Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 5:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 10:30 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Iemand iets gehoord over een wijziging met de tijd van overboeken van naar de Toprekening? Ik boekte net een bedrag naar mijn betaalrekening met de datum van vandaag. Normaal ging dat altijd binnen een paar seconden, maar nu wordt de opdracht geagendeerd met de datum van morgen.

Niet dat ik nu om dat bedrag zit te springen, maar je zal het maar opeens nodig hebben voor een grote uitgave (ik hou het saldo op mijn betaalrekening altijd zo laag mogelijk).

Heel vervelend als ze dit doen zonder hun klanten in te lichten... :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 10:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Dit staat in hun Help:

Wanneer wordt een overboeking uitgevoerd van mijn Betaalrekening naar mijn Toprekening/Bonusrenterekening /Kwartaalextrarekening/Internetspaarrekening? Via Mijn ING wordt het gewenste bedrag binnen enkele seconden (of op een andere datum in de toekomst, als u dit handmatig heeft ingevoerd) van uw betaalrekening afgeschreven of bijgeschreven op uw spaarrekening. U ontvangt hier direct rente over. Vindt uw inleg plaats na 22.00 uur, dan ontvangt u hierover rente vanaf de volgende dag.

Wanneer wordt een overboeking uitgevoerd van mijn Toprekening/Bonusrenterekening/Kwartaalextrarekening/Internetspaarrekening naar mijn betaalrekening?
Met Mijn ING wordt het gewenste bedrag binnen enkele seconden van uw spaarrekening (of op een andere, handmatig ingevoerde datum in de toekomst) afgeschreven en bijgeschreven op uw betaalrekening. U ontvangt rentevergoeding over het bedrag tot de dag van opname.

Zou dus inderdaad onmiddellijk moeten zijn en dat was het tot nu toe ook altijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 10:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik probeerde net een bedrag te storten opmijn Toprekening en inderdaad deze werd ingepland voor morgen ipv deze onmiddellijk uit te voeren.
Idem voor internet-spaarrekening.

Zou dat iets te maken hebben met de computerstoringen van vanmorgen. Om het transactieverkeer te verminderen of zo?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 1:45 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Bij mij gaat het af en toe ook zo maar meestal wordt het direkt verwerkt.
Als het probleem zich voordoet is dit altijd in de avond bij mij.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 10:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Mm, dat is een vreemde variant van wat ik al vaak heb meegemaakt: plan opdrachten in voor de volgende dag. Vervolgens worden de boekingen bij raadplegen rekening(en) al direct zichtbaar met datum vandaag. Log je de volgende dag in, dan zijn ze weer zichtbaar met de datum van die dag (zoals dus de opdracht was).

Een vreemde bug, die er al een paar jaar in zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 11:20 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 12:11 pm
Berichten: 20
Bij mij werden bedragen dus altijd direct bij- of afgeschreven. Op elk tijdstip van de dag. Deed ik dat na 22:00 uur, dan was de datum van de mutatie de volgende dag, anders dezelfde dag.

Nu is het zo dat de overboeking zelf werd geagendeerd met een datum van morgen en je dus niet direct over je geld kunt beschikken. Ik heb ING een mail gestuurd hoe dit zit en zal het antwoord in dit topic plaatsen als ik het binnenkrijg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 2:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Net een spaarbedrag ingelegd. Alles was weer normaal; direct uitgevoerd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO