Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 7:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 7:15 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
nijn schreef:
op de CDS prijzen...kortom de markt zag een zeer verhoogd risico dat deze bank om kon vallen

Nijn, je stelt me zeer teleur. Je schiet alle kanten op. Nu kom je weer met CDS, alsof die beschikbaar zijn voor de particuliere spaarders. Foei! Als dit je verweer is, dan stop er maar mee, en zeg gewoon dat de particuliere IceSave spaarder, tot 20k niets te verwijten valt.
nijn schreef:
IK betaal indirect mee ....

Nu komt de ware aap uit de mouw :mrgreen:
nijn schreef:
die hebben voorspeld dat de bank kon/zou omvallen

Die hebben het allemaal mis, naar nu blijkt, toch?* Of bedoel je Fortis en zijn swaps?*

Ik ben nog steeds van mening dat IceSave erg veel goed heeft gedaan voor de spaarder in de tijd dat we genoegen moesten nemen met rentes onder het inflatieniveau. Ze hebben de markt opengebroken, ogen geopend en oude stoffige bankiers uit hun lederen zetel doen verheffen om ons te adviseren daar zeker geen gebruik van te maken. In een financiële wereld draait alles om geld. Waarom zijn die adviezen dan toch altijd GRATIS :?:*

* retorisch

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 7:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Icesave werd in 2007 aan de andere kant van de Noordzee als best gewaardeerde online internetspaarbank gewaardeerd en in mei 2008 moesten wij geloven dat er iets niet goed zat.
Stom dat ik de naam Icesave toen had moeten lezen als Landsbanki. Zijn er misschien nog meer banken met een verborgen naam? Postbank in ING of MoneYou in ABN-AMRO?


Laatst bijgewerkt door George op wo 19 nov 2008 8:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 7:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
George schreef:
Icesave werd in 2007 aan de andere kant van de Noordzee als best gewaardeerde online internetspaarbank gewaardeerd en in mei 2008 moesten wij geloven dat er iets niet goed zat. Voorlopig kunnen ze hen dat mooi niet meer afpakken. Die prijs is in ieder geval binnennnnnnnnnnnnn.


Je haalt een perfecte technisch administratieve afhandeling en uitstekende kwaliteit van de website door elkaar met de verslechterende solvabiliteit van Landsbanki! En verder heb je weer last van vastzittende toetsen. In dit geval lijkt de 'n' grote problemen op te leveren. En nee, dat kunnen 'ze' hen mooi niet meer afpakken, maar bijna was wel jouw inleg afgepakt. Het is maar waar je meer belang aan hecht!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 8:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 4:00 pm
Berichten: 99
alphons schreef:
Nijn, je stelt me zeer teleur.

Dat is toch wel het laatste wat ik wil doen :)

Nee, ik schiet niet alle kanten op, maar vergiste me even met de maand maart, dat had natuurlijk juli moeten zijn. Die CDS was dan een mooie bijkomstigheid :D

Tegen de normale IceSave spaarder zal ik niet zo snel zeggen dat ze stom zijn geweest, dat doe ik alleen tegen de spaarders die lopen te huilen dat zij er niets aan konden doen en dat de hele wereld beter op had moeten letten behalve zij.

Er waren genoeg signalen en zeker in september, als je die negeert, prima maar dan nu niet meer klagen.

Citaat:
Nu komt de ware aap uit de mouw :mrgreen:

Ach ik zal er zelf wel niets van merken in m'n portemonee dus zo boos ben ik niet. Maar het is wel eens goed om te realiseren dat het DGS door iedereen betaald wordt. Dus mensen die zeggen alles komt toch goed we krijgen ons geld wel terug moeten er wel bij stil staan dat wij (de mensen die iets voorzichtiger waren) mee betalen. Doen of er helemaal niets aan de hand meer is, is wat buiten de waarheid ;)

Ik ben het helemaal met je eens dat IceSave heel veel goeds heeft gedaan voor ons (zelfs voor mij). Hierdoor zijn er een hoop banken een betere vergoeding gaan geven. Is er een betere vergelijking gekomen tussen de banken en zijn consumenten bewuster geworden van de rentes.

Wat dat betreft lang leve IceSave :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 8:41 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
alphons schreef:
Het blijkt nu dat er GEEN risico is. Dit is toch het faillissement van ieders betoog tegen IceSave..............
Dus de stelling dat de economie te klein zou zijn voor de problemen blijkt nu ook volledig ontkracht............
Als je objectief kijkt naar de hele gang van zaken kun je dus concluderen dat er veel geroepen is in het nadeel van de IceSave spaarder, door alle ‘deskundigen’. Achteraf zie je dat al deze mensen ongelijk hebben gekregen.
Er zijn geen schuldigen.
Alphons, ik doorgrond niet wat je met deze - bijna satrische en volkomen ongenuanceerde - stellingnames beoogt, maar dit is wel een ultieme simplificatie van alles. Misschien wel goed om de totale discussie over het hele gedoe rond Icesave af te sluiten. Het levert allang geen nieuwe informatie meer op en dit forum met onzin vullen nodigt ook niet uit om er tijd aan te besteden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 8:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Sorry Jody, ik heb m'n topic wat veranderd en m'n toetsenbord in orde gemaakt. Nogmaals veel dank voor de tip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2008 12:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@George

Zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren! :lol:

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 9:58 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Misschien kunnen we de volgende keer dit soort discussies voeren in "op de bank".
Dat is een deel van het forum waar je kunt kletsen over zaken die niets met sparen te maken hebben.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO