Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 4:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 5:38 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Omdat ik op 22 oktober nog steeds geen brief van DNB had onvangen waarmee ik een claim kon indienen, heb ik diezelfde dag nog een brief gestuurd naar DNB met het verzoek om een formulier, zoals vermeld op de site van DNB.
Heb tot nu toe nog geen taal of teken van hen gehoord.
Heeft iemand al een formulier of bericht ontvangen waarmee hij een opgave kan doen, of ben ik de enige die nog geen bericht heeft gehad ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 6:43 pm 

Geregistreerd: ma 10 nov 2008 6:41 pm
Berichten: 1
Ik heb ook nog geen reactie mogen ontvangen. Deze week ga ik nog een aangetekende brief de deur uit doen, wie weet helpt het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 8:39 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:28 pm
Berichten: 22
HAd een mail gestuurd en dit zonet terug gekregen

Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 4 november jl. Naar aanleiding daarvan moet ik u informeren dat het op dit moment nog niet mogelijk is om een ontvangstbevestiging te sturen. Alle post die bij de Nederlandsche Bank binnenkomt wordt zorgvuldig gecontroleerd op volledigheid en juistheid en vervolgens gescand. Daar gaat even wat tijd overheen.

Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. Deze maximale uitkeringstermijn van drie maanden is een Europese regel die dus ook geldt in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u echter naar aanleiding hiervan toch nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met de Informatiedesk via email info@dnb.nl, telefonisch op werkdagen van 09.00-17.00 uur 0800 0201068 (gratis nummer).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 4:55 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 4 november jl. Naar aanleiding daarvan moet ik u informeren dat het op dit moment nog niet mogelijk is om een ontvangstbevestiging te sturen.


Zucht zucht ...
Nout's DNB werkt kennelijk nog in de vorige papieren eeuw.
Alle Icesave accounts zijn voorzien van een e-mail adres.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een automatische ontvangstbevesting te sturen.
Intussen is het laatste nieuws op http://www.dnb.nl over Icesave alweer van 13 oktober = 1 maand geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 5:26 pm 

Geregistreerd: ma 10 nov 2008 5:07 pm
Berichten: 4
Eergisteren een brief ontvangen van DNB.
De handtekening op de kopie van het legitimatiebewijs (RB) was onvoldoende leesbaar, schreven ze.
Binnen 14 dagen moet ik een beter leesbare kopie opsturen om nog voor de garantieregeling in aanmerking te komen.
Ik zou niet weten hoe, want het origineel is ook al slecht leesbaar/zichtbaar!
Ook moet er (opnieuw) een kopie van de achterkant van het RB opgestuurd worden om het BSN te kunnen verifiëren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 6:06 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Appie schreef:
Eergisteren een brief ontvangen van DNB.
De handtekening op de kopie van het legitimatiebewijs (RB) was onvoldoende leesbaar, schreven ze.
Binnen 14 dagen moet ik een beter leesbare kopie opsturen om nog voor de garantieregeling in aanmerking te komen.
Ik zou niet weten hoe, want het origineel is ook al slecht leesbaar/zichtbaar!
Ook moet er (opnieuw) een kopie van de achterkant van het RB opgestuurd worden om het BSN te kunnen verifiëren.


Stuur anders een kopie van het paspoort of ID-kaart op. Wel zielig dat men begint te zuren over een slechte handtekening op het rijbewijs. Ze hebben al onze gegevens dus waarom zo moeilijk doen. Dadelijk gaan ze iedereen een brief sturen dat de handtekening of iets dergelijks niet klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 7:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Alleen als u aan alle voorwaarden van DNB voldoet komt u in aanmerking voor een uitkering garantieregeling. Ook uw handtekening ontkomt niet aan het wakend oog van de toezichthouder?!

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 9:39 pm 

Geregistreerd: ma 10 nov 2008 5:07 pm
Berichten: 4
Theunissen schreef:
Stuur anders een kopie van het paspoort of ID-kaart op.

Moet je maar net hebben!
Paspoort is vorige maand verlopen.
Er heeft nog nooit een bank en/of andere instelling geklaagd over de leesbaarheid van de handtekening.
Ook niet over een kopie dus.
Het lijkt er inderdaad op, dat men bezig is om naar excuses voor niet uitbetalen te zoeken.
Ik heb ook nog niemand gesproken, die een kopie van de achterkant van zijn rijbewijs moest opsturen.

Ik wacht wel af, tenslotte is het RB ook een overheidsdocument, waar scherpe eisen voor gelden.
Ik heb die handtekening daar niet op gezet, maar destijds op het aanvraagformulier.
Blijkbaar stelt DNB hier zo zijn eigen aanvullende eisen voor op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 11:27 pm 

Geregistreerd: di 21 okt 2008 7:35 pm
Berichten: 8
Appie schreef:
Eergisteren een brief ontvangen van DNB.
De handtekening op de kopie van het legitimatiebewijs (RB) was onvoldoende leesbaar, schreven ze.
Binnen 14 dagen moet ik een beter leesbare kopie opsturen om nog voor de garantieregeling in aanmerking te komen.
Ik zou niet weten hoe, want het origineel is ook al slecht leesbaar/zichtbaar!
Ook moet er (opnieuw) een kopie van de achterkant van het RB opgestuurd worden om het BSN te kunnen verifiëren.


Bovenstaande is goed bericht. Dit wil in ieder geval zeggen dat ze met de aanvragen bezig zijn en ze niet op een grote stapel ergens in een hoek liggen. :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 1:59 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Appie schreef:
Theunissen schreef:
Stuur anders een kopie van het paspoort of ID-kaart op.


Het lijkt er inderdaad op, dat men bezig is om naar excuses voor niet uitbetalen te zoeken.


Nonsens. Ze hebben gewoon een verificatieplicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 3:14 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Appie schreef:
Eergisteren een brief ontvangen van DNB.
De handtekening op de kopie van het legitimatiebewijs (RB) was onvoldoende leesbaar, schreven ze.


Stap met die brief naar het gemeentehuis.
Het lijkt mij geen probleem dat ze je kosteloos een nieuw rijbewijs verstrekken, als een officiële instantie een klacht over het geleverde eindproduct heeft. :mrgreen:
(Ik ga er vanuit dat de ingeleverde copie van goede kwaliteit was.)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 4:35 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Deze topic ging in eerste instantie om de vraag of iemand al een aanvraagformulier of iets dergelijks had ontvangen omdat op 22 oktober er geen brief lag van DNB.
Ik heb een brief gestuurd, maar heb daar nog geen enkele reactie op ontvangen.
Heeft iemand met hetzelfde probleem en die ook zich gemeld heeft bij DNB al wel reactie gehad ?
Hier ben ik benieuwd naar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 6:42 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Heb vandaag de brief van DNB ontvangen met de benodigde inlogcode, zodat ik de aanvraagprocedure kan opstarten.
Ben benieuwd of het geld - nu de IJslandse bank zich volgens de laatste berichten garant heeft gesteld voor de eerste 20.000 Euro - via IJsland teruggestort wordt of via DNB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 3:53 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Appie schreef:
Eergisteren een brief ontvangen van DNB.
De handtekening op de kopie van het legitimatiebewijs (RB) was onvoldoende leesbaar, schreven ze.
Binnen 14 dagen moet ik een beter leesbare kopie opsturen om nog voor de garantieregeling in aanmerking te komen.
Ik zou niet weten hoe, want het origineel is ook al slecht leesbaar/zichtbaar!
Ook moet er (opnieuw) een kopie van de achterkant van het RB opgestuurd worden om het BSN te kunnen verifiëren.


Deze brief kreeg ik ook terug van DNB.
Echter ging het bij mij alleen om een kopie van de achterkant van het rijbewijs i.v.m. het BSN nummer.

Daarna niets meer gehoord...

Maar ze zijn er dus wel mee bezig :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO