Tot mijn ongenoegen kwam ik er vandaag achter dat ING een max van 1000 euro hanteert bij pinautomaten.
Ik heb eigenlijk nooit (veel) contant geld nodig, maar nu moest er een dak gerepareerd worden, tegenwoordig moet je altijd ter plekke aftikken, en de pinautomaat van het bedrijf was stuk, dus contant in huis halen.
Ik dacht me uit het verleden te herinneren dat alle banken 1250 hanteerden, maar dat blijkt (al lang?) niet meer zo te zijn. Zie dat SNS ook aan de 1000-grens doet.
Het zou best handig zijn als hier ook eens standaardwaarden voor kwamen (die je dan als klant zelf kan aanpassen/instellen). Vooral nu er steeds meer mensen door hun naasten geholpen moeten worden met hun bankzaken, is het geen doen meer om al die afwijkingen van bank x en bank y te gaan onthouden.
En dan heb je bij ING nog eens de ongein dat je kan internetbankieren voor een ander onder je eigen account (handig, klantvriendelijk!) maar als je dan voor de een 5000 moet overboeken mag je voor je eigen rekening niets meer doen want je max is 5000 per dag. Ja kan je aanpassen, weer een kwartier wachten...
Tegenwoordig ben ik uren langer aan het bankieren dan ik vroeger ooit kwijt was met het even naar een kantoor fietsen van een paar overboekingsbriefjes