Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 2:53 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
De 1 jaar's Euribor is momenteel 1,64% zie: http://www.iex.nl/Koersen/Rentes.aspx .
Als LPB een 1,75% opslag - gelijk aan wat we nu voor internetsparen krijgen - zou moeten betalen om op deze Euribor markt te kunnen lenen dan zou de Cost of Funding voor LPB voor 1 jaar's geld 3,4% zijn (Deposito 1 jaar LPB nu 3% ).
Zou dit kunnen betekenen dat wellicht de LPB 1 jaar's deposito rente omhoog kan gaan?
Ik wacht op een goed moment om wat geld voor 1 jaar vast te zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 3:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
De rente voor een 1-jaarsdeposito is al de hoogste van alle aanbieders.
Weinig kans dus dat ze gaan verhogen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 4:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Het is altijd mogelijk een verzoek bij de bank in te dienen de rente op een éénjarig deposito te verhogen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 4:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Of te verlagen :lol:

Citaat:
Ik wacht op een goed moment om wat geld voor 1 jaar vast te zetten.


Volgens 45% van de spaarders die deelnamen enquete "wanneer wordt de 3% vrij opneembaar bereikt" wordt de 3% niet voor 1 januari 2012 bereikt. Hier heb ik houvast aan. Dus als ik nu 1 jaar deposito neem a 3% spaar ik waarschijnlijk 8 tot 12 maanden tegen een percentage dat hoger ligt dan vrij opneembaar, en de eerste maand ligt vrij opneembaar 0,32% onder de depositorente (minimaal 0,60% ten opzichte van andere banken, maar als een LPB-deposito mogelijk is, dan is vrij sparen voor jou ook mogelijk bij LPB).

3% tegen 1 jaar levert met een vrij grote waarschijnlijkheid iets meer op dan vrij sparen. Maar het verschil is waarschijnlijk niet erg groot.

Overigens past LPB de depositorentes volgens mij niet aan met de regels die zij voor vrij opneembaar hanteren. Ook ik verwacht geen stijging (en voorzichtiger: voorlopig verwacht ik ook geen daling van hun depositorente).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 6:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
stuiver schreef:
Volgens 45% van de spaarders die deelnamen enquete "wanneer wordt de 3% vrij opneembaar bereikt" .

Bedoel je de poll welke de MoneYou-rekening betrof? Want die betreffend LP heb ik gemist?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 8:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Klopt. Maar door jouw bericht bedenk ik me dat er meer paarden zijn dan alleen MoneYou. Dus zijn er ook meer kansen op rentes boven 3%.

Maar als je vraagt of het momenteel een specifiek goede periode is om een kort deposito af te sluiten met het oog op een hogere renteopbrengst, dan zeg ik nee. Het is ook niet perse een slechte periode, maar zeker geen hele goede. Wat wel zeker is, is dat de rentestand laag is.

Met vanmiddag een nieuwsbericht dat de ECB mogelijk de rente zou kunnen gaan verhogen, omdat de inflatie volgens berichtgeving wat hoog is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 10:52 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Zoals bekend is het voor nieuwe klanten voorlopig niet mogelijk bij de LPB een rekening te openen.
Zoals bekend komt dit doordat De LPB ruimschoots boven de doelstelling van de te verwachten inleg spaargelden is gekomen.

Het lijkt mij dan niet voor de hand liggen om voor bestaande klanten de deposito rentes te verhogen,daar hebben ze niks aan, daar ze i.i.d.toch al de hoogste deposito rentes hebben en voorlopig dus al te veel geld volgens hun norm hebben.
De vrij opneembare rente is door hun zelf aan maandelijkse indexering onderworpen en is dus een ander verhaal.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO