Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 12:39 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Het is mogelijk maximaal 50.000 euro over te schrijven met Mijn ING. Op mijn vraag, "stel ik wil een hypotheek aflossen van 300.000 euro hoe moet dit dan". Na een aantal e-mailtjes over en weer waarin ze mij geen antwoord gaven, maar zich beperkten tot antwoorden uit hun FAQ-lijst kwamen ze op het briljante plan dat ik maar een Overschrijvingskaart moest gebruiken, want via dit ouderwetse postmiddel kon ik een bedrag tot 9.999.999,99 overmaken op een andere bankrekening.

Tot zover de voortuitgang.

Is er een bank die dit professioneler aanpakt. Bijv. via een kantoor voor grote bedragen ? Bij ING kan je vrijwel niets meer via hun kantoren. Als je een beetje afwijkende vraag stelt dan moeten ze dit via e-mail gaan navragen op het hoofdkantoor ("maar dat kunt u zelf ook, en dat gaat sneller").


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 1:06 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Bij de meeste banken kan je wel meerdere keren 49.999,99 tegelijkertijd overmaken.
De grote jongens maken miljoenen tegelijkertijd over dus het zou moeten kunnnen. Maar voor iets eenmaligs als een hypotheek zou ik gewoon meerdere overboekingen tegelijkertijd gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 2:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
svanke schreef:
Is er een bank die dit professioneler aanpakt.

O.a. SNS
http://www.snsbank.nl/particulier/klant ... ieren.html
Citaat:
Wil je per dag meer of minder dan je standaard daglimiet overschrijven? Met dit formulier kun je de daglimiet van je digipas verhogen of verlagen. We verwerken je aanvraag binnen 5 werkdagen

https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... imiet.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 8:43 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
svanke schreef:
Het is mogelijk maximaal 50.000 euro over te schrijven met Mijn ING. <...>.

Een dergelijke vraag heb ik een half jaar geleden ook eens gesteld aan ING. Toen werd mij uitgelegd dat dit maximum betrekking heeft op de invoerdag, niet op de uitvoerdag. Je zou dus diverse overschrijvingen op dezelfde dag van 50.000 euro elk in kunnen plannen door de opdrachten op verschillende dagen te versturen. Misschien handig dit nog even na te vragen, maar op de website van ING vind ik:

Hoeveel kan ik maximaal overboeken via Mijn ING?
De limiet per relatie is € 50.000 per dag*. Dit betekent dat u maximaal € 50.000 kunt invoeren en overmaken via één of meerdere betaalrekeningen, ongeacht de uitvoerdatum.

Voor transacties van/naar uw eigen Betaalrekening, spaarrekening en ING Beleggingsfondsen geldt een maximum tot € 1.000.000.

* Dit geldt ook voor een en/of rekening.


Nadeel is dan natuurlijk dat je precies moet weten wanneer het geld op je rekening staat, en dat het pas de volgende dag in de ochtend afgeschreven kan worden. Misschien is het makkelijker om vanuit diverse bankrekeningen binnen de daglimiet over te schrijven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 8:55 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Persoonlijk ben ik tevreden met het bestaan van een dergelijke limiet. Ik denk dat een bank zijn zorgplicht zwaar zou verzaken als het mogelijk zou zijn om ineens tonnen tegelijk over te maken. Denk aan domme vergissingen, gehackte accounts, etc. Er zal bij particulieren slechts zeer sporadisch werkelijk behoefte bestaan om grotere bedragen over te boeken.
Zoals reeds eerder opgemerkt kan een dergelijke transactie over een aantal dagen uitgesmeerd worden. Dat duurt op zich niet langer dan dat je 5 dagen op akkoord moet wachten voor het verhogen van je limiet. Overigens komt een transactie van 300K waarschijnlijk niet uit de lucht vallen:) Kwestie van tijdige planning wellicht, en ook tijdig de bank om informatie vragen en niet op het laatste moment.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 10:25 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
daalder schreef:
ongeacht de uitvoerdatum.

dus 6 overboekingen op één datum (invoeren op 6 verschillende dagen?) = 300.000


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 11:36 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
dat van verschillende dagen 50.000 invoeren met dezelfde uitvoerdatum, lost het probleem niet op dat je een bedrag van bv 300.000 euro niet kan overmaken via Mijn ING en via een simpele girokaart wel.

Als er bedrag van 300.000 moet worden betaald, dan zit de ontvanger niet te wachten op 6 x 50.000, dat brengt weer problemen aan zijn kant. wellicht/waarschijnlijk zijn de betalingen geautomatiseerd en herkent hij het bedrag niet.

Ik had verwacht van een prof. bank dat je op het kantoor waar je legitimeert het wel mogelijk zou zijn een groot bedrag over te schrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 11:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik los regelmatig bedragen, wisselend van omvang, af op mijn hypotheek. In de omschrijving vermeld ik het hypotheeknummer. Nooit iets mee mis gegaan.
Een telefoontje met de contactpersoon bij de hypotheekbank lijkt me in dit geval zeer nuttig. Weten jullie beiden precies waar je aan toe bent.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 12:06 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
obligataire schreef:
Een telefoontje met de contactpersoon bij de hypotheekbank lijkt me in dit geval zeer nuttig. Weten jullie beiden precies waar je aan toe bent.


De vraag ging over de ING, ik neem aan je niet 'regelmatig' meer dan 50k aflost.
Uiteraard vind ik wel een oplossing als de tijd daar is. Maar nu nog zeker niet aflossen voor we weten waar het na 12/9 naar toe gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 1:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Mijn hypotheekmaatschappij houdt bij van wie het geld wordt ontvangen mits je het hypotheeknummer erbij geeft, hopelijk de jouwe ook. En ja, ik heb afgelost via twee verschillende overschrijvingen op dezelfde of opeenvolgende dagen. Geen enkel probleem. Net zo bij de notaris toen ik mijn huis kocht. Wat ik zonder hypotheek betaalde stond gespreid op spaarrekeningen, kwam in delen binnen op mijn betaalrekening en is ook zo doorgegaan naar de notaris. Wel handig om erbij te zetten dat het deel 1 van 3 is of zo, dan weten ze wanneer je klaar bent.

Juist omdat je ten opzichte van de waarde van een huis niet zoveel in één keer over kunt schrijven zullen ze het zonder meer begrijpen als het in diverse delen binnenkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 7:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Een dergelijke vraag heb ik onlangs ook aan Triodos gesteld, omdat wij binnenkort (misschien/waarschijnlijk...) een ander huis kopen waarbij het grootste deel met eigen geld gefinancierd zal worden.

Zij gaven aan dat er dan een opdracht tot spoedbetaling gegeven kan worden, en die mag voor een hoger bedrag zijn dan de 50k die met "gewoon" internetbankieren mogelijk is. Wellicht kent ing ook zo'n constructie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 9:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
In het verleden in ieder geval wel. Toen kon je met een overschrijvingskaart naar het postkantoor gaan en een spoedoverboeking doen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 1:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Maar toen bestonden er nog postkantoren :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 1:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@svanke,

met overschrijvingskaart + paspoort naar ING-kantoor en vragen voor een telefonische overboeking.
Voor het overschrijven van € 300.000 zou ik niet al veel inzitten over de kosten. ( 1 dag hypotkeekrente is een veelvoud van de kosten)
Let wel! ga niet vrijdagmiddag na 14:00; dan zweven de centen tot maandagmiddag in het luchtledige.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO