De laatste bijdrage van Intrest kan ik bevestigen. Zelf ben ik onder meer klant bij Rabobank, ABN Amro en ING.
JandeV schreef:
Citaat:
Ik vraag me vooral af wat de meerwaarde is van zo'n Random Reader of scanner. Eén ding is duidelijk: het gebruik ervan bewijst dat degene die inlogt in het bezit is van de bijbehorende pas en pincode. Maar eenmaal "binnen" is het gebruik ervan totaal overbodig, vergelijk het met een gebouw waarbinnen op elke deur een slot zit dat exact gelijk is aan het slot op de buitendeur. De klant wordt in de waan gebracht bezig te zijn met een beveiliging terwijl hij alleen maar bezig gehouden wordt met het onnodig overtikken van cijfers. (Aan de kant van de bank ligt dit anders, die kan hiermee bewijzen dat alle individuele opdrachten door de klant zijn geverifieerd en de klant dus ook zelf verantwoordelijk is als bv een verkeerde IBAN is ingevoerd.)
Neen, eenmaal "binnen" is het gebruik van de Rabo Scanner (of voorheen de Random Reader) met pas en pincode niet "totaal overbodig". De klant wordt ook niet "in de waan gebracht bezig te zijn met een beveiliging". Man-in-the-middle en man-in-the-browser-aanvallen worden hiermee geweerd.
Door de komst van de Rabo Scanner behoeven (i.t.t. de Random Reader) minder cijfers te worden overgetikt. Dat overtikken is niet "onnodig".
A penny saved is a penny earned.