Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 3:09 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
Ik ben net terug van 2,5 week vakantie. Ik had toen ik vertrok een betaalrekening bij de DSB bank, intussen is dit wat veranderd heb ik gelezen. Gelukkig had ik er niet veel geld staan, ik wacht de post van de DNB af.

Ik bankier ook bij de Rabo (dus heb het een en andere intussen al kunnen oplossen en omzetten), maar vind het prettig om een tweede betaalrekening te hebben, om meerdere redenen.

Ben op zoek naar een betaalrekening die derhalve niet veel kost (of gratis;) is) maar wel een zekerheid blijft, dat er in welke vorm dan ook niets mee gebeurd. (voorheen argenta klant, en verplicht overgegaan in dit geval naar de DSB.)

Ik twijfel tussen de ING en ASN bank.

Ik vind het wel een prettig idee dat de ASN bank groen is en nadenkt over het milieu. Echter is het "grote" ING goedkoper met haar basispakket (zal salaris ook storten) en door de grote is het makkelijker om grotere bedragen geld te pinnen..

Wat zijn de ervaringen bij deze banken?

p.s.
Als er al een topic is over het openen van een vervangende betaalrek nav de DSB perikelen, sorry voor dit topic. Maar er valt zoveel te lezen na deze twee weken, dat ik alleen globaal gescand heb door het forum


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 3:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Je zal een beetje moeten gaan rekenen, de ASN rekening kost 18,- euro per jaar, de ING rekening kost 12,40 euro per jaar.

Echter op de ASN rekening krijg je 1% rente. Je zal dus 5,60 euro per jaar rente moeten trekken om het verschil eruit te halen, als je dus gemiddeld altijd 600 euro positief staat heb je het verschil er al ruimschoots uit en ben je ook nog groen bezig.

Verder kan je grotere bedragen pinnen bij alle SNS geldautomaten (1000 euro per dag), SNS heeft ook geldautomaten in de meeste HEMA vestigingen.

Ik heb ervaringen met beide, vroeger Postbank (ING), toen DSB en dus nu halsoverkop ASN.

Opzicht nooit slechte ervaringen gehad met ING maar omdat ik 't gewoon goedkoper wou heb ik 2 jaar bij DSB gezeten (positieve ervaring al die tijd, tot 2 weken geleden dan), nu ASN. Ik sta gemiddeld altijd wel 1000 euro positief dus is voordeligste voor mij, klantenservice ASN is prima ivm versneld openen betaalrekening na vallen DSB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 4:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik heb met beide (ING en ASN) ervaring en op het gebied van service scoren beiden niet hoog. ING verschuilt zich om onduidelijke redenen dan ook nog achter een duur telefoonnummer. Het internetbankieren van Postbank/ING bevalt mij echter veel beter dan de systemen van andere banken. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden dat ik bij ING blijf.
Bij ASN heb ik alleen ervaring met spaarrekeningen, maar heb begrepen dat het systeem van de betaalrekening is afgeleid van het SNS systeem. Dat laatste zou voor mij een reden zijn om daar in elk geval niet aan te beginnen.
Over Triodos hoor ik wel veel goeds...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 4:32 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Bij ING/Postbank log je in met enkel een gebruikersnaam en wachtwoord, bij ASN ook, echter voor daadwerkelijk overboeken moet je de Digipass gebruiken. Snel ergens ff je saldo checken kan dus zonder los apparaatje.

Bij SNS moet je ook inloggen met de Digipass (net als bij de Rabo), het ASN systeem lijkt er wel erg op maar niet helemaal hetzelfde als SNS.

ASN heeft een gratis telefoonnummer voor contact.

ING/Postbank is de enigste bank die met TAN codes via je mobieltje werkt. Opzich nog steeds het handigst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 7:59 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Sinds vorige week is het maximum aantal betaalrekeningen per klant verhoogd naar 9!!
De voorwaarden om de rekening te kunnen blijven gebruiken na het overlijden van een rekeninghouder van een en/of rekening, zijn versoepeld.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 12:47 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Beste BJ,
ik denk dat iemand bij het kiezen van een bankrekening vooral moet kijken naar wat hij nou precies van een bank verwacht. Hoewel kosten belangrijk zijn, zijn ze slechts 1 van de zaken die belangrijk zijn voor een goede bankrekening.
Zet voor je zelf op een rijtje hoe je denkt over:
- kwaliteit internetbankieren
- klantenservice
- hoe gemakkelijk is het bankieren (diverse producten) bij de bank
- welke producten bieden ze

Een bank waar je jarenlang zonder problemen gemakkelijk en plezierig je geldzaken kan afhandelen vind ik belangrijker dan waar ik het allergoedkoopste terecht kan.

Als je deze vragen aan mij zou stellen, dan heb ik vooral voor de ING gekozen (of Postbank om precies te zijn) vanwege hun internetbankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 8:49 pm 

Geregistreerd: zo 20 apr 2008 3:40 pm
Berichten: 22
Bedankt voor de reacties... Ik ga er is mee aan de slag. Heb onder tussen ook wat tijd gehad om wat dieper in het forum te duiken bij andere posts/banken.

Dyna18:
Citaat:
Een bank waar je jarenlang zonder problemen gemakkelijk en plezierig je geldzaken kan afhandelen vind ik belangrijker dan waar ik het allergoedkoopste terecht kan.

Helemaal gelijk, daar ben ik naar op zoek na het debakel van DSB en ook maar even Argenta te noemen. Over de laaste (maar ook dsb) was ik erg tevreden totdat ik over moest stappen afgelopen zomer. Ben vooral op zoek naar een (tweede) betaalrekening die over jaren nog bestaat en vooral makkelijk in gebruik is.
Aangezien het om een "backup" rekening gaat wil ik de kosten wel in de gaten blijven houden. Dus zoek een rekening die niet plots ineens duurder wordt, ivm een nieuw verzonnen fee van de bank, maar dat zal wel een utopie blijven in de bancaire wereld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 8:55 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
De Boerenleenbank komt binnenkort met nieuwe betaalpakketten.
viewtopic.php?f=19&t=3664

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Betaalrekening
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 12:17 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Weet niet of dit bij alle banken kan, maar als je alleen een extra bankrekening wil kan je bij ING ook rekening nemen zonder betaalpas (en dus geen kosten). Wel internetbankieren e.d.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO