Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 5:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 maart 2014 7:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
Wanneer het tegoed op de ING betaalrekening te laag is om een ingeplande overboeking uit te voeren, wordt deze dezelfde dag niet meer uitgevoerd. Deze blijft staan voor de volgende dagen of er dan wel voldoende tegoed op de betaalrekening staat.

Bovenstaande kan al voorkomen wanneer de ingeplande overboeking van spaarrekening naar betaalrekening 1 seconde te laat wordt uitgevoerd door het computersysteem van de ING.
Spijtig dat de ingeplande overboeking niet automatisch later op de dag rond de middag niet opnieuw uitgevoerd wordt!

Hoe lang blijft de niet uitgevoerde overboeking staan en hoe hoeveel opvolgende dagen probeert deze alsnog de overboeking te realiseren?
Hoe is deze niet uitgevoerde overboeking te verwijderen?

p.s. een TIP voor de ING, eerst alle ingeplande overboekingen van spaarrekening naar betaalrekening uitvoeren. En direct hierna wanneer het bedrag is bijgeschreven de ingeplande overboekingen van betaalrekening naar andere rekeningen uitvoeren!

Nog een mooie optie zijn zijn om een tijdstip bij de overboeking te kunnen invoeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014 11:35 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dat probleem speelt al jaren.
Bovendien blijft zo'n opdracht ook nog eens wekenlang in beeld als "mislukt", terwijl de latere succesvolle overboeking al lang geweest is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014 8:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Door dit niet eerder gelezen te hebben, heb ik dit vandaag ook mee gemaakt. Uiteindelijk heb ik het nu in de avond maar zelf overgemaakt met de verwachting dat dit nu morgen met het te lage saldo toch niet meer kan worden uitgevoerd.

Met andere woorden: Als zij dit in de morgen wel hadden uitgevoerd, dan stond het bedrag vanavond nog bij de andere (spaar)bank. Door dit gebrekkige ING systeem benadelen zij de klant door de planning die jij er voor aangaf simpel te negeren. Een waarschuwing vooraf had wel zo klantvriendelijk geweest. Bah, bah, bah klantonvriendelijke ING


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014 10:07 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Vanavond worden er ook opdrachten met als uitvoerdatum vandaag, toch stiekem voor morgen ingepland, terwijl het saldo ruim voldoende is. Grrrr.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 9:47 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Ja, hallo dubbeltje, computers zijn toch ook bezig met RTL Late night te kijken? dat snap je toch wel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 12:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Daar ik aan ING dit alles had laten weten, werd ik zojuist gebeld dat zij dit proberen te gaan verbeteren. Zij vertelde dat bij een geplande opdracht eerst de betaalopdrachten worden gedaan en dan de spaaropdrachten. Als er bij een betaalopdracht een te klein saldo is om het uit te voeren, dan proberen we het de andere dag nogmaals.

Ik zeg: Als u nu eerst de spaaropdracht uitvoert en dan de betaalopdracht dan gaat het dus wel goed. Nu laat u al het saldo staan zonder dat de klant daar rente van kan trekken. De medewerkster is het helemaal duidelijk en zal dit alles registreren om het eventueel bij een update te gaan wijzigen.

En nu maar afwachten wanneer dit gaat gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 2:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Ook ik heb vandaag hetzelfde probleem als George.
Hopelijk doet ING er snel wat aan, om dit in de toekomst te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 9:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
... omkeren is niet voldoende, want dan werkt het de andere kant op niet meer.
Ideaal zou zijn: eerst de opnames van spaarrekeningen, dan de overboekingen tussen eigen rekeningen, vervolgens de betalingen aan derden, en tot slot de overschrijvingen naar spaarrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 9:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dit probleem is er bij de RABO bank ook sinds invoering van SEPA, dat was nooit een probleem, na SEPA ineens wel.
rabobank-f19/prioritering-betaald-opdrachten-gewijzigd-t7796.html
Echter heeft het enige tijd gewerkt ook met SEPA

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014 10:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Klein verschil, Juan......Rabo kijkt niet pas de volgende dag of het saldo dan wel toereikend is....!
Een vooraf ingeplande opdracht die - bij ontoereikend saldo - gedekt moet worden door een bijboeking vanaf de spaarrekening, is uitgevoerd vóór koffietijd..... en dat is het bij mij al vroeg.....! Niks volgende dag dus.
Kortom.....geen deugelijke vergelijking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014 9:27 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
SEPA wordt erg veel verweten in de bank en zaken wereld.... terwijl er in werkelijkheid toch niet zo enorm veel veranderd behalve het bankrekening nummer naar IBAN en (natuurlijk) met name voor bedrijven de automatisch incasso


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014 11:32 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Als je, bijvoorbeeld op 31 maart 's avonds, een betaling inpland en een overboeking spaar>betaal, waardoor er feitelijk genoeg saldo is om te betalen, dan mag dat niet van ing want "te weinig saldo" (omdat eerst naar de betaalodpracht wordt gekeken).

Maar plan je dit twee dagen later in, dan wordt het wel geaccepteerd. Blijkbaar verwacht ing dat je de volgende dag plots een erfenis krijgt ofzo.

Ik probeer dan ook meestal dingen wat ruimer tevoren in te plannen en meestal gaat het dan goed. Maar feit blijft dat de klant gewoon ook last minute wil kunnen boekhouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014 2:25 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
ING kan je ook niet in een actie
1) geld van je spaar naar betaal
2) geld gebruiken om een of meerdere overboekingen te doen
3) Tancode invoeren en overboeking completeren

Wel kan je/ moet je
1) Actie doen om geld van spaar naar betaal te doen
2) Tancode invoeren en overboeking completeren
3) geld gebruiken om een of meerdere overboekingen te doen
4) Tancode invoeren en overboeking completeren

Zelfde met de schijn veiligheid die is ingebouwd dat je niet meer dan 5000 euro mag overmaken tenzij je het "toestaat" om je daglimiet te verhogen via hetzelfde systeem dat al gehackd zou moeten zijn om het in eerste instantie te kunnen overmaken ..... Leuker kunnen we het niet maken, wel meer ING-ig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014 7:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
George,

je had een overboeking naar derde ingepland. Nu heb je deze alsnog een tweede maal overgemaakt.
de ingeplande opdracht staat nog open?
zodra er voldoende saldo is zal de mislukte ingeplande overboeking alsnog uitgevoerd worden. De ontvanger zal het bedrag 2 maal ontvangen.

hoe denkt de ING dit bedrag terug te krijgen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014 7:11 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ jan23 Nee het betroffen 2 overschrijvingen naar mijzelf bij een andere bank. Ik was dus niet in paniek, maar die bedragen stonden nu onnodig een dag te lang op de ING betaalrekening zonder rente. Ik wist dus niet of dit alsnog in de loop van die dag alsnog zou worden uitgevoerd.

Inmiddels ben ik door ING 2x gebeld om sorry te zeggen en zij vertelde mij dat het oude ingeplande bedrag over 1 maand automatisch verwijderd wordt. Maar toch, zolang als zij dit technische probleem niet opgelost krijgen, zal ik geen spaar- en betaalopdrachten meer tegelijk op een en dezelfde dag inplannen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO