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:27 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Isave schreef:
@ coupe

Ja, ook de 1e 20.000 wordt nu door de DNB betaald.
Je krijgt een formulier toegestuurd door de DNB, en daarop vul je precies in wat je op je Icesave rekening had staan, en dan krijg je tot max. 100.000 via het garantiestelsel terug.


Uit welk bericht haalt u dit? Staat niet op de site van DNB.
Ja wel dat je een formulier krijgt, maar ze schieten niks voor, wordt ook steeds vermeld op
RTLZ. En wat als ze niks krijgen van Ysland? Ik ben nog lang niet gerust.

gr. coupe


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:30 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Bos heeft gezegd dat hoe dan ook alles tot aan 100K vergoed wordt. Ze zullen wel eerst een tijdje onder aan de boom gaan staan rammelen waar die Vikingen ingekropen zijn, kijken of er meteen iets valt.

Als dit niet lukt schat ik zo in dat de DNB het zaakje voorschiet en dan terug naar die boom gaat met een flinke bijl.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:57 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:35 am
Berichten: 33
De zaak is nauwelijks geregeld of de criticasters komen te voorschijn. Schijnbaar ben je een grote dommerik als je de IJslandse problemen niet hebt voorzien.

Ik zou aan die mensen willen vragen of dat ook geldt voor de toestand rond Fortis\ABN-AMRO. Hebben de klanten van die banken de situatie ook "verkeerd" ingeschat? Toch is daar, om het maar even tot sparen te beperken, iedereen gered. IEDERE spaarder, dus ook degenen die meer dan het garantiebedrag (zelfs meer dan 100.000) op hun spaarrekening hadden staan.

De betweters kunnen misschien een carrièreswitch maken, want de huidige "deskundigen" laten nog wel eens een steekje vallen:
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_34975.z24


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:11 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 12:42 pm
Berichten: 3
Hoihoihoihoi!.... of toch niet?

Ik ben er nog altijd niet helemaal gerust op. Meneer Bos heeft NIET gezegd dat DNB/de Nederlandse overheid ook de eerste 20.000 gaat betalen. Hij heeft gezegd dat we linksom of rechtsom dat geld gaan terugkrijgen. Ik verwacht dat er eerst een heel politiek getouwtrek met Ijsland gaat komen en dat Nederland van Ijsland dan alsnog over de brug moet komen omdat zij het gewoon niet kunnen betalen. Misschien dat ze het met steun van het IMF wel kunnen, maar dat gaat ook weer een hele tijd duren, en zoals eerder gezegd, er zijn een heleboel ontwikkelingslanden die een minstens even hoge schuld hebben als Ijsland en daar wordt ook nooit iets voor gedaan.
Het laatste woord is hier in elk geval nog niet over gezegd. Maar goed, het is al heel wat dat we nu weten hoe we moeten aangeven dat we ons geld terug willen.

Overigens zeg ik toch: Go Wouter en Nout! Nu hebben jullie een hele hoop mensen (al dan niet terecht) een stuk rustiger laten slapen. Prima afgehandeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:45 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
Wat ik vanochtend de heer Wellink op BNR hoorde zeggen is dat de Nederlandse Bank namens de Nederlandse spaarders de claims tegen IceSave gaat indienen. Men steekt dus de helpende hand toe. Het is mogelijk de dat Nederlandse Bank het geld voorschiet aan de spaarders zodat deze niet lang op hun geld hoeven te wachten. De nederlandse overheid zal dan wellicht een regeling treffen met IJsland. Een andere optie is dat een bank garant staat voor de spaartegoeden zoals de ING dat heeft gedaan in Engeland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 4:36 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:32 pm
Berichten: 1
Je kunt weer inloggen op de icesave site. Alles werkt behalve het overboeken. Maar wel handig om nog even een printscreen te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:20 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
even OT

afbeelding: http://www.geenstijl.nl/archives/images/iamsaved.jpg

vond m wel leuk gevonden :)

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:57 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 5:53 pm
Berichten: 4
Misschien een rare vraag, maar kennelijk staan op de USB-stick van Wellink alle bankgegevens van de Nederlandse klanten van IceSave. Waarom moeten we dan nog een formulier invullen? Zijn er soms mensen die hun geld NIET terug willen hebben?
Trouwens, de IceSave site was kennelijk vanmiddag even open gezien eerdere postings, maar ik kan er in ieder geval niet bij (17:57 10.10.08)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:04 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
eyckie schreef:
Hoihoihoihoi!.... of toch niet?

Ik ben er nog altijd niet helemaal gerust op. Meneer Bos heeft NIET gezegd dat DNB/de Nederlandse overheid ook de eerste 20.000 gaat betalen.


Wel waar op vragen van F. Mingelen in Nova: dus u staat garant? Bos: Ja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:16 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:23 am
Berichten: 33
Je kunt gewoon inloggen alleen niet via de homepage en dat is toch weer vreemd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:11 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:46 pm
Berichten: 10
Voor iedereen die nog even een printscreen wil maken.

https://onlinebank.icesave.nl/onlinebank.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:31 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 7:27 pm
Berichten: 2
Weet iemand hoe we te werk moeten gaan om onze euri terug te krijgen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO