Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 9:37 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
jan23
eerst bedrag van profijt->betaal (TAN-1)
en vervolgens een opdracht van ing -> andere bank. (tan-2)

Dus niet een reservering inplannen, maar 'live' invoeren. Dat kan na 2200 in de avond.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 9:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Volgens mij bedoeld hij het anders, dat het bij ING alsnog de volgende dag, bij uitvoer, verkeerd gaat.

Ik denk dat de enige methode is als je ook voor een dergelijk bedrag rood mag staan...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 10:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
Ik bedoel dat als ik van profijt naar betaalrekening inplan en op dezelfde dag inplan dat het geld van betaal naar een derdebank dient te gaan dit niet goed gaat.
Er wordt eerst geprobeerd het geld naar de andere bankt te boeken, en dit lukt niet omdat het geld niet op de betaalrekening aanwezig is.
een seconde later wordt het geld van de profijt naar de betaalrekening geboekt. echter heeft de vorige boeking reeds een foutmelding gegeven dat er onvoldoende saldo aanwezig was.

Dus niet live overboeken maar bv vandaag op 8 april de overboekingen voor 15 april al klaarzetten met tancode.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 10:33 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
jan23 schreef:
Ik bedoel dat als ik van profijt naar betaalrekening inplan en op dezelfde dag inplan dat het geld van betaal naar een derdebank dient te gaan dit niet goed gaat.
Er wordt eerst geprobeerd het geld naar de andere bankt te boeken, en dit lukt niet omdat het geld niet op de betaalrekening aanwezig is.
een seconde later wordt het geld van de profijt naar de betaalrekening geboekt. echter heeft de vorige boeking reeds een foutmelding gegeven dat er onvoldoende saldo aanwezig was.

Dus niet live overboeken maar bv vandaag op 8 april de overboekingen voor 15 april al klaarzetten met tancode.



Dat kan inderdaad niet via reserveringen. Je kan geen geld overboeken als dat niet op je betaalrekening staat. AL is het maar een kwestie van 1 seconde. Zoals ik zeg gaat het dus wel, live in 2 overboekingen. Je moet er wel een beetje moeite voor doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 11:33 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
en dit je aan een max van 50K per dag :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 12:22 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
In jouw voorbeeld: bedragen > 50k van ING betaal naar SNS kun je ruim van tevoren inplannen, max 50k per dag

bedragen > 50k van ING Profijt naar ING betaal kun je zondag 14 april na 22.00 uur direct in 1 keer uitvoeren tot max 1.000.000

Dat moet goed gaan. Bij mij tot nu toe in ieder geval wel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 12:55 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Doboy schreef:
max 50k per dag
Veel banken bieden de mogelijkheid een daglimiet voor o.a. bankoverschrijvingen op te hogen.
Zowel tijdelijk, als permanent.
Of het bij ING kan weet ik niet, ik kon daar zo snel niets over vinden. (FF bellen?)
Bij SNS kan het, dat weet ik.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 1:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Komend weekend is het zover.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2013 9:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Nog 5 minuten! ;-). Vergeet niet om eventueel wat rood te staan om nog een keer 2500 euro vol te maken. 5 euro rente ga je niet betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 1:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Dit weekend is een uitstekend moment een tunnel te graven en de bank te beroven. :wink:

Als geheugensteuntje hieronder de actievoorwaarden vastgelegd.
Citaat:
Belangrijk om te lezen

Meedoen kan met de Profijt-,Top-, Bonusrente-, Kwartaalextra-, Internetspaar-, Comfortspaarrekening en de Oranje Spaarrekening.
Het maximale bedrag dat u kunt ontvangen is € 500
Lees ook de veelgestelde vragen
Nog geen ING-spaarrekening? Met de SpaarWijzer ziet u welke spaarvorm het beste bij u past.
Citaat:
Actievoorwaarden
Uw deelname

De actieperiode loopt van 3 januari tot en met 14 april 2013
De aanmeldperiode loopt van 3 januari tot en met 3 maart 2013
Om deel te nemen aan de actie vult u het deelnameformulier in
Per Betaalrekening kan één keer worden deelgenomen
Na 3 maart 2013 kunt u zich niet meer aanmelden

Hoe werkt het

Voor iedere € 2.500 saldogroei op uw spaarrekening(en) met variabele rente binnen de actieperiode ontvangt u een bedrag van € 5 op uw Betaalrekening
U kunt maximaal € 500 ontvangen
Uw saldogroei wordt bepaald door het saldo van uw ING-spaarrekening(en) met een variabele rente op zondag 14 april 22.00 uur te verminderen met het saldo op woensdag 2 januari 22.00 uur
Het gaat daarbij om de totale saldogroei van ING-spaarrekening(en) met een variabele rente behorende bij dezelfde Betaalrekening
De deelnemende ING-spaarrekeningen zijn: Profijtrekening, Toprekening, Bonusrenterekening, Kwartaalextrarekening, Internetspaarrekening, Comfortspaarrekening en de Oranje Spaarrekening.
Een overschrijving van de ene ING-spaarrekening naar een andere ING-spaarrekening met variabele rente heeft geen invloed op uw totale spaarsaldo. Hier wordt dus geen bedrag voor verstrekt
Binnen 2 weken na afloop van de actieperiode ontvangt u het bedrag onder de naam ‘ING Spaaractie’ op uw Betaalrekening

Citaat:
Aangroei Spaarsaldo
1. Hoe berekent de ING mijn extra spaargeld?

De spaaractie start op 3 januari 2013. We kijken op 2 januari 2013 om 22.00 uur wat uw saldo is. Dit saldo trekken wij af van uw saldo op 14 april 2013 om 22.00 uur. Het bedrag dat hierna overblijft, is het bedrag dat u in de actieperiode extra heeft gespaard.

Rekenvoorbeeld 1
Op 3 januari 2013 is het totale saldo op uw spaarrekening(en) € 2.000 en op 14 april 2013 is het € 7.000. Dan ontvangt u 2 keer € 5. Binnen 2 weken na afloop van de spaaractie ontvangt u dus € 10 op uw Betaalrekening.

Rekenvoorbeeld 2
U heeft 2 spaarrekeningen die horen bij dezelfde Betaalrekening. Op 3 januari 2013 bedraagt het saldo op spaarrekening A € 2.000. En op spaarrekening B staat € 4.000. Op 14 april 2013 is het saldo op spaarrekening A € 500 en op spaarrekening B € 5.500. Gedurende de spaaractie is uw totale saldo niet gegroeid. U ontvangt dan geen extra bedrag van de ING.
2.
Hoe berekent de ING mijn extra spaargeld als ik meer dan één spaarrekening heb?

De spaaractie start op 3 januari 2013. We kijken op 2 januari 2013 om 22.00 uur wat uw saldo is. Dit saldo trekken wij af van uw saldo op 14 april 2013 om 22.00 uur. Het bedrag dat hierna overblijft, is het bedrag dat u in de actieperiode extra heeft gespaard. Dit berekenen we voor al uw spaarrekening(en) met hetzelfde rekeningnummer. Uw spaarsaldo is een optelsom van wat u heeft staan op deze spaarrekeningen:
Profijtrekening
Toprekening
Bonusrenterekening
Comfortspaarrekening
Kwartaalextrarekening
Internetspaarrekening
Oranje Spaarrekening

Rekenvoorbeeld
Stel: u heeft 2 spaarrekeningen die horen bij dezelfde Betaalrekening. Op 3 januari 2013 is het saldo op spaarrekening A € 2.000. En op spaarrekening B staat € 4.000. Op 14 april 2013 is het saldo op spaarrekening A € 2.000. En op spaarrekening B staat € 9000. Tijdens de spaaractie is uw saldo met € 5.000 gegroeid. U ontvangt dan € 10 van de ING op uw Betaalrekening.
3.
Hoe berekent de ING mijn extra spaargeld als ik me aanmeld na 3 januari 2013?

De spaaractie start op 3 januari 2013. We kijken naar uw saldo van 2 januari 2013 om 22.00 uur. Ook als u zich later aanmeldt. Dit saldo trekken wij af van uw saldo op 14 april 2013 om 22.00 uur. Het bedrag dat hierna overblijft, is het bedrag dat u tijdens de spaaractie extra heeft gespaard.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2013 10:03 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Het geld kan weer overgeboekt worden, einde actie, wachten op de uitbetaling (binnen 2 weken).

Vrijdag had de ING een storing en kon ik een bedrag boven de 50.000 niet "intern" van betaal naar spaar boeken, gebeld, hebben ze het binnen 5 minuten even telefonisch voor me gedaan.

Topservice dus!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 3:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Een week voorbij na de actie.

Zou de ING echt precies wachten tot 2 weken voor ze de bonus storten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 3:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Vandaag een mailtje gehad dat ik een bedrag ga ontvangen. Was me er niet eens van bewust, maar blijkbaar net genoeg voor 5 Euro :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 11:09 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Geen bericht gehad, wel is mn banksaldo wat hoger, echter staat er nog geen bedrag bijgeschreven, vreemd....

Komt vaker voor, dat het saldo al hoger is maar de mutatie nog niet bij de bij/afschrijvingen staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 11:47 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Gisteren een mailtje ontvangen dat ik niets kreeg. Maar ja i.p.v. die 0,2% van ING had ik gekozen voor 0,5% van ASN op dezelfde dag.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO