Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 2:43 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hallo,

Ik vroeg me af of je met een en of rekening 2 verschillend inlog codes kan hebben, deze vraag is bedoeld omdat mijn vader geen toegang heeft tot mijn ING, want mijn moeder heeft die en zou voor mijn vader handig zijn als hij ook gewoon op zijn rekening kan kijken zonder mijn moeder hoeven te vragen.

Iemand ervaring hiermee? Ik wil mijn vader graag helpen ermee, zo kan hij ook eindelijk eens inzicht krijgen op de en of rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 2:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
M.i. kan dat niet. Waarom gebruikt hij niet gewoon 'haar' code?
Het gaat neem ik aan om gemeenschappelijk bezit dus hij heeft het volste recht om er ook gebruik van te mogen maken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 2:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nou omdat mijn moeder die code gewoon niet geeft ( Ze zal hoogsten zelf inloggen en het me vader dan laten zien ) en mijn vader zelf niet overweg kan met computers, en de afschriften zijn afgeschaft dus feitelijk ziet hij niet echt wat eruit gaan en dus alleen wat binnenkomt zover dat nog met post gestuurd word, loon brieven etc, dus overzicht van rekening heeft hij niet meer, vroeger had hij de papieren afschriften nog inderdaad.

Dus is waarschijnlijk niet mogelijk om 2 inlog codes te hebben? Ze hebben natuurlijk wel beide een pinpas, dus zo vreemd zou niet zijn beide een eigen inlog code.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 4:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Heeft je vader een eigen ING rekening?
In dat geval kan hij de e/o rekening ook koppelen aan zijn eigen internetbankieren.

Zo doen wij dat thuis ook. Als ik inlog zie ik 2 rekeningen (de mijne en de e/o) en mijn vrouw idem (de hare en de e/o).
Dus twee verschillende inlogcodes op 3 rekeningen.

Als hij nu nog géén eigen ING rekening heeft zou hij er 1 kunnen aanvragen inclusief internettoegang, en dan vervolgens die koppeling tot stand brengen.

Het blijft wel omslachtig (en kostbaar) maar zo zou het moeten lukken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 6:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als er dan toch een nieuwe rekening in beeld moet komen dan is ook te overwegen die bij b.v. RABO te openen.
Daar volstaat wel één e/o rekening om met twee passen te kunnen internetbankieren.
1x RABO met 2 passen is wellicht goedkoper dan 2x ING.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 9:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Papieren afschriften zijn helemaal niet afgeschaft.
1x maand voor het Basispakket is nog steeds gratis.
Bij de Betaal- en Royaalpakketten is zelfs 2 wekelijks gratis.
Zie https://www.ing.nl/ingf/go/ing/991092/popup

ING heeft ooit wel de vervelende truc uitgehaald degenen die niet reageerden, d.m.v. een bevestiging wél 1x p/mnd te willen blijven ontvangen, eruit te wippen.
Een opt-in op een opt-out dus.

Citaat:
Als u hier nog vragen over heeft, neem dan contact op met de Klantenservice van de ING. Telefoonnummer 0900 0933 (10 cent per minuut), bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op za 25 jun 2011 9:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 9:49 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dat dacht ik ook.
Zelf ontvang ik nog altijd de papieren afschriften (1x per maand).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011 9:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Aanvulling.
Binnen ING telebankieren kan men het ontvangen van gratis papieren afschriften heractiveren.
Voor een niet-gratis frequentie dient men contact te maken met de Klantenservice.

Ga op de eerste pagina na het inloggen naar de linkercolom:
"Service en instellingen" en kies onder "Aanvragen en opzeggen" voor "Stopzetten papieren afschriften" en plaats daar een vinkje of stipje bij gratis afschriften ontvangen.
Na de eerstkomende volle maand komt de papierstroom weer op gang.

Eigenlijk had er moeten staan "stopzetten en aanvragen papieren afschriften".

Dus laat moeder de vrouw maar inloggen, zet pa wel snel even een vinkje.
Wéér een huwelijk gered. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011 1:36 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Je kan toch andere log-ins machtigen om te handelen op naam van oid? (zie ook opm van Obli)

Is dat niet een oplossing des noots open je een gratis rekening (zonder pas) waar voor de rest niks mee gebeurt behalve het aanvragen van een inlog code, die inlog code machtigen, klaar. Na het aanvragen van de code kan de pas worden opgeheven en is de rekening gratis (ik kan het weten, mijn rekening is ook gratis ... alleen nooit je code/pw verliezen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011 6:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
YipMan schreef:
Ik vroeg me af of je met een en of rekening 2 verschillend inlog codes kan hebben


Ja, dat kan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011 11:02 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
obligataire schreef:
Heeft je vader een eigen ING rekening?
In dat geval kan hij de e/o rekening ook koppelen aan zijn eigen internetbankieren.

Zo doen wij dat thuis ook. Als ik inlog zie ik 2 rekeningen (de mijne en de e/o) en mijn vrouw idem (de hare en de e/o).
Dus twee verschillende inlogcodes op 3 rekeningen.

Als hij nu nog géén eigen ING rekening heeft zou hij er 1 kunnen aanvragen inclusief internettoegang, en dan vervolgens die koppeling tot stand brengen.

Het blijft wel omslachtig (en kostbaar) maar zo zou het moeten lukken.


Hoezo kostbaar?

Een ING-rekening is gratis. Je moet dan wel kiezen voor een rekening zonder pas.
Wel even doorvragen bij de ING-medewerker, sommige geven aan dat je een pas nodig hebt, maar dit is dus niet zo!
Daarna kan je voor de en/of aparte "mijn ING-inlogcodes" aanvragen.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011 1:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Zoals Hadjememaar al aangeeft: je kan gewoon ieder je eigen userid/password/GSM nummer voor ontvangst TAN codes c.q. TAN code lijst hebben voor toegang tot een en/of rekening. Alle andere aangedragen oplossingen zijn dus nodeloos ingewikkeld. ´t Zou wel erg droevig zijn overigens als dat niet zou kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 2:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Icesave today,I save schreef:
Hoezo kostbaar?

Een ING-rekening is gratis. Je moet dan wel kiezen voor een rekening zonder pas.
Wel even doorvragen bij de ING-medewerker, sommige geven aan dat je een pas nodig hebt, maar dit is dus niet zo!
Daarna kan je voor de en/of aparte "mijn ING-inlogcodes" aanvragen.


Bovenstaande tip gaat helaas niet werken.
De gratis ING rekening zonder pas is alleen beschikbaar gekoppeld aan een lening of hypotheek. Daarnaast kun je met zo'n gratis rekening geen gebruik maken van ING internetbankieren.

Ik blijf het echter vreemd vinden dat hij niet gewoon de code gebruikt die zijn vrouw ook gebruikt.
Als zij die niet wil geven, lijkt me dat genoeg reden om eens een goed gesprek met elkaar te gaan voeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011 3:59 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Dyna18 schreef:
Bovenstaande tip gaat helaas niet werken.
De gratis ING rekening zonder pas is alleen beschikbaar gekoppeld aan een lening of hypotheek. Daarnaast kun je met zo'n gratis rekening geen gebruik maken van ING internetbankieren.

Ik heb geen pas, en wel internetbankieren....
Had een rekening met pas, internet bankieren aangevraagd, pas opgezegd.
Alleen niet je User/pw kwijtraken, want dan heb je een pas nodig om nieuwe aan te vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 3:26 pm 

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 5:12 pm
Berichten: 2
Heb je uberhaupt al gekeken naar de relevante ING internetbankieren pagina op de ING website? ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO