Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Pecunia schreef:
De rentevergoeding lijkt niet echt in overeenstemming met het waarschijnlijk hoge risico dat de spaarder loopt bij deze bank.

Welk hoog risico? Bestaat het DGS dan niet meer?
Beneden de door het DGS gegarandeerde bedragen, is het enige risico dat men wat rente misloopt.

(wat voor velen overigens toch nog reden kan zijn om in blinde paniek een bank te verlaten :( )

Ik vind het positief dat er een nieuwkomer is. Dat betekent meer keuze, meer concurrentie, meer spreidingsmogelijkheid.
Liever veel kleine(re) banken dan een paar arrogante grootbanken die de markt onder elkaar verdelen........

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
SpaarXL schreef:
Hoeveel Nederlands spaargeld zouden ze mogen ophalen van Wellink?

Nieuwe internetbank LeasePlan wil tot euro 2 mrd aan spaargeld ophalen.

Lijkt me geen geheim.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:58 pm 

Geregistreerd: za 26 dec 2009 1:47 pm
Berichten: 5
Karel Spaargraag schreef:
Paul209 schreef:
Wat ik er uit opmaak is dat o.a. het variabele rentepercentage (naast de jaarlijks vast te stellen opslag) gekoppeld is aan de 1-maands-Euribor.

In principe wel, maar....

Voorbeelden van omstandigheden die ons noodzaken de opslag tussentijds aan te passen:

* Plotseling sterke stijging of daling van Euribor®
* Ernstige verstoring van de financiële markt die leidt tot plotseling sterke spaarrentewijzigingen
* Belangrijke prijsbewegingen van concurrenten


Ze doen het voor alsof het principe met een opslag op de Euribor voor hen uniek is, maar eigenlijk doen alle banken dat natuurlijk. Allemaal vergelijken ze het met de Euribor en de opslagen die ze daarop moeten betalen voor andere geldbronnen. Als LeasePlan de opslag echt altijd vast zou zetten, dan zou ik het nog vernieuwend vinden, maar nu is het oude wijn in nieuwe zakken. Wel flauw om dan voor op de pagina reclame te maken voor hun 'transparante' principe, terwijl ze stiekem toch het voorbehoud maken om de opslag te wijzigen als het hun uitkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:05 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Het is gelukt: LeasePlan Bank staat erop: LeasePlan Bank !

Aangezien wij transparant willen zijn en dus ook een eerlijk TOP-10 willen is de "Internetsparen" rekening opgenomen met als eerste rente 2,56% Effectief per jaar (12 maandelijkse renteuitkeringen van 2,53% Nominaal). Op deze manier is de rekening ook eerlijk te vergelijken met de spaarrekening van bijvoorbeeld MoneYou Spaarrekening waar men altijd de effectieve rente laat zien maar zoals jullie weten per kwartaal de rente bijschrijven (tegen een lagere nominale rente).

De spaarmarkt is weer volop in beweging. Ben benieuwd hoe deze nieuwe speler door de andere banken wordt ontvangen :)

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:09 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Citaat:
Liever veel kleine(re) banken dan een paar arrogante grootbanken die de markt onder elkaar verdelen........


Daar ben ik 't in principe mee eens. Alleen lijkt het me voor nu verstandiger dat er eerst eens wat wetten op toezichtsgebied worden aangepast. Alles wat nu gebeurt is nog gebaseerd op oude wetgeving. En zo'n 'cowboybank' als Leaseplan maakt slim gebruik van de ondanks alles nog vrij soepele (wettelijke) regels die door DNB en AFM aan banken worden gesteld.

Dat het DGS geen stand kan houden bij verdere faillissementen is inmiddels ook wel duidelijk. En de rekening daarvan gaan wij uiteindelijk met z'n allen betalen. Maar zelfs mét DGS voelen heel veel ex-spaarders bij IceSave en DSB zich gedupeerd. Dit forum staat vol met klaagzangen van mensen die een paar maanden op hun geld moesten wachten. En die gaan nu dus opnieuw met hun volle verstand bij een autoleasebedrijf bankieren voor misschien wel een paar tienden van een procent meer rente...?

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik heb hier nog nergens iets gelezen over Sweder van Wijnbergen mbt Leaseplan:

Bij deze:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml

Hij is niet echt positief.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:38 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Sweder is er ook maar één en die had ik al gezien.
Eerlijk gezegd ben ik meer geïnteresseerd in jouw mening, Bill. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jeweetwel schreef:
En die gaan nu dus opnieuw met hun volle verstand bij een autoleasebedrijf bankieren voor misschien wel een paar tienden van een procent meer rente...?

Nou, niet voor die paar tienden van procenten meer hoor.
LPB keert iedere maand de rente uit en daar ben ik wel blij mee.
Het is mij tot nu gelukt bij o.a. IceSave en DSB niet alleen het hele kapitaal weg te trekken als ik de bui zag hangen, maar ook nog de opgebouwde rente.
Maandelijks is m.i. nog prettiger dan per kwartaal of halfjaarlijks.
Scheelt weer in het werk en in de gemiste rente. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 12:09 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Citaat:
Maandelijks is m.i. nog prettiger dan per kwartaal of halfjaarlijks.


Dat het DGS niet elk kwartaal hoeft uit te keren lijkt me nog veel prettiger :mrgreen:

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 1:06 am 

Geregistreerd: di 05 aug 2008 3:32 pm
Berichten: 13
Ook een spaarrekening geopend. Beetje deze nieuwe bank ondersteunen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 1:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Jeweetwel schreef:
Maar zelfs mét DGS voelen heel veel ex-spaarders bij IceSave en DSB zich gedupeerd. Dit forum staat vol met klaagzangen van mensen die een paar maanden op hun geld moesten wachten. En die gaan nu dus opnieuw met hun volle verstand bij een autoleasebedrijf bankieren voor misschien wel een paar tienden van een procent meer rente...?

Als ik dan toch een vergelijking zou moeten maken denk ik eerder aan NIBC.
Ook een verschoppeling in de bankierswereld aan wie de grijze krijtstrepen niets meer willen uitlenen.
Maar al met al bestaan ze nog steeds, al zegt dat weinig over de toekomst.

Bij NIBC zijn de rentepercentages echter wat meer in overeenstemming met dit risicoprofiel.
De percentages van LPB zijn nauwelijks hoger dan die van de concurrentie wat een enigszins vals gevoel van veiligheid oplevert.

Toch ga ik er wat zakelijk geld op parkeren. Prettige zakelijke spaarrekeningen, en al helemaal met maandrente, zijn schaars.

En nu maar hopen dat de rente aantrekt :D

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op wo 10 feb 2010 1:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 1:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Altijd goed als er meer concurrentie komt.
Verder ziet het er naar uit dat deze bank zijn zaakjes op orde heeft. De internetsoftware ziet er verder goed uit en het aanmelden ging soepel.

Ik heb meteen maar een account geopend. Altijd handig voor de toekomst om een account achter de hand te hebben als je snel een deposito wil vastleggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 1:47 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Met de privacy zit het wel snor bij LPB:

Citaat:
Bijzondere persoonsgegevens
LeasePlan Bank verzamelt geen bijzondere persoonsgegevens (zoals gegevens met betrekking tot politieke opvattingen, godsdienstige overtuiging of uw gezondheid) via deze internetsite. Mocht LeasePlan Bank dat wel willen doen, dan zal vooraf uw goedkeuring worden gevraagd. Indien u LeasePlan Bank ongevraagd van bijzondere persoonsgegevens voorziet, verleent u automatisch toestemming tot het gebruik van deze gegevens.

Cookies
Het is LeasePlan Bank en Google Analytics toegestaan om informatie over het gebruik van deze internetsite te verzamelen en te analyseren, inclusief de domeinnaam, de hoeveelheid hits, de pagina's die bezocht worden, vorige/volgende sites die bezocht worden en de duur van elk bezoek. Deze informatie mag verzameld worden met behulp van een zogenaamd 'cookie'. Cookies zijn kleine tekstbestanden die door de bezochte webpagina automatisch op uw computer worden geplaatst. U kunt het gebruik van cookies via de instellingen van uw browser in- en uitschakelen. Een cookie maakt het gebruik van deze internetsite sneller en makkelijker.

Google Analytics
Deze website maakt gebruik van Google Analytics, een webanalyse-service die wordt aangeboden door Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt gebruik van cookies om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website (met inbegrip van uw IP-adres) wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, rapporten over de website-activiteit op te stellen voor website-exploitanten en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Google zal uw IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het verwerken van de informatie door Google op de wijze en voor de doeleinden zoals hiervoor omschreven.

Wijzigingen
LeasePlan Bank behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit Privacy Statement. Het verdient aanbeveling om dit Privacy Statement geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Ik zal het in mijn agenda zetten. :roll:

P.S. Ook ik:
Stuur ons een e-mail
Er is iets mis gegaan! Probeer opnieuw

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 12:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
rhart schreef:
elsinga schreef:
1 jaar 2.6% - gelijk aan een stapel anderen


1 jaar = 3%, 0,4% hoger dan de andere :wink:


Heb ik nu zo blont gekeken of is de rente alweer aangepast? ;)

Dan is 1 jaar vast ook wel interessant, AES doet tenslotte minder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 12:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
OTTA 294 schreef:
Het DGS is van toepassing en hopelijk is het toezicht addeqaat,na het debacle van IceSave en DSB zou je toch mogen
verwachten dat de DNB geen steken meer kan laten vallen......

Tja... Wat DNB en Nout Wellink waard zijn, weten we inmiddels.

En bovendien... de rentevergoeding van ietsje meer dan 2,5% is niet echt iets waar ik direct van in beweging kom, zeker niet als ze net als MoneYou en NIBC de neiging krijgen om na de 'proefperiode' flink te gaan zakken. Daar kun je gewoon op wachten.
Als ze nu in de buurt van de 4% zouden zitten, zou ik er over na willen denken...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO