Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 11:58 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Website Icesave gaat weer open
11 oktober 2008 | 11:17 | door: Walter Devenijns

De website van de gestruikelde internetspaarbank Icesave zal komende maandag weer haar poorten openen. Dat zegt de Nederlandse Icesave-directeur Bas Stoetzer in een exclusief gesprek met FEM


...
http://www.fembusiness.nl/web/1029450/artikelSmal/Website-Icesave-gaat-weer-open.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:06 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 9:16 pm
Berichten: 19
Ik heb 3 rekeningen bij Icesave. Van 2 heb ik de witte pas ook. Van de 3e nog niet. En ik weet niet meer of er iets opstond, maar ik kan dus niet inloggen... Al is dit natuurlijk ook wel via de tegenrekening uit te zoeken.

Verder is het inderdaad een bewijs om te kijken hoeveel saldo ik heb/had. Maar Icesave heeft de gegevens zelf en daar kan de DNB gewoon aankomen. Waarom zou ik dan 't bedrag moeten claimen? En stel dat ik te weinig claim of teveel. Ik neem aan dat ik gewoon 't rechtmatige bedrag krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Citaat:
De staat die inmiddels alle grote banken van IJsland heeft genationaliseerd om een financiële ramp te voorkomen

Ik kan niet anders dan concluderen dan dat deze domme 'nationalisatie-actie' tot een financiële ramp heeft geleid. De IJslandse staat heeft dus de ramp veroorzaakt i.p.v. voorkomen... Foutje, bedankt..!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:54 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ook al gaat de website weer open, je kunt niet bij je geld. Je eigen geld naar je eigen tegenrekening terugboeken gaat niet lukken. Dat is dan weer heel jammer...
Zou een heel stuk bureaucratie voor de burger en DNB schelen. Maar ja, leuker kunnen we het maken, wel moeilijker...
Laten we het maar positief bekijken: 't Zal wel goed zijn voor de werkgelegenheid bij DNB.


Laatst bijgewerkt door jha op za 11 okt 2008 1:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:55 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 6:29 pm
Berichten: 2
Wij hebben nog geen inlogcode ( we zijn pas 1,5 week Icesaver en vrijdag voor alles dicht ging is de laatste stap op groen gegeaan met de melding dat we de inlogggegevens thuiskrijgen.) Wel hebben we een copie gemaakt van dat begin scherm waar je dus wel kunt zien wat we al gestort hebben, ik hoop dat dat ook voldoende is .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
icecold schreef:
Wij hebben nog geen inlogcode ( we zijn pas 1,5 week Icesaver en vrijdag voor alles dicht ging is de laatste stap op groen gegeaan met de melding dat we de inlogggegevens thuiskrijgen.) Wel hebben we een copie gemaakt van dat begin scherm waar je dus wel kunt zien wat we al gestort hebben, ik hoop dat dat ook voldoende is .


Absoluut voldoende, bovendien zijn de gegevens ook bij DNB bekend. Daarnaast bezit je ook over je afschrijving ten laste van de tegenrekening.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
jha schreef:
Citaat:
De staat die inmiddels alle grote banken van IJsland heeft genationaliseerd om een financiële ramp te voorkomen

Ik kan niet anders dan concluderen dan dat deze domme 'nationalisatie-actie' tot een financiële ramp heeft geleid. De IJslandse staat heeft dus de ramp veroorzaakt i.p.v. voorkomen... Foutje, bedankt..!



En hoe zit het dan met de NL Staat die Fortis/abn-amro heeft genationaliseerd.
Op welke datum was dat eigenlijk?, voor of nadat IJsland Glitnir innam?

Glitnir maandag 29 september?
Fortis weekend van 3 oktober? Maar een week daarvoor was er al een ingreep van dik 11 miljard door NL, B en Lux in Fortis geweest ... hetgeen overigens ook tot grote onrust leed onder spaarders (particulieren en bedrijven) die binnen no-time die injectie die Fortis kreeg er weer uit gehaald hebben? Is het immers niet zo dat binnen no-time mensen bij Fortis hun rekeningen hebben leeggehaald en dat daarom die financiele injectie het niet haalde (netjes gezegd)?

Hoe zit dat met Glitnir ... heeft de Staatsovername van Glitnir inderdaad geleid tot grote onrust onder met name Engelse spaarders en Nederlandse spaarders? Die daarop hun tegoeden daar hebben weggehaald ... om zo eigelijk de bank om te duwen?

Hoe werken die radertjes eigenlijk?


IJsland op 7 oktober vallen de drie grootste banken van IJsland onder de Staat.
Dat is dus NA Fortis ... hetgeen ook groot in de media is gebracht.

Kortom: onrust doet echt vreselijk veel kwaad aan een systeem wat op voornamelijk op vertrouwen is gebaseerd.


En dan nu de berichten van de ECB (moesten die wel zo nodig naar buiten worden gebracht) dat er nu opeens meer geld in omloop is en dus met andere woorden en zo stond het ook in de krant in ietswat andere woorden "gezinnen geld liever thuis hebben liggen"???
Stookt zo'n bericht de onrust nog niet meer op?
(bizar ik kan het bericht wat ik net hier hardop heb voorgelezen nergens meer vinden)
Heel bizar .. en dat kan niet zo zijn .. ik zoek nog even verder ... er stonden ook bedragen in hoeveel geld er nu meer in omloop is dan normaal in deze periode van het jaar. En dat er schommelingen van cashgeld-in-omloop over het jaar zijn zoals met de vakanties en met de kerstdagen. Het zal wel aan mij liggen want ik lees veel te veel kranten door elkaar dat artikel moet ik kunnen terugvinden.


update: na een half uur verwoed zoeken heb ik het artikel niet meer kunnen terugvinden. Misschien dat ik er overheen heb gekeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 4:34 pm 

Geregistreerd: do 12 jun 2008 10:43 am
Berichten: 18
http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina ... 28-600.art

In de eurozone steeg de biljettenomloop vorige week met 11,5 miljard tot 693,2 miljard euro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 5:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
kru schreef:
http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/Gezinnen_potten_geld_op.8089328-600.art

In de eurozone steeg de biljettenomloop vorige week met 11,5 miljard tot 693,2 miljard euro.



Ja, dat is het artikel wat ik bedoelde (alleen had ik het in een NLkrant gelezen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 9:42 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Nou Bas gooi maar open het is maandagmorgen 10 uur... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:18 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Ik ga me eerlijk gezegd afvragen of het bericht dat de rekeninghouders weer zouden kunnen inloggen wel juist is. Tot op heden nog steeds een scherm waarin IceSave alleen maar aangeeft dat ze de gang van zaken betreuren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:31 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 10:08 am
Berichten: 16
Volgens mij is er geen tijdstip vermeld van het openzetten van de site, maar gezien de ervaringen dat ICESAVE zelf achter alle info aanhobbelt zal het wel tot 00.00 uur duren voordat er wat te zien valt :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:39 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik lees op een ander forum dat het ongeveer 12.00 uur zal worden.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:44 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
ger schreef:
Ik lees op een ander forum dat het ongeveer 12.00 uur zal worden.... :wink:


Bedankt. In ieder geval toont ook dit weer aan dat de informatievoorziening aan de rekeninghouders van Icesave voor verbetering vatbaar is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 10:45 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:14 am
Berichten: 28
ik ga echt niet inloggen met mijn code de bank is fysiek weg uit Nederland !!

waar is deze nu staat deze op een server in weetikveel
eiland
code ingeven centjes weg

ja daag ik wacht de brief van dnb wel af lijkt mij veel veiliger


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO