Ja, dat komt regelmatig doordat ING zich niet aan eigen spelregels houdt.
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... index.aspx"Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening."
Dit klopt dus niet.
Stel je hebt een debetlimiet van 1.000 en daar trek je in het weekend rente van. Als je zondag na 2200 uur of op maandag 0.01 uur een bedrag overboekt van je spaarrekening van 1000 dan heb je een saldo van 0,00 op je betaalrekening (direct=* reservering). Als dan een incasso wordt gepleegd op maandag dan sta je volgens het systeem van ING nog steeds 1000 euro rood, terwijl je toch echt 0,00 ziet als je inlogt. De incasso wordt geweigerd wegens saldotekort. Daarna wordt de spaarreservering van 1000 omgezet in een def. boeking en begrijpt de klant dus niet dat de incasso is geweigerd.
Dit is niet bekend bij de jongens en meisjes van de klantenservice. Als je een klacht indient dan krijg je na een aantal weken bevestigd dat het inderdaad zo gaat door de 'betaalspecialist'. Binnen ING is het een goed bewaard geheim blijkbaar.
Overigens wordt er vaak bij storingen de hand gelicht met de spelregels/boekingsdata. Vaak wordt er in de loop van de ochtend nog een boeking bijgewerkt die al is gedaan op de vorige dag ruim voor 22.00 uur, het sluitingstijdstip van de boekingsdag. Als dan de incasso's al gepleegd zijn in de ochtend, voordat de fout wordt rechtgezet heb je ook een probleem. Dat zullen ze echter 'nooit' toegeven. Vaak is het rond de 20e-25e van de maand 'bal'.