Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 4:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Serie-opdrachten ING?
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 10:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Weet iemand of je serie-opdrachten kunt geven binnen ING, waarbij ze in de juiste volgorde moeten worden afgewerkt anders is er onvoldoende saldo. Ik heb nu voor morgen achtereenvolgens ingepland:
1. ING TOP naar ING e/o-rekening (want die is gekoppeld aan TOP)
2. ING e/o rekening naar ING-rekening op 1 naam (want rekening op 1 naam is gekoppeld aan LPB)
3. ING-rekening op 1 naam naar LPB.
Ze moeten wel op volgorde worden uitgevoerd, want elke stap "voedt" het saldo voor de volgende stap.
Heeft iemand ervaring (het is dus allemaal binnen ING)?

Aanvulling:
Ik ging nog eens kijken naar de gepalnde opdrachten, en de geplande opdrachten binnen ING (#1 en #2) staan niet in de lijst, alleen nog de opdracht naar buiten toe (#3). Ben benieuwd wat er morgen gebeurt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 10:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Mijn ervaring is dat 2. en 3. niet geaccepteerd worden als er onvoldoende saldo is voordat 1. wordt uitgevoerd.

Dus als het saldo op de betaalrekening 100 euro is
en je boekt 3000 van Top naar Betaal en 3000 van Betaal naar elders,
dan zegt hij "Onvoldoende Saldo"
Daarom doe ik altijd alle stappen handmatig in de juiste volgorde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 11:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ik denk ook niet dat het werkt, maar dan weten we in ieder geval.

Overigens staan alle opdrachten er wel in, maar ik moest natuurlijk bij beide ING-rekeningen kijken :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 1:15 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Transacties worden niet in de (wenselijke) volgorde uitgevoerd zodat alles 'lukt', maar min of meer volgens een vast patroon. Transacties worden daarbij één voor één uitgevoerd, en als er daarbij op enig moment onvoldoende saldo is voor een transactie dan wordt die geweigerd en wordt verder gegaan met de volgende. Geweigerde boekingen naar een andere rekening krijgen automatisch een herkansing op de volgende werkdag (zichtbaar onder ingeplande opdrachten). Let op dat je die verwijderd als je 'm zelf nog een keer invoert dezelfde dag. Geweigerde transacties op spaarrekeningen verdwijnen en worden niet opnieuw geprobeerd (zichtbaar onder geweigerde opdrachten).

Mijn ervaring met volgordes:
Bij een lijst van transacties die je allemaal direct wilt uitvoeren:
Transacties tussen verschillende eigen rekeningen worden eerder uitgevoerd dan transacties van/naar spaarrekeningen.
Bij boekingen van grote bedragen naar andere rekeningen komt daar nog een impliciete extra sortering bij door de extra tancodes: eerst de transacties op de eigen rekeningen en de kleine transacties en tot slot de grote bedragen naar andere rekeningen. Dit laatste heeft geen invloed op ingeplande opdrachten.
Bij ingeplande transacties is de volgorde echter wel anders:
Transacties tussen verschillende eigen rekeningen worden (meestal) later uitgevoerd dan transacties van/naar spaarrekeningen.
Let op de 'meestal'. Soms gaat het namelijk toch net even andersom.

In jouw voorbeeld gaan 1 en 2 waarschijnlijk goed. De 3e gaat mogelijk mis, omdat ik niet zeker weet welke van de twee transacties tussen verschillende rekeningen (2 en 3) eerst zal worden uitgevoerd. Als je de twee ING rekeningen beheert met één Mijn ING account dan zou dit misschien weleens goed kunnen gaan in een keer.

Maar zoals BillGates al schreef: als je er zeker van wilt zijn, moet je ze één voor één invoeren op de dag dat je ze ook uit wilt voeren. Klein truckje: 1 en 2 apart na elkaar boeken voor vandaag maar na 22h, en de 3e inboeken voor de volgende dag. Dat gaat wel goed.

Let op: 's avonds voor 22u ingevoerde transacties op ING spaarrekeningen met de volgende dag als uitvoerdatum werden voorheen toch vaak vandaag al uitgevoerd. Ik weet niet of dat nog steeds zo is of dat dit inmiddels is verholpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 8:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Inderdaad opdracht 1 en 2 (binnen zelfde ING rekening) ging goed (maar mogelijk dus per toeval); opdracht 3 werd geweigerd. Aangezien dubbeltje aangaf dat de opdracht pas de volgende dag opnieuw wordt geprobeerd (binnen HELP in ING kon ik de termijn niet vinden), toch maar opdracht 3 geannuleerd en opnieuw aangemaakt. Jammer dat je alleen datum kunt meegeven bij een opdracht, maar geen tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO