Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013 4:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Op een smartphone de app van ING geïnstalleerd.
Buiten het gemak, scheelt dat weer in de kosten van het telkens bellen naar de saldolijn.
Men kan in deze app een daglimiet instellen voor overschrijvingen.
Veiligheidshalve stel ik dergelijke limieten meestal in op nul.

Tot mijn verbazing moet die instelling bevestigd worden met de zelfbedachte 5-cijferige code, waarmee ook de app opgestart moet worden en dat vind ik een slechte zaak.
Als iemand meekijkt naar de opstartcode van de app en het toestel weet te bemachtigen zou ie ook het "veiligheidslimiet" eenvoudig kunnen wijzigen, met dezelfde 5-cijferige code.
Vreemd is het dan dat er bij ING voor dit item bijv. geen TAN-code aan te pas komt, terwijl er wél een TAN-code gebruikt moet worden om überhaupt de app voor de eerste keer werkend te krijgen.
Dan heeft bijv. SNS het beter voor elkaar. Daar moet een ingesteld daglimiet bevestigd worden d.m.v. bijv. een Digipass.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013 9:02 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 27 apr 2009 2:57 pm
Berichten: 50
Ik vind dit ook een hele slechte ontwikkeling.

Banken zijn snel geneigd om een app gebruiksvriendelijk te maken waardoor ze door veel mensen een betere beoordeling krijgen.

Dit gaat echter wel ten koste van de veiligheid.

Ik ben ook klant van SNS Bank, en zij hebben het wat veiligheid betreft prima voor mekaar!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013 9:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Bij de Rabo bankieren app, kan je tot 1000 euro per week, naar externe overmaken, zonder Random Reader ( zeg maar TAN codes)
Intracompany (bv van Rabo sparen, naar Rabo betaalrekening) kan onbeperkt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Rabo App
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 12:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
juanj schreef:
Bij de Rabo bankieren app, kan je tot 1000 euro per week, naar externe overmaken, zonder Random Reader ( zeg maar TAN codes)

Dat geldt alleen voor overboekingen naar 'bekende' rekeningen, waar je in de afgelopen 15 maanden al een keer eerder geld naar hebt overgemaakt. Voor alle onbekende rekeningen heb je wel de Random Reader nodig.

Het instellen van een maximum weekbedrag om zonder Random Reader overboekingen naar onbekende rekeningen te kunnen doen is in de Rabo-app ook mogelijk. Dat bedrag staat standaard op 0 en voor het aanpassen ervan (naar max €250) is je Random Reader nodig. Dat zit qua beveiliging dus beter in elkaar dan de app van ING.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO