Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Phising
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 7:16 pm 

Geregistreerd: zo 05 okt 2014 6:50 pm
Berichten: 1
Ook ik ben door Vissers (zogenaamd ING) benaderd om mijn account te updaten via een link in de mail. Ga hier niet verder op in. Bel je bank om te vragen waar je deze mail naar door kunt sturen en zeg dat het om Phising gaat. Zij kunnen misschien achterhalen waar deze berichten vandaan komen. Banken sturen je geen mail om gegevens te updaten en al helemaal niet om je rekening te schorsen zoals om mijn bericht. Dit was mijn Phising mail:


Geachte Klant,



Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende: Wij schrijven uw om u te laten weten dat uw ING rekening
een volledig profiel-update vereist. Onlangs ontdekten we dat verschillend computergebruikers toegang tot
uw online account probeerde te krijgen. Er zijn met verschillende codes geprobeerd in te loggen op uw ING
rekening.
Het is nu noodzakelijk voor u om uw rekening gegevens opnieuw te verifieren zodat wij u identiteit
kunnen bevestigen. Om je rekeninggegevens onmiddellijk up te daten Gebruik de onderstaande link om
verder te gaan en toegang te krijgen tot uw account.




Als dit proces niet gebeurt binnen 24-48 uur, zullen we noodgedwongen worden om u rekening op te schorten.
Uw online rekening kan gebruikt worden voor frauduleuze doeleinden. Deze e-mail is automatisch gegenereerd,
gelieve niet direct te reageren naar de afzender. Bewaart u deze brief/e-mail goed. Zo heeft u belangrijke
informatie over uw ING bij de hand.
Hoogachtend,


ING NV


Deze e-mail is afkomstig van ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 3303143.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: PhisHing
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 7:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Bedankt voor de melding, maar dit weten we zo langzamerhand wel, en iedereen krijgt dit soort dingen dagelijks uit naam van willekeurige bankinstellingen. M.i. is dit vervuiling van het forum, en bovendien heet het phisHing :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Phising
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 8:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Valt me nog mee dat er niet "Lieve klant" staat....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Phising
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 9:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Slecht nederlands

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Phising
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2014 12:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vandaag een ontzettend bedrieglijke mail van ABN AMRO ontvangen: "De nieuwe manier van betalen is nu ook voor u beschikbaar".
Alles lijkt redelijk echt, behalve dan dat voor je pasgegevens gevraagd wordt om een nieuwe pas aan te vragen. In vond deze mail goed in elkaar zitten, maar ik ben geen pas-klant van abn, dus dat was direct verdacht. Ook het zgn. mailadres van de afzender had dezelfde structuur dan de legale mails van deze bank.
Ik vrees dat van degenen die wel klant zijn bij ABN AMRO, daarvan een groot percentage zijn gegevens zal invullen. Let op het nieuws deze week.

PS. Oh ja, "Geachte klant" zie ik nu pas. Dat is altijd verkeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO