Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu vr 25 apr 2025 7:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 9:04 am 
3 Kwartjes

Vorige week berichtte ik dat na inloggen in Mijn ING Bank een bericht stond dat door technische problemen de omzetting van Mijn ING Bank naar Mijn ING (Postbanksysteem) was uitgesteld.
Omdat dit bericht een uur later was verdwenen en het callcenter en de helpdesk internetbankieren van ING bevestigden dat de omzetting volgens de planning verliep , heb ik, om verwarring te voorkomen, dit bericht van het forum gehaald.
Nu blijkt dat ik niet ben overgezet naar Mijn ING, ik moet nog steeds inloggen met de calculator.

Zijn er forumleden die ook niet zijn overgezet naar Mijn ING?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 9:25 am 
Daalder

Ik heb nog niets vernomen van ING, behalve dat er het een en ander gaat veranderen, maar dat was een paar maanden geleden.
Ik weet dus niet beter dan dat ik gewoon met m'n calculator kan inloggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 9:45 am 
3 Kwartjes

Volgens het zojuist gevoerde telefoongesprek is de omzetting van mijn rekeningen uitgesteld omdat ik 2 spaarrekeningen heb en er maar 1 aan de betaalrekening kan worden gekoppeld (systeem Postbank).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 10:43 pm 
Daalder

Wat bedoelen ze met "gekoppeld"?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 9:59 am 
3 Kwartjes

Bij de ING Bank heeft iedere spaarrekening, net als bij andere banken, een eigen rekeningnummer. Een Postbank-internetspaarrekening heeft hetzelfde nummer als de betaalrekening.
In het Totaal Overzicht van de Postbank staat onder Betaalrekeningen b.v. 1005500 en onder Spaarrekeningen staat 1005500 Internetsparen.
Na omzetting van de "oude" ING rekeningen worden de rekeningen op deze wijze in Mijn ING vermeld.

Ik heb bij de "oude"ING Bank 1 betaalrekening en 2 internetspaarrekeningen. Voor de 2e spaarrekening moet eerst een oplossing worden gevonden en dan kan ik worden overgezet naar Mijn ING (Postbank systeem).

Omdat ING (nog) geen oplossing heeft, heb ik beide spaarrekeningen opgezegd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 9:20 pm 
Daalder

Ah, dank voor de uitleg, duidelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 5:56 pm 
Dubbeltje

Ik ben afgelopen weekend wel overgezet. net een internetspaarrekening en een profijtrekening geopend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 6:24 pm 
3 Kwartjes

Sphere schreef:
Ik ben afgelopen weekend wel overgezet. net een internetspaarrekening en een profijtrekening geopend.

Dat is een andere volgorde, ik had 2 spaarrekeningen vóór de omzetting en dat leverde problemen op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 8:05 am 
Stuiver

Ik ben wel overgezet afgelopen weekend en ik kan mijn betaalrekening ( oud ING-Bank ) gewoon gebruiken en de TAN via SMS gaat ook goed. Ik mis alleen mijn spaarloonrekening bij mijn rekeningen en ook mijn beleggersrekening is weg ( stond btw toch niets op ). Ik heb er een mailtje aan gewaagd om opheldering te krijgen.
Tevens lukt het me niet om mijn betaalpakket te wijzigen in een basispakket. Dat kan alleen telefonisch tegen 0.10 cent per minuut ( hoezo kosteloos wijzigen ING ?? ). Upgraden kan gewoon via internet, downgraden niet, vreemd. Toch maar ff gebeld maar technisch kan dit nog niet, moest het later nog maar eens proberen. Op mijn vraag of de medewerker dan niet een notitie kon maken om de wijziging later in te voeren kreeg ik als antwoord dat dit niet gaat.
Tevens kreeg ik deze week over de post een boekje met overschrijvingskaarten die ik al zo'n 10 jaar niet gebruik, ook een beetje vreemd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 2:19 pm 
Dubbeltje

Ach dat er wat zaken niet vlekkeloos verlopen tijdens zo'n grote fusie vind ik wel acceptabel. Zolang er geen grove fouten worden gemaakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 9:50 am 
3 Kwartjes

Gisteren, 22 juli, reageert ING op mijn brief van 1 april (dit is geen grap). Ik word gebeld door een accountmanager van het regiokantoor, het gesprek duurt een half uur waardoor ik een groot deel van de beklimming van de Col de Romme moet missen. Het resultaat maakt dit gemis echter goed.

Zij verontschuldigt zich voor de late reactie maar heeft de brief pas vanmorgen van het hoofdkantoor ontvangen.
Na de inhoudelijke behandeling van de brief vraag ik naar de voortgang m.b.t. de omzetting van onze rekeningen van Mijn ING Bank naar Mijn ING. Ook zij moet, net als vorige week mw. drs. van der Wal, het antwoord schuldig blijven maar belooft er achter aan te gaan.

Tijdens de beklimming van de Col de la Colombière belt ze terug, het hoofdkantoor heeft haar beloofd dat onze rekeningen vrijdag worden omgezet naar Mijn ING. Maandag is ze niet aanwezig, dinsdag belt ze mij.

Inmiddels heb ik 2 ING medewerkers gevonden, deze accountmanager en de manager van de afdeling Sparen die mij zelfs zijn 06 nummmer heeft gegeven, die de klant echt centraal stellen, nu die andere 10.001 nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 jul 2009 7:37 pm 
3 Kwartjes

ING is de afspraak weer niet nagekomen, mijn rekeningen zijn niet omgezet naar Mijn ING.
Opnieuw schriftelijke klacht naar het hoofdkantoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009 11:58 am 
Daalder

Ik heb inmiddels mijn spaarrekening bij ING opgeheven.
Bleef alleen een privérekening en een aandelendepot over.
De privérekening is volgens een medewerker omgezet naar een betaalrekening, maar verder heb ik nog helemaal niets gehoord.
Geen folders, geen e-mail, niets over een op handen zijnde omzetting.
Ik log nog steeds in met de calculator, en van mij mag het zo blijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009 3:30 pm 
3 Kwartjes

Karel Spaargraag schreef:
Ik log nog steeds in met de calculator, en van mij mag het zo blijven.

Als klant bij de Postbank en de ING Bank vind ik het gebruiksvriendelijker om met één keer inloggen alle rekeningen te beheren. Bovendien is het ING oud systeem (met calculator) geen realtime programma en dat vind ik het een nadeel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009 8:44 pm 
Daalder

Ok, ik heb alleen een rekening bij ING. Als ik beide had gehad, zou het inderdaad makkelijker zijn als dat in één keer kon, of tenminste op dezelfde manier.
Wat bedoel je met geen realtime programma ?

Ik vind het een nadeel als ik mijn inloggegevens via een extra communicatiemiddel moet ontvangen, vandaar mijn voorkeur voor de calculator.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]