Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 9:42 am 

Geregistreerd: vr 29 jan 2010 5:24 pm
Berichten: 13
Deze week brief ontvangen van de ING. In juni worden de Plus-, Kapitaal-, Leeuw-, Renterekening enz. opgeheven. Omdat mijn totaalsaldo op die rekeninge kleiner is dan € 10 wordt alles automatisch overgezet naar de bankrekening, behalve als ik aangeef dit naar een nieuwe Comfortspaarrekening over te willen zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011 11:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Citaat:
Wat is de Comfortspaarrekening?
De Comfortspaarrekening is een variabele spaarrekening waarop zonder voorwaarden gespaard kan worden en die gekoppeld is aan een particuliere ING Betaalrekening.

Voor wie is de Comfortspaarrekening?
De Comfortspaarrekening is bedoeld voor particuliere ING Bankklanten die voorheen ook een spaarproduct zonder voorwaarden hadden: de Eurospaarrekening, de Resultaatrekening of de ING Bank Spaarrekening. Bij de overgang naar de nieuwe ING worden deze spaarrekeningen omgezet in een Comfortspaarrekening. Voor klanten die zelf een nieuwe spaarrekening willen openen heeft de ING een andere aanbieding.

www.ing.nl


Zo te zien houdt de ING opruiming en veegt alle niet rendabele oude spaarproducten op 1 hoop naar de nieuwe comfort rekening.

Mijn mening:
Het maakt het er tenminste wel duidelijker en overzichtelijker door.
En misschien dat veel slapende rekeninghouders hierdoor wakker geschud worden om toch eens naar een goede spaarrekening te kijken. Want een hoge rente ga ik niet op deze rekening verwachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2011 7:16 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
De Comfortrekening is niet nieuw. Dit is de tweede fase van de opruiming. Hieronder een bericht uit april 2009 van 'spaaraanbod'.
P.S. Rente is nu 1.5% (auw) maar volgens mij kun je hem tegenwoordig wel openen als je dat heel eventueel zou willen ;-)

citaat:
"De ING Bank heeft in het kader van de samenvoeging met de Postbank enkele van haar oude 'ING' spaarrekeningen uit het aanbod verwijderd en vervangen door een nieuwe spaarrekening: De Comfort spaarrekening met 1.75% rente op jaarbasis. De spaarrekeningen die zijn verwijderd zijn de Eurospaarrekening, de Resultaatrekening en de ING Bank Spaarrekening. De Comfort spaarrekening heeft geen beperkingen. Er geldt geen minimum-saldo, geen opnamekosten of andere bijzondere voorwaarden. Of de 'nieuwe' ING de voormalige Postbank spaarrekeningen zoals de 'Plusrekening' (1% rente) ook gaat omzetten naar de Comfort spaarrekening is nog onbekend. De Comfort spaarrekening kan niet als 'nieuwe' spaarrekening geopend worden. Het is alleen bedoeld voor klanten die eerder een Eurospaar, Resultaat of ING Bank spaarrekening hadden. De ING Bank had deze spaarders ook de Toprekening (3.75%) kunnen aanbieden. Ook deze rekening kent eigenlijk geen bijzondere voorwaarden. Om de Toprekening aan te houden moet aan één van de volgende voorwaarden worden voldaan:

1) Minimum saldo € 5.000,-- of
2) Maandelijks inkomen op gekoppelde betaalrekening storten of
3) Een hypotheek hebben bij de ING Bank.

Het lijkt mij dat het merendeel van de ING Bank klanten wel aan één van deze drie voorwaarden kan voldoen. Klanten van ING Bank die automatisch naar een Comfort spaarrekening zijn omgezet doen er dus verstandig aan om de Toprekening te overwegen. De Top rekening biedt een 2% hogere rente dan de Comfort spaarrekening. Het siert de ING Bank echter niet dat zij niet uit eigen beweging deze klanten wijst op de Toprekening, maar klanten standaard omzet naar de Comfortrekening. Het is voor ING Bank immers eenvoudig om te bepalen of een klant kan voldoen aan één van de drie voorwaarden.

http://www.spaaraanbod.nl/blog/2009/04/ ... g-met-175/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO