Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 8:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2012 11:27 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
LeasePlan Bank verwelkomt deze week haar 100.000e spaarder. In acht maanden tijd zag de bank haar klantenbestand verdubbelen. Ondanks de daling van het 1-maands Euribortarief blijft de interesse in de internetspaarbank onder Nederlanders ongewijzigd. Onder particuliere spaarders zijn vooral de termijndeposito’s populair. LeasePlan Bank verwacht dat de interesse in haar transparante spaarproducten ook in de loop van 2012 blijft aanhouden.

Na een ingelaste rustpauze van tien maanden opende de internetspaarbank vorig jaar juli weer haar deuren voor particuliere spaarders. Op dat moment stonden 13.000 spaarders op de wachtlijst om een rekening te openen. Sindsdien is de interesse voor de producten alleen maar toegenomen.

Rob Keulemans, directeur LeasePlan Bank, is verheugd over het bereiken van deze mijlpaal: “Bij de lancering van de spaarbank wisten we dat we een unieke propositie hadden voor spaarders. Door de koppeling van onze rente aan Euribor én de maandelijkse rentevergoeding spelen we in op de behoefte naar transparantie onder Nederlanders. Het minimale verloop laat zien dat spaarders dit inzicht waarderen.”

De 100.000e spaarder werd deze week door LeasePlan Bank met een dinerbon in het zonnetje gezet


(persbericht 11 mei)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2012 2:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Van harte gefeliciteerd LPB, maar tussen een aantal rekeninghouders en daadwerkelijke spaarders zit wel een verschil.
Dat verschil groeit m.i. iedere dag.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2012 7:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Nou doe maar eens een mooie actie met de rente... bv 1 maand 3% vrij opneembaar...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 10:44 am 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Vwb de deposito's : die waren inderdaad aantrekkelijk. Bij mij lopen er in augustus 2 af en op basis van de huidige rentestanden ga ik dit bedrag zeker niet meer vastleggen! Dus ook niet meer bij LPB. Ik denk dat velen dit zullen doen als LPB tegen die tijd geen echt interessant aanbod heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 12:21 pm 

Geregistreerd: do 30 dec 2010 12:36 pm
Berichten: 22
De vraag is inderdaad of ze deze 100.000 spaarders wel vast weten te houden met hun huidige rentebeleid.
Recentelijk hebben ze 2 renteacties inzake deposito's gehad (de laatste welke voorzien was van de poll waarin spaarders hun voorkeur konden uitspreken en daarvoor een actie met een tijdelijke extra opslag voor een 1-jaars deposito). Ik heb destijds voor de oudste van de 2 acties gekozen. Deze deposito's gaan nu over enkele maanden vrijvallen en voor mij is het nog maar de vraag of deze gelden dan bij LPB blijven. En wellicht zal door andere spaarders deze overweging ook gemaakt gaan worden.

Anderzijds zijn de andere marktpartijen hun rentevergoedingen dermate neerwaarts aan het bijstellen dat de rentevergoedingen van LPB inmiddels niet eens meer zo slecht blijken te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 1:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
bccb1 schreef:
De vraag is inderdaad of ze deze 100.000 spaarders wel vast weten te houden

Nogmaals, de titel en de tekst van het bericht zijn m.i. niet juist.
Die moet eigenlijk zijn: 100.000 rekeninghouders.
En door rekeninghouders welke ongetwijfeld bij LPB niet meer sparen gaat er al behoorlijk wat glans van het persbericht af.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 2:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Sinds LPB van de 1ste plaats gelazerd is naar plek 7000, ben ik overgegaan naar Moneyou, en heb ik 0,0 vrij staan bij LPB.

Wel nog wat deposito's tegen 3,95%,3,75% en 3,1% waarvan er enkele vrijvallen later dit jaar. (jul/sep/nov)

Sinds LPB ook met deposito's niet meer op nr 1 staat, zit ik ook met deposito's bij Moneyou.. 3 deposito's tegen 3% voor 6 maanden, deze vallen later dit jaar ook vrij (october)

LPB mag geld verdienen, maar niet op de Rabo stijl, met lage rente's, iedere euro die vrijvalt, gaat weg, tot ze waar fatsoenlijke rente's bieden.

Aan mij zullen ze niet veel meer hebben eind dit jaar...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 3:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Niet iedere spaarder loopt weg voor een klein renteverschil.......die 100K aan rekeningen is gewoon een leuke mijlpaal om de publiciteit te zoeken. Uiteindelijk gaat het voor Leaseplan maar om één ding en dat is het totale ingelegde spaargeld. Of dat met met (bijv.) 95K aan actieve spaarders gebeurt of met 90K is nauwelijks relevant lijkt mij.
Als Leaseplan nu "weinig" rente biedt is dat omdat ze momenteel voldoende spaargeld op de balans hebben. En dat kan zomaar weer veranderen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op zo 27 mei 2012 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 3:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
@juanj
Hier idem dito.
Ik ben ook al weg en kom voorlopig niet meer terug.
Mooi weer spelen doen ze niet meer van mijn centen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 4:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Per saldo zal ze dat weinig kunnen schelen.
Veel klanten hebben zich immers al volgegeten aan deposito's bij LPB.
Hoe een spaarder zichzelf in de weg kan zitten. :shock:

Ik verwacht daarom dat LPB voorlopig mintens een jaartje NIET bij de top zal willen horen.
Aan de andere kant, het momentele verschil met de hoogste spaarrekening zonder voorwaarden is slechts 0,07% (zevenhonderdste procent)!!
Waar hebben we het eigenlijk over?

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 5:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
1500 schreef:
Hoe een spaarder zichzelf in de weg kan zitten. :shock:

Het echte klagen begint pas als die jaardeposito's aflopen......waar moet je er dan mee naar toe. We konden ook kiezen voor 5 jaar vast 4,65%.
Maar daar was geen meerderheid voor. Dat noem ik pas jezelf in de weg zitten :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 5:58 pm 

Geregistreerd: zo 17 mei 2009 12:01 pm
Berichten: 32
Alsof 5 jaar vast een goede optie is, ik verwacht in 2013 ev stijgende rentes. Of we zijn uit de EUro, of de inflatie en dus rente loopt snel op (met inflatie zijn schulden snel af te bouwen). Dus 5 jaar vast tegen dat %, nee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 9:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
5 x 4,65% klinkt mij beter in de oren dan 1 x 3,95% en vervolgens 4 jaar variabel tegen gemiddeld 2,5% of zo. En dat laatste is volgens mij realistischer dan stijgende rentes.

Voorlopig zitten we stevig in recessie en met het oog op de vergrijzing zie ik echt geen toekomstige groei van de economie die de rente omhoog zou jagen.
Ik geloof eerder dat we in Europa Japan achterna gaan. Veel oudjes die op hun centen zitten en weinig consumeren 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2012 9:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Zo heb ik ook wel spijt van sommige rentes..

Ik kan mij een deposito van Advanzia herrinneren voor 6% van ?5? jaar... Advanzia bestaat nog steeds, maar had geen zin in een nieuwe Icesave drama

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 100.000 spaarders
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2012 9:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
@obligataire
Dat bedoel ik, ik had dus gestemd op 5 jaar voor 4,65%
Maar op een of andere manier zijn er velen bang om hun geld 5 jaar te moeten missen.
Nu maar op de blaren zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO