Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 1:40 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Mededeling


Zelf bepalen hoeveel geld u dagelijks kunt overmaken?

Vanaf 10 maart 2014 is het mogelijk om zelf in te stellen hoeveel geld u per dag kunt overmaken via Mijn ING. U kunt daarbij een daglimiet voor internetbankieren kiezen tussen € 0 en € 50.000. Standaard staat uw limiet ingesteld op € 5.000 euro. Voor Personal en Private Banking klanten kan een andere limiet zijn ingesteld. U vindt uw daglimiet in Mijn ING.

Uw limiet wijzigen
Natuurlijk kunt u vanaf 10 maart uw daglimiet voor internetbankieren op elk moment van de dag wijzigen. Kies daarvoor ‘Instellen daglimiet’. Een verhoging van uw limiet wordt binnen 15 minuten verwerkt. Een verlaging geldt direct. Zo heeft u altijd controle over uw dagelijkse bankzaken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 5:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik vraag mij af welke beveiliging hiermee gediend is? Iemand die inbreekt kan dan toch ook zelf de limiet verhogen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 5:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Geeft een vertraging van 15 minuten, dat is het enige voordeel.

Wat wel een voordeel is, is dat je binnenkort een limiet van 0-2.500 euro in kan stellen.
Stel dat je een limiet van zeg 100 euro instelt dan verklein je het bedrag wat er van je rekening wordt afgehaald. Mooi zou zijn dat je een e-mail krijgt als je gepint hebt. Ik zelf kijk geregeld mijn e-mail en weet zo of er misbruik gemaakt is of niet (inloggen op de site doe veel minder frequent).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 5:49 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Zal wel via een TAN code gaan, en die heb je als (digitale) inbreker niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 6:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Zonder TAN-code kun je sowieso geen geld overmaken, svanke.

Dit lijkt mij dus een beveiliging van lik me vestje.
Maar misschien is het bedoeld om maximaal 5000 euro te vergoeden bij braak. Had je maar niet de limiet moeten verhogen sufferd...

Veel beter was inderdaad, een mailtje (of SMS) bij een geld-pin. Maar dat is dus altijd achteraf, zodat je sneller kunt blokkeren.
Of nog beter: verfijn de landen waar gepind kan worden. Europa is groot, en met veel twijfelachtige landen.
Voor mij mag pinnen standaard alleen op NL staan. Dat ze dat maar mogelijk maken. En buiten NL bv als extraatje de geb.datum vragen. Dat weten skimmers niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 11:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Vroeger kreeg je een SMS van de ING waarin de 3 eindcijfers van de rekening stond waar het geld naar toe moet gaan (indien het bedrag dacht ik boven de 1000 euro is). Echter nu is dat ook niet meer. Een man-in-the-middle-attack kan je hiermee voorkomen.
Nu zie je in het SMS'je alleen het eind bedrag en dat was het. Je moet dus maar vertrouwen dat het wel naar de rekening gaat zoals je hebt opgegeven. Waarom een beveiliging die goed werkt eruit bouwen?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2014 1:38 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Omdat de klant centraal staat.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2014 8:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Ik heb bij het overmaken van grote bedragen via mijn ING nog nooit een SMS gehad. Mijn rekening is ex-postbank, dus wellicht heeft het eerder te maken met het samengaan van ing met postbank obv. keuze voor het postbank systeem?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2014 6:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Idem voor mij. Weet zo niet of ik een extra SMS kreeg, maar bij elke transactie krijg je een SMS. Indien het boven een x bedrag was werd er tevens bij vermeld van het hoogste bedrag naar welke rekeningnummer het ging (laatste 3 cijfers). helaas is dit niet meer zo.
Lees hier meer: http://www.ing.nl/particulier/internetb ... index.aspx

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2014 11:37 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb net te maken gehad met deze limiet. Ik wilde een flink bedrag van een spaarrekening van de ene bank overmaken naar de spaarrekening bij een andere bank. Dat moet dus helaas via je betaalrekening.
Dan krijg je dus al snel met die limiet te maken.

In de praktijk betekent dit dat je 20 minuten zit te wachten en 3x extra moet inloggen en TAN codes opgeven voordat je je geld kan overmaken. Waar overmaken normaal 1 minuutje werk is, zit je nu dus dom te wachten en naar je scherm te staren. Je voelt je als klant enorm gehinderd om over je eigen geld te beschikken.

Zoals zoveel beveiligingsmaatregelen zijn die er niet voor de consument, maar om de bank te beschermen. De klant heeft er vooral last van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2014 11:57 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Klopt, en als je meer rekeningen in beheer hebt (onder dezelfde account) dan moet je er nog eens extra goed bij nadenken.

Als mantelzorger heb ik nog een en/of rekening onder dezelfde inlognaam. Vanuit beveiligingsoogpunt logisch dat die limiet doortelt, maar als gebruiker erg hinderlijk. Boek je een groot bedrag over voor de een, dan kan je dat voor jezelf gelijk niet meer en moet je inderdaad weer gaan zitten wachten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2014 1:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Als je er last van hebt, dan zet je het limiet toch hoger of helemaal uit?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO