Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2012 5:52 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1974
ING introduceert vernieuwd internetbankieren
Gefaseerde invoering nieuwe Mijn ING onder 4 miljoen klanten
Amsterdam , 10-04-2012

ING heeft met behulp van haar klanten een vernieuwde Mijn ING ontwikkeld. Op basis van de feedback van klanten is een website ontworpen die overzichtelijker is en daardoor gemakkelijker en sneller te gebruiken. De vernieuwde Mijn ING zal de komende tijd gefaseerd geïntroduceerd worden aan ruim 4 miljoen particuliere klanten van de ING. Omdat zorgvuldigheid bij de overgang van deze grote groep klanten is vereist, lanceert de ING de nieuwe website in fases. Medio april kan de eerste groep klanten hiervan gebruik maken. In de daaropvolgende weken zullen de overige klanten overgaan. Klanten hoeven hiervoor zelf niets te doen.
Voor de ontwikkeling van de vernieuwde Mijn ING is uitvoerig onderzoek gedaan en goed geluisterd naar de suggesties van klanten. Een aanzienlijk aantal verbeteringen is doorgevoerd. Zo staan nu alle rekeningen overzichtelijk bij elkaar en kunnen klanten direct door naar de meest gebruikte pagina’s. Ook is er hulp beschikbaar op iedere pagina. Dit alles maakt het voor klanten mogelijk om sneller en eenvoudiger hun online bankzaken te doen. Wekelijks wordt er 12 miljoen keer ingelogd op Mijn ING en er vinden ongeveer 6 miljoen transacties plaats. Ruim 4 miljoen mensen internetbankieren bij de ING.

.Inspelen op klantbehoeften
Michael Koutstaal, Directielid ING: “Onze klanten waarderen Mijn ING al goed. Ook de Consumentenbond geeft ons een 8,7. Toch willen we altijd verbeteren. De afgelopen maanden hebben we de vernieuwde website intensief getest en ontwikkeld met hulp van onze klanten. De pagina’s zijn moderner en frisser, maar we hebben vooral gekeken naar gebruiksgemak. Zo is de navigatie aangepast aan de wensen van deze tijd. Deze website maakt het voor ons mogelijk om nieuwe toepassingen eenvoudiger te implementeren. Hierdoor kan de ING in de toekomst nog sneller inspelen op veranderingen in klantbehoeften. Als eerste bank introduceerden wij internetbankieren en als grootste internetbank van Nederland willen we onze reputatie op dit vlak hooghouden”.

.Mijn ING blijven verbeteren
De komende maanden zal Mijn ING nog verder worden verbeterd. Ook zal internetbankieren voor zakelijke klanten in de toekomst worden vernieuwd. ING wil haar klanten graag een online financiële thuisbasis bieden en blijft bij de ontwikkeling van Mijn ING voortdurend luisteren naar de suggesties van klanten.

Bron: http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_pers ... ieren.aspx

.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012 12:40 pm 

Geregistreerd: zo 25 jan 2009 10:58 am
Berichten: 15
Vandaag de nieuwe "Mijn ING" geprobreerd. Ziet er leuk uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012 12:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Hoezo uitproberen? Klanten worden toch vanaf deze maand beetje bij beetje overgezet, dus je hebt geen keus?! Ik kan het in ieder geval nu niet uitproberen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2012 8:18 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Bij mij is ie er nu in het eggie, het is ff vreemd maar inderdaad wel een verbetering.
(Zou NIBC nu de volgende verbeteraar zijn?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2012 9:31 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ja,ik vind het ook een verbetering,vooral overzichtelijker!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2012 10:18 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
Heb alleen wel een zonnebril nodig van al dat knal-oranje. Het is welliswaar de huiskleur maar 't komt erg onrustig over. Zeker voor mensen met gezichtsbeperking is een rustiger beeld duidelijker. Ook die twee vensters aan de rechterkant staan "in de weg" voor een duidelijk beeld. en nemen onnodig plaats in.
Verder zou het handig zijn als (als je meerdere rekeningen beheert) je meteen op het tabblad kan klikken om naar die rekening te gaan i.p.v. te zoeken waar je moet klikken onder "alles in mijn ING". Dus 1 keer erop klikken om die rekening naar voren te brengen en als je dan op dat tabblad klikt het volledige overzicht te geven. En wat is het verschil tussen "saldo bekijken" en "af- en bijschrijvingen" onder het kopje "betalen"? je krijgt volgens mij nl. hetzelfde overzicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2012 10:37 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Je kritiek over de functionaliteit slaat nergens op. Heb je het wel gebruikt? De tabbladen en de mogelijkheden om daarmee met 1x klikken direct een overzicht van een rekening te krijgen werkt precies zoals jij wenst. En er is wel degelijk een verschil tussen de schermen die getoond worden als je "Saldo bekijken" aanklikt (saldi van alle rekeningen) dan wel als je "Af- en bijschrijvingen" aanklikt (gedetailleerd overzicht van alle af- en bijschrijvingen van de middels de tabbladen geselecteerde rekening).

Over het overvloedig gebruik van oranje kun je twisten. Smaken verschillen. Mij stoort het niet, maar ik snap de kritiek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2012 11:38 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
reneva schreef:
Je kritiek over de functionaliteit slaat nergens op.
Dank U, lijkt eerder een kwestie van dat u problemen hebt met begrijpend lezen, zie opmerkingen hieronder.
reneva schreef:
Heb je het wel gebruikt?
Lijkt mij wel...
reneva schreef:
De tabbladen en de mogelijkheden om daarmee met 1x klikken direct een overzicht van een rekening te krijgen werkt precies zoals jij wenst.
Als u goed gelezen had, schreef ik dat als je dan nòg een keer klikt, je naar het volledige overzicht zou kunnen gaan i.p.v. onderin ergens te moeten zoeken naar de juiste link. Was alleen als verbetertip bedoeld, maar als u het persoonlijk opvat...
reneva schreef:
En er is wel degelijk een verschil tussen de schermen die getoond worden als je "Saldo bekijken" aanklikt (saldi van alle rekeningen) dan wel als je "Af- en bijschrijvingen" aanklikt (gedetailleerd overzicht van alle af- en bijschrijvingen van de middels de tabbladen geselecteerde rekening).
Wederom: goed lezen! Ik heb het over "saldo bekijken", niet "overzicht saldo" waarbij je inderdaad de saldi van alle rekeningen ziet. Dus, nogmaals, onder ""Betalen" staan onder elkaar "Saldo bekijken" en "Af- en bijschrijvingen", beiden linken naar hetzelfde overzicht.
reneva schreef:
Over het overvloedig gebruik van oranje kun je twisten. Smaken verschillen. Mij stoort het niet, maar ik snap de kritiek.
'k Ken iemand met gezichtsprobleem die dus problemen heeft met het drukke scherm en die felle kleur. Voor mijzelf op zich geen probleem, zou alleen rustiger kunnen, komt dan ook professioneler over.

Over het algemeen is het wel verbeterd, alleen wat aandachtspunten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 6:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Sinds vanmorgen ook de nieuwe site.
Vind het te ruim opgezet. Moet (veel) meer handelingen doen om naar uitgebreid overzicht betalingen of sparen te gaan. De oude versie van compacter en daardoor overzichtelijker.
Nu heeft een boekingsregel, bij sparen, een volledige beeldschermregel nodig. Uiterst links staat een datum, dan een tijdje niets en uiterst rechts het bedrag. Dat moet visueel veel beter.
Net als met de nieuwe Gmail, is niet iedere verandering direct een verbetering.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 10:55 am 

Geregistreerd: za 13 dec 2008 4:38 pm
Berichten: 4
Het is nog net zo waardeloos als het al was. Je kunt geen enkel fatsoenlijk jaaroverzicht van rekeningen maken. Ik wil graag weten hoe veel rente in heb ontvangen in fiscaal jaar 2011-dat is volkomen onmogelijk, terwijl dit een Europese VERPLICHTING is. Ik moet die rente melden aan de Franse belastinginspecteur, met bewijs.

Dan maar een uitdraai van alle rekeningen voor heel 2011-onmogelijk, maximaal 1 maand!
Dan maar downloaden. Dan krijg je een ranzig komma gescheiden bestand of texst. Beide volkomen onbruikbaar.

Wat een ballentent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 11:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik vind het wel een verbetering, want waar ik me altijd aan ergerde is dat ik twee klikken moest doen voordat je het gehele overzicht met af- en bijschrijvingen kreeg, en dat is er nu nog maar één. In het algemeen is de navigatie verbeterd, met name door alle snelkoppelingen onder in het scherm. Tot nu toe nog geen missers ontdekt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 2:48 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik vind het over het geheel genomen een flinke verbetering.

Waar ik niet erg gelukkig mee ben is de gekozen ruimteverdeling op het basisscherm ("Mijn ING overzicht").
Er is erg weinig ruimte overgebleven voor het eerste orde transactie-overzicht. Het commentaar bij transacties is slechts gedeeltelijk zichtbaar, waardoor lang niet altijd in één oogopslag duidelijk is wat een transactie precies inhoudt. En het aantal zichtbare transacties is (te) beperkt. Natuurlijk kun je dan wel doorklikken naar af- en bijschrijvingen, maar het zou erg prettig zijn als je dat niet telkens hoefde voor snelle checks. Zeker met de tabs per rekening aan de linkerkant (goed idee!) zou controleren dan heel prettig en snel gaan.

Een faire vraag is dan natuurlijk of dat anders had gekund, want je kunt nu eenmaal niet alles op één pagina kwijt. Ik denk echter dat dit scherm best efficienter ingedeeld zou kunnen worden, waardoor er meer ruimte voor de transacties ontstaat. Ik zal dat hieronder puntgewijs proberen uit te leggen:

  • De ruimte voor "Mijn berichten" en "Voor u uitgelicht" zijn nogal fors en voegen eigenlijk niet zo heel veel toe. Omdat "Mijn berichten" ook al met pop-ups verschijnen, had "Mijn berichten" ook gewoon als snelkoppeling "Bekijk mijn berichten" in de "Direct doen" lijst kunnen staan en dan was daar geen aparte grote box voor nodig.
  • In de "Direct doen" zit nu een splitsing tussen "Betalen" en "Sparen". Dat lijkt overbodig. Twee verschillende links "Overschrijven" en "Spaaropdracht" gaan per slot van rekening al door naar hetzelfde scherm (met klein verschil in pre-selectie) omdat het allebei gewoon varianten van overschrijvingsopdrachten zijn. Door "Overschrijven" in de "Direct doen" lijst te hernoemen naar "Betaal- of spaaropdracht" zou het helderder en compacter worden. "Spaarsaldo bekijken" vind ik een misleidende titel. Ik zou het bijvoorbeeld "Transacties spaarrekeningen" noemen. En dat kan best in één en dezelfde "Direct doen" lijst staan. Daarmee zou de subtiteling "Betalen" en "Sparen" onder "Direct doen" overbodig worden, en dus ruimte besparen.
  • De snelkoppelingen onderaan zijn handig, maar nemen alles bij elkaar ook erg veel schermruimte in beslag. Als daar de links die al onder "Direct doen" staan niet meer bij stonden, dan zou het al een stuk compacter kunnen (de "Betalen" lijst is tenslotte het langst). En als dat deel wat compacter wordt, dan kan het transactie overzicht gedeelte wat hoger worden.
  • Daarmee zou er ruimte zijn om de "Direct doen" box naar de rechterkant te verplaatsen. De "Voor u uitgelicht box" zou daar dan onder passen.
  • De rekening-tabs aan de linkerkant zijn welliswaar erg handig maar mijns inziens onnodig groot. Ze hadden best iets smaller en minder hoog mogen zijn.
  • De vituele tab "Betaalrekeningen" bovenaan is niet nuttig. Dat had ook best in de oranje balk zelf verwerkt kunnen worden. Die tab vreet nu een hele balk aan ruimte over de volle schermbreedte.
  • Met de aanpassingen zoals genoemd in bovenstaande punten komt er vrij eenvoudig veel meer ruimte beschikbaar voor de transacties zowel in de hoogte en in de breedte, zonder dat de globale opzet van het scherm of het overzicht geweld wordt aangedaan. De extra hoogte kan benut worden om wat meer transacties te tonen. De extra breedte kan benut worden om de gehele commentaar-tekst van transacties te tonen.

Ik hoop dat ING meeleest en overweegt om dit aan te passen.
Verder ben ik erg tevreden met de nieuwe opzet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 3:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Tja, schermontwerp uit oogpunt van de gebruiker is een kunst he. Omgerekend wordt slechts 1/8e deel van m'n scherm in beslag genomen door wat er werkelijk toe doet. Dat geneuzel aan de rechterkant moet zo snel mogelijk verdwijnen. Die links aan de onderkant hadden gewoon nog verder naar onderen gekund, wat je dan met één scrollbeweging binnen handbereik krijgt. Maar voor een eerste versie vind ik het wel top en ik kan me voorstellen dat ze alle mogelijkheden even willen laten zien. De navigatie is m.i. prima, maar nu dus nog wachten op een mooie update met meer echte informatie :D
Oh ja, en het zou mooi zijn als we zelf dat blokje "direct doen" zouden kunnen invullen, en anders mag dat ook wel weg want alles staat onderaan...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 5:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
Dat geneuzel aan de rechterkant moet zo snel mogelijk verdwijnen

Je bedoelt links, of doel je op die reclame uitingen, die ik dan weer niet zie op mijn 1024x768 scherm, maar op bredere schermen wel???
Overigens mis is de rekeningnummers van de betalingen/bijschrijvingen op het openingsscherm. Die stonden er vroeger toch wel bij?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 5:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik bedoel dat blok met "mijn berichten" en "voor u uitgelicht". Je kan wel op het minnetje klikken, maar dan nog blijft het verspilde ruimte. En jammer dat de tooltip (mouseover) van een transactie niets extra's toont dan wat al zichtbaar is, maar dat komt misschien nog eens met bijv. rekeningnummer.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO