Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 6:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:17 am 
Stuiver

Het gaat er niet om wat er was maar hoe nu verder. ABN is genationaliseerd en de Rabo beschikt over een AAA-rating.

MENSEN LET OP ER IS NOG STEEDS EEN ZWARE FINANCIELE CRISES AAN DE GANG DEZE HOUD NIET BIJ FORTIS EN ICESAVE OP.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:18 am 

Nou gelukkig, en nu de centjes naar Fortis, helpen we Wouter ook weer mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:19 am 

Geweldig nieuws. PVDA heeft er weer een aantal stemmen bij!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:32 am 
Vijfje

Nick schreef:
Geweldig nieuws. PVDA heeft er weer een aantal stemmen bij!

Niet overdrijven s.v.p.
Het was maar belastinggeld.
Het kwam niet uit de partijkas. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:38 am 
Dubbeltje

merel schreef:
Isave schreef:

Merel, je reactie is niet netjes.
En de ABN was onderdeel van Fortis, en dat is ook maar op het nippertje gered van een bank-run.

Het gaat er niet om wat er was maar hoe nu verder. ABN is genationaliseerd en de Rabo beschikt over een AAA-rating.

MENSEN LET OP ER IS NOG STEEDS EEN ZWARE FINANCIELE CRISES AAN DE GANG DEZE HOUD NIET BIJ FORTIS EN ICESAVE OP.

De "crisis" wordt ook gevoed door paniekreacties. Het beste wat je als burger kan doen is je spaargeld op nederlandse banken laten staan (spreiden blijft verstandig), en je niet gek laten maken door alles wat er nog gaat gebeuren op de beurzen en in het buitenland.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 12:42 am 

obligataire schreef:
Bedank ook die andere 17 miljoen Nederlanders die middels hun belastinggeld hieraan bijdragen zonder zelf ooit bij Icesave gespaard te hebben.
Want ik acht de kans zeer groot dat dit geld nooit meer terugkomt uit IJsland.
Niet omdat de IJslanders niet zouden willen, maar omdat ze het niet meer kunnen.

Bos doet electoraal in ieder geval goede zaken, da's wel duidelijk :wink:

Inderdaad, want wie gaat die 1,5 miljard betalen????

Ik gun het iedereen van harte hoor, maar als er ineens 1,5 miljard uitgegeven kan worden, zijn er dan niet andere noden in dit land die dringender zijn? Zoals bijv. bejaarden waar geen geld meer is om ze te wassen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:09 am 
Stuiver

Wouter Bos is iemand met slappe knieën en zonder ruggengraat.

Hij maakt vanavond een politieke pirowet van jewelste :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 1:40 am 

Aan alle mensen die deze gerustelling niet toekomt en denken dat ze moeten opdraaien voor wat het allemaal gaat kosten de volgende mededeling: Ieder jaar betalen we over ons spaargeld belasting waar ook goede dingen van betaald kunnen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 2:10 am 
3 Kwartjes

do 09 okt 2008, Telegraaf
Minister Bos garandeert spaartegoeden Icesave

DEN HAAG (AFN) - Nederlandse spaarders bij de IJslandse internetspaarbank Icesave krijgen „linksom of rechtsom” tot 100.000 euro hun geld terug. Die verzekering gaf minister Wouter Bos (Financiën) donderdag. De precieze constructie is nog onduidelijk.

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:13 am 
Dubbeltje

Marcelb schreef:
Het is erg makkelijk achteraf praten. Ik heb zeer weinig mensen horen waarschuwen voor IceSave en het garantiestelsel van IJsland.

Dan hadden mensen maar eens eerder op bijv. dit forum moeten lezen (Sinds de ondergang van Icesave zie ik heel veel nieuwe leden en is van de vaste groep niet veel meer over, pas toen is men gaan zoeken naar extra informatie). Daar is maanden over gediscusseerd op dit forum...velen vertrouwden het gewoon niet. Laat ik het zo zeggen: ik vertrouw DNB ook 1.000x meer dan het IJslandse garantiestelsel. En stel er had wel genoeg geld in het IJslandse garantiestelsel gezeten: dan nóg vind ik het handiger om bij de DNB in Amsterdam aan te kloppen, dan een onbekende instantie in IJsland. Zeker als er banken zijn die volledig onder de DNB vallen (en dus 100% gedekt voor het Nederlandse garantiestelsel) en hetzelfde rendement geven, wat is de meerwaarde dan van zo'n IJslandse bank dan? Alleen meer risico dat het garantiestelsel te weinig geld heeft, meer rompslomp om je geld uit IJsland te krijgen en een gelijk rendement met bijv. NIBC of Credit Europe Bank.

Laatst bijgewerkt door rogervdh op vr 10 okt 2008 6:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:19 am 
Dubbeltje

sjekrecords schreef:
inderdaad een biertje gaat er wel in! Dit forum ga ik zeker in de gaten houden...... want als we het spaargeld terug hebben wat doen gaan we er dan mee doen?

Ik zou het in iedergeval op een bank zetten (Thuis brengt het weinig op) en in iedergeval een bank die 100% onder het Nederlandse garantiestelsel valt. Iemand moet dan voor zichzelf uitmaken of hij achter de 'kudde' aanrend en de Rabo voor de zoveelste keer gaat spekken of dat NIBC Direct of Credit Europe net zo betrouwbaar zijn en 5,25% incasseren. Ze vallen in iedergeval volledig onder het Nederlandse garantiestelsel, dus geen onzekere dagen zoals bij Icesave, mochten ze hun verplichtingen niet meer na kunnen komen. Het is een persoonlijke keuze en afweging. Je weet in iedergeval dat de Nederlandse staat klaar staat, zelfs bij Icesave waar ze dat volgens de regeltjes niet hadden hoeven doen. Ik heb 5 'kleinere' banken, erg tevreden over, allemaal volledig afgedekt en we zien wel wat de toekomst brengt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:25 am 
Dubbeltje

merel schreef:

Paniek scheppen is ook een kunst hè? Daar ben je de beste in. Ik ben blij dat jij in iedergeval de toekomst kunt voorspellen. Natuurlijk is er een zware financiële crisis en wellicht valt er inderdaad ook nog een bank om, maar misschien ook niet... Als alle mensen zoals jij gaan handelen, dan hebben we straks inderdaad uitsluitend nog naar de Rabo en de Fortis/ABN over...daar zijn we bij gebaad! Uitstekend advies....NOT!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:54 am 

rogervdh schreef:
Dan hadden mensen maar eens eerder op bijv. dit forum moeten lezen (Sinds de ondergang van Icesave zie ik heel veel nieuwe leden en is van de vaste groep niet veel meer over, pas toen is men gaan zoeken naar extra informatie). Daar is maanden over gediscusseerd op dit forum...velen vertrouwden het gewoon niet.

Daar was geen reden voor.
Tot en met vorige week werd IceSave in de media neergezet als een goede bank om je spaarcenten bij weg te zetten.
Ik hoorde vorige week woensdag (ofzo) nog een budgetvoorlichter op TV die zei dat je stom was als je genoegen nam met de lage rente-tarieven in NL.
En die eerste 20K, ja ok, maar de overheid stond garant, dus dat was net als in NL...
Achteraf heeft iedereen "het al zien aankomen", natuurlijk, maar waar waren de publieke waarschuwingen?
Lijkt mij dat de DNB flink wat steekjes heeft laten vallen in het hele verhaal...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:18 am 
Vijfje

Ik ben blij dat we ons geld terugkrijgen.

had 30k bij icesave staan... maar gelukkig ook nog 30k bij de rabo...
ik was volledig op de hoogte van de risico's. Maar ik heb er wel op vertrouwd dat ijsland de garantie ook echt kon betalen.
Dit omdat DNB een vergunning gegeven heeft. En ik mag er toch vanuit gaan, dat de DNB controleerd dat als er een
garantie wordt gegeven van een bedrag, dat een dergelijke bank dit ook daadwerkelijk kan betalen.
Dit is dus niet (goed) gebeurd.

Daarom heb ik mijn geld niet op een bank gestald, waar helemaal geen garantie op zit.

Ik ben al hartstikke blij dat mijn geld terugkomt... al is het over 2 jaar (wat niet zal gebeuren).
Wat betreft de rente hebben we mazzel omdat deze net gestort was op 1 october...
dus die lopen we niet mis omdat deze al als saldo op rekening staat/stond...
toch wel fijn dat ze kwartaal betalingen hadden ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:29 am 

Gefeliciteerd en vooral opgelucht maar goed eerst bijschrijven dan echt geloven want mijn geld is zwevende immers de opdracht was al gegeven.

Ik moet de regering nageven dat zij de verantwoordelijkheid hebben genomen voor de burgers.
Een goede pr stunt.

De negatieve berichten van anderen ten spijt wat mij heeft verbaasd dat sommige zelfs sadistische opmerkingen maken.
Niemand wist dat de economie van vele landen hard onderuit gingen en de DNB stond garant de 1e 20.000 via Ijsland gegarandeerd.

Ik ben van mening dat een ieder tot 40.000 een weloverwogen beslissing heeft gemaakt.

Gr Searcher

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]