Ik ben al maanden bezig met de ING voor een kwestie van vasthouden van overschrijvingen, het te laat bijschrijven van andere banken of overboekingen tussen eigen rekeningen, het wel boeken van spaaropdrachten en niet van betaalopdrachten.
Op de eerste plaats weet het call center en twitter-team van niets. Die ontkennen gewoon. Als je blijft vasthouden dan kom je bij een betaalspecialist. Die gaat dan bellen, niets op papier natuurlijk. Ik heb mijn telefoonnummer in mijn ING weggehaald, dan schrijven een brief. Of je kan bellen. ING medewerkers mogen niet e-mailen.
In de laatste paar maanden onderbouwd met printscreens dat o.a. een spaaropdracht wel wordt geboekt, en een betaalopdracht welke enkele uren daarvoor is gedaan geboekt wordt op de volgende dag. (Met als resultaat debetstand.)
Ben zoet gehouden met compensatiebedraagjes van 10, 2 en 1 euro, hetgeen tamelijk lachwekkend is.
Maar vandaag krijg ik een brief en daar staat glashelder in, en ik quote: "De ING is bezig met het aanpassen van de wijze waarop transacties worden gevaluteerd. Deze aanpassing neemt echter veel tijd in beslag. Het is op dit moment onduidelijk wanneer e.e.a. gerealiseerd is."
Ondanks een wettelijk verbod, valuteert ING gewoon. Waarvan Akte.
|