Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 11:25 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Goedenavond beste mensen,

Ik zie nu weer allerlei berichten dat provincies en gemeentes op eigen houtje hun geld willen terugkrijgen van Landsbanki. Dit is volgens de berichtgeving niet in het belang van de
kleine icesavespaarder. De provincie Noord-Holland en Groningen en diverse lagere overheden willen nu een proces aanspannen tegen het Rijk. Maar wouter heeft toch toegezegd dat wij als kleine spaarder, zo wie zo ook de eerste 20.000 terug krijgen. Er bekruipt mij nu echter de gedachte dat we waarschijnlijk helemaal niks van die eerste 20.000 terug zien of bekijk ik nu allemaal een beetje te zwartgallig? IK HOOP DAT IK ONGELIJK HEB, MAAR HIER WORDT HET NIET BETER VAN.

Gr. Coupe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 12:16 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Valt dit niet een beetje onder onnodig paniek zaaien?
Er is geen enkele aanwijzing dat de uitkering(en), zoals kortgeleden aangekondigd en beloofd door onze overheid aan het publiek, niet zal doorgaan.

Onze overheid daarentegen heeft achter de schermen nog een appeltje te schillen met IJsland.
In die onderhandelingen wenst men geen stoorzenders.

Twee verschillende zaken dus.
Of denk je dat onze overheid, na de gedane belofte en ingezette afwikkeling daarvan, met ong. 120.000 gedupeerden op de vuist wil? :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:04 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Minister Bos was zonet in de uitzending van 'Pauw en Witteman' en gaf overtuigend repliek op deze zaak. De provincies zijn niet 'arm' en hebben voorzieningen getroffen voor eventuele problemen met hun geld op de IJslandse banken. Voor particuliere spaarders is dat een heel ander verhaal.

De regering zal onder geen beding accepteren dat de provincies op eigen houtje gaan acteren waardoor eventueel het spaargeld van andere Nederlanders in gevaar zou kunnen komen. De handreiking die minister Bos aan de provincies heeft gedaan is om in alle contacten met IJsland ook hun belangen te vertegenwoordigen. Als 1 overheid.

Minister Bos merkte nog op, dat hij verschillende keren werd gebeld tijdens de uitzending om duidelijk te maken dat niet alle provincies achter dit initiatief van vooral Groningen, Noord-Holland en een paar waterschappen staat.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
alphons schreef:
De handreiking die minister Bos aan de provincies heeft gedaan is om in alle contacten met IJsland ook hun belangen te vertegenwoordigen. Als 1 overheid.


Zoiets vermoedde ik al.
Dan kan je geen olifant door de porseleinkast gebruiken.
Sterker nog, de provincies gooien dan zelfs hun eigen glazen in.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 11:15 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:06 pm
Berichten: 26
Coupe schreef:
Maar wouter heeft toch toegezegd dat wij als kleine spaarder, zo wie zo ook de eerste 20.000 terug krijgen. Er bekruipt mij nu echter de gedachte dat we waarschijnlijk helemaal niks van die eerste 20.000 terug zien

Wat ik dacht is dat DNB zowieso uitkeert ongeacht wat de ontwikkelingen in ijsland zijn. Wat ik nu uit het verhaal van Bos opmaak is dat ze nog aan het onderhandelen zijn wanneer ijsland over de brug komt. Moeten we daarop wachten? De schurken pikken wel ons geld en zeggen van valles toe maar betalen homaar.

En de gemeentes moeten maar ff wachten met procederen als alle spaarders hun centen terughebben!

FF pas op de plaats Noord Holland !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 11:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
WOUTER B. schreef:
Wat ik dacht is dat DNB zowieso uitkeert ongeacht wat de ontwikkelingen in ijsland zijn.
Wat ik nu uit het verhaal van Bos opmaak is dat ze nog aan het onderhandelen zijn wanneer ijsland over de brug komt.


Dat zijn inderdaad 2 verschillende zaken.
Maar Wouter wil uiteindelijk wel graag, links of rechts om, het geld terug van IJsland.
Loffelijk streven, het is immers gemeenschapsgeld wat ingezet wordt.

O.a. Noord-Holland zit niet alleen maar zichzelf in de weg.
Maar ook de lopende onderhandelingen met IJsland.
Kijk even met mij mee wie Harry is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Borghouts
Vanuit daar kom ik o.a. uit op:
http://www.elsevier.nl/web/10205840/Nie ... beleid.htm

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op za 01 nov 2008 11:42 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 11:37 am 

Geregistreerd: di 21 okt 2008 7:35 pm
Berichten: 8
Dus als ik het ged begrijp krijgen we misschien over drie maanden ons geld terug en als het tegen zit zien we het nooit meer?????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 11:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Bobby
Welk cijfer had je voor begrijpend lezen op school?

Wat mij betreft mag dit onderwerp wel op slot.
De situatie is inmiddels wel uitgelegd en de wilde speculaties blijven toch maar komen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 11:49 am 

Geregistreerd: di 21 okt 2008 7:35 pm
Berichten: 8
Paul209 schreef:
@Bobby
Welk cijfer had je voor begrijpend lezen op school?

Wat mij betreft mag dit onderwerp wel op slot.
De situatie is inmiddels wel uitgelegd.


Nou als ik het nieuws zo lees kan de spaarder de dupe worden van een eventuele verhaalsaktie van de procincieën en gemeenten.
Dus blijkbaar is alles nog niet zo zeker. Dus beste spaarders, haal de broekriem maar vast aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 12:21 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
bobby schreef:
Paul209 schreef:
@Bobby
Welk cijfer had je voor begrijpend lezen op school?

Wat mij betreft mag dit onderwerp wel op slot.
De situatie is inmiddels wel uitgelegd.


Nou als ik het nieuws zo lees kan de spaarder de dupe worden van een eventuele verhaalsaktie van de procincieën en gemeenten.
Dus blijkbaar is alles nog niet zo zeker. Dus beste spaarders, haal de broekriem maar vast aan.


@bobby

Als jij minder dan 100.000 Euro op de Icesaverekening had staan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Wouter Bos is volgens mij achter de schermen bezig om voor de spaarders boven de 100.000 Euro, waar onder de provincies, nog wat te regelen met IJsland. De provincies moeten gewoon afwachten en deze onderhandelingen niet frustreren.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 12:43 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Paul209 schreef:
Kijk even met mij mee wie Harry is.


Geweldig!! :D Kennelijk heeft de man een neusje voor mislukkingen.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 1:40 pm 

Geregistreerd: di 21 okt 2008 7:35 pm
Berichten: 8
Klik even op deze link: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... banki.html
Dan is het toch niet gek dat ik hier onzeker van word.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat nu Wouter???
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008 2:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Allerlei zaken worden stevig door elkaar gehaald en onterecht met elkaar in verband gebracht.

1) Belofte van de overheid tot 100.000 euro Icesavegeld te vergoeden.
Dat is inclusief het (1e) deel wat iedere spaarder anders in IJsland moest claimen.
Mooi, dat staat.
2) Omdat Bos het beloofde voorschot op het IJslandse deel van de garantie graag terug wil hebben, is ie in overleg met IJsland.
3) In die onderhandelingen neemt ie óók de spaarders mee welke méér dan 100.000 euro hebben toevertrouwd aan IJslandse banken.
Daar vallen o.a. de provincies ook onder.

In het interview wordt niet alles uitgesproken en ontleed.
Bos had ook kunnen zeggen:
Wij preken allereerst voor eigen parochie (de overheid), om het IJslandse deel (20.000 zeg maar) welke wij royaal aan spaarders tot 100.000 hebben toegezegd en uit gaan delen, weer terug te krijgen.
Voor spaarders met meer dan 100.000 -wel of niet vallend onder welke garantie ook - doen wij ook 'een goed woordje'.
Ik ben nijdig omdat o.a. provincies dreigen onze onderhandelingen te doorkruisen en verstoren, door met barstens geweld de voordeur van de IJslanders eruit te gaan trappen.
Dan zou het nog weleens zo kunnen zijn dat wij (de overheid) ons reeds uitbetaalde/toegezegde IJslandse deel van de garantie niet (eenvoudig) meer terug krijgen en o.a. de provincies gaan dan ook een zeer moeizaam en kostbaar traject in.
Zonde, want wij zijn al een eind.
Zie o.a. http://www.ad.nl/economie/2688207/IJsla ... en_na.html
Het is ook niet uitgesloten dat provincies dan uiteindelijk toch met lege handen komen te staan
(Kale kip).

Kortom, je moet de zaken wel scheiden voordat je in paniek raakt.
Niet helemaal onbegrijpelijk, want de journalisten en de regering zijn ook niet helemaal duidelijk.
(De laatste vaak niet per ongeluk, da's politiek nu éénmaal.)

Ik vertrouw erop dat ik niet weer de neiging moet gaan krijgen de zelfde feiten, telkens op een andere manier, uit te gaan leggen. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO