Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 7:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2021 9:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
ING gaat klanten 20% extra rekenen voor betaalpakket.
ING verhoogt de tarieven voor particuliere betaalpakketten en enkele aanvullende betaaldiensten per 1 januari 2022.
......
https://www.telegraaf.nl/financieel/443 ... taalpakket

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2021 10:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Dan zullen de andere 3 wel snel volgen. Die zijn even duur normaliter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 11:59 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
De ABN Amro bank heeft zijn tarieven afgelopen zomer verhoogd, inclusief een rare opslag voor mensen die een rekening in Nederland aanhouden, niet in Nederland woonachtig zijn, maar wel binnen de EU wonen.

Lijkt me toch eens aardig zo'n interne brainstorm meeting mee te maken, hoe kunnen we een nieuwe verhoging met een lekker excuus door de strot van de klant duwen.

Alles om het winstmodel zo maximaal mogelijk te maken, zonder daadwerkelijk klanten te verliezen.

Zie bijvoorbeeld het tarief om als klant bij een bank geld te mogen storten, als je dit 25 jaar geleden tegen iemand gezegd had, hadden ze voor gek verklaard. Evenals de rente die maar op 0 % blijft of zelfs negatief is, terwijl de inflatie door het plafond giert en de ijzige dame Lagarde uit Frankfurt, stoïcijns blijft zeggen dat dit tijdelijk is en dat de ECB de rente in de nabije toekomst niet gaat verhogen.

Eens gaat de wal het schip keren, ongekende economische tijden met allerlei vreemde experimenten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 12:22 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Dat wordt trouwens al de tweede verhoging binnen 1 jaar. In april 2021 ging het tarief al van 1,70 naar 1,95 per maand.

Een reden zal ongetwijfeld de kromme regel zijn dat als criminelen een naïeve bankklant bellen en beweren dat ze namens de ING (Of Rabo, ABN, SNS) bellen en vragen om al het geld naar hun "kluisrekening" over te boeken, dat de bank die hier geen enkele rol in speelt, het verdwenen geld moet vergoeden. Geen wonder dat sommige mensen 3x per jaar "slachtoffer" worden van zo'n oplichter.
Al dat gecompenseerde geld moeten de andere, normale, klanten wel ophoesten door méér te betalen. Daar had de Vara (Kassa) natuurlijk niet aan gedacht toen ze deze vorm van oplichting aan de kaak stelden en vonden dat de banken maar moesten betalen omdat hun namen in het telefoongesprek werden gebruikt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 1:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Tariefstijgingen van de meest primaire diensten van banken en internet zou niet hoger mogen zijn dan de inflatie .
De overheid moet dit eens dwingend gaan opleggen want je kunt niet meer zonder en zij hebben een monopolie .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 2:33 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Als internet al een "primaire dienst" is vraag ik me toch af hoe de mensheid zich al duizenden jaren daarvoor in stand heeft weten te houden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 2:47 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
BillGates schreef:
Daar had de Vara (Kassa) natuurlijk niet aan gedacht...
Zijn ze bij de Vara nou zo dom, of ben jij nou zo slim?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 7:11 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 814
JandeV schreef:
Als internet al een "primaire dienst" is vraag ik me toch af hoe de mensheid zich al duizenden jaren daarvoor in stand heeft weten te houden.


Volgens die logica is leveren van gas/water/elektra ook geen primaire dienst, toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 7:25 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
erikk schreef:
JandeV schreef:
Als internet al een "primaire dienst" is vraag ik me toch af hoe de mensheid zich al duizenden jaren daarvoor in stand heeft weten te houden.


Volgens die logica is leveren van gas/water/elektra ook geen primaire dienst, toch?
Als je alleen naar de overeenkomsten kijkt, is dat inderdaad zo.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 8:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Vroeger was het zuiveren van water voor menselijke consumptie niet nodig.
Destijds gebruikte men geen elektriciteit of gas.
Drinken van zuiver water is een basisbehoefte van zoogdieren, zoals ook mensen.

In de huidige tijd bestaan voor gas heel wat geschikte alternatieven; voor electriciteit minder (minderen!) en zuiver water?
Ik heb wel eens een slok uit een heuvelbeekje in Gelderland gedronken, dicht bij de bron, maar kraanwater of gecontroleerd bronwater is sterk aan te bevelen.
Doch heb je de kans, drink dan zeker eens water uit een betrouwbaar bronnetje waar je aan voorbij komt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 8:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
1500 schreef:
ING gaat klanten 20% extra rekenen voor betaalpakket.
ING verhoogt de tarieven voor particuliere betaalpakketten en enkele aanvullende betaaldiensten per 1 januari 2022.
......
https://www.telegraaf.nl/financieel/443 ... taalpakket


ING vraagt geld voor een bankrekening. N26, openbank, revolut en nog meer online banken zijn gratis. Waarom dit verschil??

Vroeger hadden de banken vele kantoren waar je geld kon ophalen en natuurlijk ook veel personeel. Nu zin er weinig banken meer over, wel pinautomaten. Maar die worden ook steeds minder. Klanten doen veel online zelf hun zaken. Kost natuurlijk wel het een en ander, maar is een stuk voordeliger dan vroeger. En toch moeten de consumenten steeds meer betalen....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 9:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Piggy schreef:
ING vraagt geld voor een bankrekening. N26, openbank, revolut en nog meer online banken zijn gratis. Waarom dit verschil??


Ze zijn -nu nog- gratis omdat er nog banken als ING zijn. Als die verdwijnen of kleine spelers worden, zullen de tarieven meteen gaan stijgen, want geen alternatief.

De banken waren gratis of goedkoop, om mensen te verleiden hun geld veilig te stallen ipv de oude sok, dat alternatief is verdwenen, dus zie de huidige tarieven van de banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2021 10:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
groentje schreef:
dat alternatief is verdwenen


Mijn sokken werken uitstekend, en er passen heel wat munten, bankbiljetten en goudstaven in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 1:00 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
stuiver schreef:
groentje schreef:
dat alternatief is verdwenen


Mijn sokken werken uitstekend, en er passen heel wat munten, bankbiljetten en goudstaven in.


Alleen die zweetgeur he, pff :oops:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 okt 2021 9:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
obligataire schreef:
stuiver schreef:
groentje schreef:
dat alternatief is verdwenen


Mijn sokken werken uitstekend, en er passen heel wat munten, bankbiljetten en goudstaven in.


Alleen die zweetgeur he, pff :oops:

:lol: wel een zweetgeur met een gouden randje dan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO